Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Program do pomoc zdalna klient-klient


nnd.newbie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedługo będę musiał przejść na kilka miesięcy na pracę w 100% zdalną. Czasami coś trzeba pomóc współpracownikom. Do tej pory radziłem sobie używając wbudowanej w Windows "Szybkiej pomocy" lub doraźnie Teamviewer'a

 

Ale

- z Szybką pomocą jest problem z uruchamianiem aplikacji w trybie administracyjnym, a nie wszyscy pracownicy mają uprawnienia (przy próbie uruchomienia czegoś w trybie administracyjnym, okienko do wpisania hasła pojawia się na komputerze lokalnym, a nie u mnie)

- Teamviewer jest darmowy tylko do zastosowań osobistych, a wersji komercyjnej ponad 100zł za miesiąc dla jednego użytkownika to o wiele za dużo

 

Interesowałoby mnie:

- żeby umożliwiało wygodne uruchamianie aplikacji w trybie administracyjnym (albo przez logowanie na konto administratora albo umożliwienie wpisania hasła)

- było niezawodne - działało w każdej sieci (lepszej, gorszej, NAT, bez NAT) oraz ogólnie było stabilne i się nie psuło.

- łatwe dla użytkownika - czyli jak najmniej interakcji, najlepiej tylko potwierdzenie przez użytkownika próby połączenia, ewentualnie uruchomienie jakiejś aplikacji ze skrótu

- był darmowy albo tani (rzędu 10x tańszy niż Teamviewer). Jeśli chodzi o rozwiązania płatne to jestem skłonny ponieść koszt licencji dla mnie (jako osobie pomagającej) ale odpada wykupywanie licencji na każdy komputer z którym będę się łączył

 

Wiem że mogę zrobić research, a potem testować dziesiątki rozwiązań, ale właśnie tego chce uniknąć.

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podrzucił jakieś sprawdzone rozwiązania.

 

Dzięki

Edytowane przez nnd.newbie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wystarczająco wyjaśniłem. Mowa o pomocy zdalnej także (a nawet głównie) użytkownikom z notebookami jeżdżącymi po świecie, pracującymi z domu, po LTE id. kiedy często obie strony (ja i on) będą za NATem bez dostępu do routera po żadnej stronie. Gdyby chodziło tylko pomoc dla kogoś w sieci firmowej w której mogę skonfigurować przekierowania portów lub połączyć się z VPN i działać po sieci lokalnej to nie byłoby tego pytania.

 

Zatem nie sądzę, żeby RDP czy NoMachine tutaj pomógł

 

Do takich rozwiązań są właśnie TeamViewer (gdzie łączysz się z komputerem po kodzie, który ci podyktuje użytkownik lub po ID komputera) albo Szybka pomoc (gdzie to ja użytkownikowi podaję 6 cyfrowy kod). Niestety jeden płatny, a drugi ma problem z UAC.

 

Jak na razie znalazłem dwa projekty które potencjalnie mogą być przydatne:

1) Litemanager - ale to projekt jednego człowieka, ze stroną nie wzbudzającą zaufania i generalnie nie wiem czy działa poza siecią lokalną.

2) PCHelpWare - jakiś poboczny projekt UltraVNC który umożliwa połączenie NAT-NAT przez coś co nazywają Repeater. Ale na stronie jawnie podają że nie rozwiązują problemu z UAC, czyli mam to samo co w "Szybkiej pomocy" która jest wbudowana w każdego Windowsa i działa dość niezawodnie.

 

Liczyłem na to, że może ktoś już to robił i podsunie gotowe rozwiązanie, którego ja nie znalazłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zawsze to trochę taniej niż TeamViewer per miesiąc. Tylko trzeba wykupywać na rok z góry, a ja potrzebuje na 2-3 miesiące.

 

Czy ja dobrze rozumiem, że do moich potrzeb wystarczy mi wykupić licencję Essentials? Bo raczej nie będę potrzebował dostępu nienadzorowanego, nagrywania sesji itd. Tylko pomoc zdalna jako administrator, jedna sesja na raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz potrzeby, ale u mnie okres próbny trwa już X czasu i nie zdarzyło mi się że przerwało sesję jak to się ma w przypadku TeamViewera. Jak 2-3 miesiące tylko to może spróbuj zrobić sobie okres próbny przez ten czas 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://developers.cloudflare.com/cloudflare-one/tutorials/rdp

(darmowe do 50 userów/miesięcznie - gdzie user to osoba uzyskująca dostęp, a nie liczba komputerów).

 

Minusem jest to, że trzeba skonfigurować tunele na laptopach (albo w innym miejscu, skąd byłby dostęp do portu RDP na laptopach), tu przyda się jakaś automatyka, jeśli ją masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.