Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawia mnie trochę fakt czy to jest zwykły pech który dopadł giganta czy wychodzą cebulowe założenia że MUSI być najtaniej.

Jak wiadomo póki działa to jest cacy ale jak przestanie to na ups się nie kończy.

Wszakże Octave ma coś - niewiele ale zawsze - wspólnego z naszym krajem :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Sorry za OT, ale nie mogłem się powstrzymać -

 

- Migracja danych do chmury -WEB 3.0

 

EwHJeqQWQAE_FR0?format=jpg&name=4096x409

Opublikowano
1 godzinę temu, Mion napisał:

nie mogłem się powstrzymać

 

Trzeba było. Pożar serwerowni to nie jest fajna sprawa.

  • Lubię 3
Opublikowano

Z pewnością... Ale to jest też przestroga dla klientów hostingów, że nie należy w 100 % ufać w trwałość powierzonych danych i robić stosowne kopie zapasowe na własną rękę.

Opublikowano
3 minuty temu, Mion napisał:

Ale to jest też przestroga dla klientów hostingów

 

To jest raczej przestroga dla wszystkich, nie pierwsza i nie ostatnia. 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopię, gdyż wpadła mi w ręce analiza raportu BEA-RI.

Ciekawa historia o francusko-niemieckiej łodzi EUROPA, bez której ugaszenie i zablokowanie rozprzestrzeniania się  pożaru na dalsze budynki, byłoby niemożliwe.
Bateau_Europa1_franco-allemand%2C_Rhin_-_mars_2014.JPG
(zdjęcie wyszukane na szybko - może nie przedstawiać rzeczywistej jednostki, ale chyba jednak jest to ta jednostka ;) )

Generalnie posiłkując się translatorem, troszkę z przerażeniem czytam wnioski i w związku z tym, chciałbym zapytać - w jaki sposób @OVH spełnia normy i certyfikacje (zaczynając od uptime institute tier-3, kończąc na wszystkich ISO/* etc.) - skoro nie posiada automatycznego systemu przeciwpożarowego?

Jak zaznacza autor - raport ma na celu poprawę bezpieczeństwa a nie ocena kto jest winny, lecz raport zawiera takie określenia:

Cytat

OVH w Strasburgu nie było automatycznego systemu gaśniczego
Istniały gaśnice, jeśli nie automatyczne: opierały się na mężczyznach obecnych 24 godziny na dobę i gaśnicach.

Raport z dochodzenia BEA-RI potwierdza te informacje, które były znane, patrz temat OVH i ochrona przeciwpożarowa z 2013 roku, na długo przed pożarem.

Wyciąg z raportu z dochodzenia BEA-RI:
Pomieszczenia te, zwane również „pomieszczeniami energetycznymi”, wyposażone były w wykrywanie pożaru, ale nie posiadały automatycznego systemu gaszenia.

Cytat

OVH w Strasburgu nie było automatycznego systemu gaśniczego
Istniały gaśnice, jeśli nie automatyczne: opierały się na mężczyznach obecnych 24 godziny na dobę i gaśnicach.

Raport z dochodzenia BEA-RI potwierdza te informacje, które były znane, patrz temat OVH i ochrona przeciwpożarowa z 2013 roku, na długo przed pożarem.

Wyciąg z raportu z dochodzenia BEA-RI:
Pomieszczenia te, zwane również „pomieszczeniami energetycznymi”, wyposażone były w wykrywanie pożaru, ale nie posiadały automatycznego systemu gaszenia.
[...]
Pomimo szybkiego przybycia służb ratowniczych, projekt budynku, brak automatycznego systemu gaśniczego, opóźnienie w zabezpieczeniu miejsca pod względem elektrycznym i zasoby wodne w okolicy nie zapobiegły powszechnemu pożarowi SBG2 i rozprzestrzenianiu się pożar do sąsiednich budynków.
[...]
W zakresie ochrony przeciwpożarowej obiekt wyposażony jest w system detekcji połączony ze stałą obecnością personelu przeszkolonego w zakresie obsługi gaśnic. Nie jest jednak wyposażony w automatyczny system gaśniczy. Ochronę przeciwpożarową sektora zapewnia sieć publiczna składająca się z jednej linii zasilającej i hydrantu przeciwpożarowego.
[...]
OVH zdecydowało się nie wyposażać żadnego z pięciu budynków swojego centrum danych w Strasburgu w automatyczny system przeciwpożarowy. Przypominamy, że system przeciwpożarowy może pełnić kilka funkcji:
• Gaszenie ognia,
• Kontrola lub odwzorowywanie pożaru, co pozwala powstrzymać jego postęp i dać czas na organizację i interwencję służb ratowniczych.
Co więcej, w przypadku instalacji takiej jak data center, umożliwia wdrożenie zasobów wodnych na bardzo wczesnym etapie sekwencji awarii, nawet bez czekania na zatrzymanie dostaw energii elektrycznej i bez narażania personelu na ryzyko porażenia prądem.
[...]
Publiczne służby ratownicze dysponowały jedynie hydrantem przeciwpożarowym, który zapewniał niewystarczający przepływ (poniżej 60m3/h). Operator nie posiadał również własnego zapasu wody gaśniczej ani sposobu pompowania w kanale Renu. Biorąc pod uwagę szybką i niekorzystną ewolucję incydentu, szybko poprosili o wsparcie pontonu EUROPA, który przybył w rejon o 3:00 nad ranem. [...] łódź ta odegrała decydującą rolę w zarządzaniu pożarem, biorąc pod uwagę brak własnych środków gaszenia przez operatora i ograniczoną przepustowość sieci przeciwpożarowej (DECI) na tym obszarze. W przypadku braku takich środków skutki pożaru byłyby prawdopodobnie większe na sąsiednich budynkach.
[...]
System ochrony automatycznej i zależnej od wykrywania jest projektowany zgodnie z pożądanym celem: gaszenie pożaru, redukcja pożaru lub kontrola pożaru.
[...]
Ponieważ centrum danych, takie jak centrum OVH, nie jest ani systemem ERP, ani IGH, wymagania regulacyjne w zakresie gaszenia zasobów wodnych są zasadniczo objęte przepisami dotyczącymi ICPE w odniesieniu do ładowania i eksploatacji akumulatorów. Dochodzenie wykazało, że te wstępne wymagania nie zostały spełnione.
Ale poza tą kwestią zgodności, BEA-RI uważa, że te środki, nawet obecne, prawdopodobnie nie umożliwiłyby uniknięcia pożaru SBG2 z powodu braku szybkiego wdrożenia w odniesieniu do kinetyki ognia. Wypadek ten pokazuje zatem, że w przypadku braku wystarczającej wielkości zachodzenia na siebie, powszechny pożar jest prawdopodobnym scenariuszem, z którym operator centrum danych oraz, w przypadku awarii, lokalna publiczna służba ratunkowa muszą być w stanie sobie poradzić. Dlatego ważne jest przewidywanie tej sytuacji pod kątem strategii interwencji i wielkości zasobów wodnych.


Stanowisko OVH było takie, że gdy zostali przesłuchani przed pożarem, mieli system wykrywania w każdym miejscu w połączeniu ze stałą obecnością personelu przeszkolonego w zakresie obsługi gaśnic.
OVH dysponuje skutecznym systemem wykrywania pożarów i personelem 24/7 na miejscu, który może bardzo szybko interweniować. Zostało to zademonstrowane 10 marca 2021 r.

Gaśnica nadaje się do rozpoczęcia wielu katastrof. Na przykład wybuch pożaru zwykle wywoływany przez wadliwy zasilacz komputera. Personel prawdopodobnie będzie na miejscu przed najmniejszym płomieniem i nie będzie to miało żadnego wpływu poza serwerem, który jest przyczyną katastrofy. Raport z dochodzenia BEA-RI pokazuje, że OVH nie było przygotowane na pożar na dużą skalę, który bardzo szybko stał się niekontrolowany: brak procedury wyłączania prądu w budynkach, brak wystarczającego zaopatrzenia w wodę (na szczęście była ta francusko-niemiecka łódź ).


 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.