Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Promowanie/Pozycjonowanie strony w Google


Matix8981
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozycjonowanie jest niestety bardziej rozbudowanym i zaawansowanym procesem, który ciężko streścić w kilku słowach lub punktach. Rozumiem, że interesowałaby Cię m.in. tego typu fraza - sklep/rodzaj asortymentu/miasto? Przy tego typu frazach ciężko jest wbić się chociaż do top 20, a co dopiero mówiąc o pierwszej 3-5. mrViperoo co prawda wskazał już pewne podstawy ale chciałbym też dodać coś od siebie. Unikalne teksty - Google nie lubi duplikowanych tekstów, linkuje tak na prawdę tylko jeden z tego typu duplikatów. Dlatego trzeba unikać kopiowania opisów produktu od producenta, a nawet jeśli wprowadzimy taki opis to "coś z nim pokombinować" - synonimy, zmiany szyku zdań. W tekście powinny znaleźć się słowa kluczowe, dla których chcesz pozycjonować stronę lub produkt. Pamiętaj jednak, o tym aby nie przesadzić z ich ilością. Tekst powinien mieć również nagłówki, czyli znaczniki header - 1,2,3. 

Optymalizacja treści, to nic innego jak zrobienie serwisu jak najbardziej przyjaznego i użytkownikom i dla algorytmu wyszukiwarki. Jednak raczej skupiłbym się na tej pierwszej opcji, nic Tobie po tym jeśli strona będzie w miarę wysoko w wynikach, ale dla użytkowników będzie nie czytelna lub nie intuicyjna. Ważne również aby strona wczytywała się jak najszybciej.

Kolejna sprawa to linkowanie, czyli wklejanie odnośników do Twojej strony na innych serwisach. Możesz sam próbować szukać takich miejscówek lub zapłacić za dodanie, do już istniejących katalogów. Odnośnie tej kwestii możesz też pomyśleć o zapleczu dla Twojej strony, czyli samodzielnie utworzonej strony/bloga, gdzie powstawiasz odnośniki do swoich stron np. we wpisach. Analogicznie jednak jak w przypadku strony głównej, musisz pamiętać o unikalności tekstów, a także aby nie przegiąć z ilością linków do Twojej strony w pojedynczym wpisie.

Jeśli nie musisz specjalnie oszczędzać na seo, zapoznaj się z obsługą i działaniem narzędzi od Google - Adwords. Jest to w zasadzie podstawowe narzędzie jeśli chodzi o reklamę witryny i pozycjonowanie. Przed uruchomieniem kampanii popatrz najpierw na jakie słowa kluczowe promuje się konkurencja, jak możesz je ulepszyć aby czymś się wyróżnić. Popularne są np. "long taile", czyli frazy wielowyrazowe wpisywane w wyszukiwarkę, po których użytkownicy szukają produktu/sklepu. 

Fajną konwersję dają również Social Media, powinieneś również i o tym pomyśleć.

No i przede wszystkim załóż konto dla swojej strony w Google Analytics aby móc obserwować, które z Twoich działań przynoszą skutki, a które możesz poprawić.

Z zakupem narzędzi/programów do SEO proponowałbym wstrzymać się do czasu aż trochę zaznajomisz się z tematem i samemu potestujesz różne działania, bo tak to może to być kasa jedynie wyrzucona w błoto.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Wordpress'a jest mnóstwo fajnych wtyczek dot. SEO, które na pewno pomogą Ci przy optymalizowaniu treści na stronie. Yoast SEO jest w tym wypadku najpopularniejszy. Przede wszystkim wpisy przy linkach muszą być jak najbardziej unikalne. No i linkowanie na forach, blogach, możesz również spróbować dogadać się z adminami serwerów do cs'a, aby wymienić się z nimi linkami. Będąc na Twoim miejscu pokombinowałbym również z YouTube, czyli utworzył jakiś "tutorial" jak pobrać cs'a, z tego co widziałem dostępny jest jeden polski materiał, a do tego sprzed 5 lat. W im więcej miejscach się pojawisz tym lepiej. Omijaj jednak stronki, które wydadzą Ci się podejrzane. Nie jestem ekspertem od pozycjonowania, ale to tak co mi na szybko przyszło do głowy co mógłbyś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domena ma znaczenie dla SEO (nie ogromne ale łatwiej jest pozycjonować domenę która zawiera słowa kluczowe).  Znaczenie ma nawet unikalne IP (strona o unikalnym IP teoretycznie będzie lepiej traktowana niż strona na IP na którym działają setki serwisów a nie daj Boże jeszcze taki sam tematycznie) czy nawet lokalizacja serwera. Takich czynników jest setki.... kiedyś można było samym linkowaniem osiągnąć topowe pozycje, dzisiaj niestety nie (a raczej na szczęście :) )

 

Batflat - naprawdę ? .... ( to już lepiej samemu coś stworzyć a nie polegać na cms'ie aktualizowanym raz na kilka lat i bazą opartą na plikach tekstowych :))  wordpress będzie dużo lepszy chociażby dlatego ,że ma ogromne wsparcie i jest aktualizowany na bieżąco, nie mówiąc już o wtyczkach jakie są dostępne. (ja polecam All in one Seo pack zamiast Yoast). Jeżeli chcesz małego CMS bez sql'a to tylko getsimple - co prawda też nie był dawno aktualizowany ale przynajmniej jest sprawdzony :)

 

Swoją drogą CMS ma mniejsze znaczenie, największe ma optymalizacja kodu i treści pod seo (możesz szablon tak kiepsko przygotować ,że żadna wtyczka ani CMS Ci nie pomorze).... czy będzie to na WP, na joomli czy na autorskim rozwiązaniu tak naprawdę to tylko zależy od developera co mu lepiej i wygodniej.

 

Dzisiaj ważnym elementem i którego nie da się ominąć (a kiedyś dało :) ) to oczywiście treści... odpowiednie nagłówki, wyróżnione słowa kluczowe, i sensowne ciekawe treści (dobry copywriter dzisiaj to na prawdę połowa sukcesu)

 

o SEO można by pisać wiele, ale to są działania dla których nie ma reguł... Możesz przejść setki szkoleń a i tak największa wiedze dadzą Ci własne obserwacje i badania....nie mówiąc już o tym ,że na każdą stronę działa coś innego....tak naprawdę co ma najlepszy wpływ w pozycjonowaniu wiedzą Ci co tworzyli algorytm Googla :)

Edytowane przez Rafiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dosyć ciekawa domenę na oku właśnie z frazą do wypozycjonowanie. Raczej skorzystam z Wordpress i napiszę ładny i lekki szablon. O tym że IP ma znaczenie to nie wiedziałem. Dziękuję @Rafiki za instrukcję! Czytałem o SEO lecz pisali o rzeczach które nie są nawet związane z SEO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak? Oczywiście poszukując cennych, zweryfikowanych źródeł informacji i współpracy z dobrą agencją. Na twoim miejscu zacząłbym od przewertowania na szybko kilku artykułów branżowych np. http://maniak-technologiczny.pl/artixen-net-audyt-seo-w-pigulce/ a dopiero potem możemy mówić o poważniejszym wdrożeniu w temat np. jakimś kursie, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaczniesz współpracę z dobrą agencją SEO, to po co jeszcze dodatkowo zgłębiać temat? Przecież płacisz właśnie za to, żeby ktoś inny się tym zajmował za Ciebie. Poza tym żadna agencja w ramach współpracy nie zacznie dzielić się z Tobą swoimi patentami SEO. Czy jeśli prowadzisz auto do mechanika, to on też wyjaśnia Ci jak samodzielnie możesz naprawić usterkę? No nie bardzo, w końcu chce zarobić.

Pełna zgoda, że na stronach agencji znajdziesz blogi ze wskazówkami lub informacjami odnośnie SEO, ale są to podstawy które możesz odnaleźć w zasadzie wszędzie. Pomijam już fakt, że tego typu blogi mają zupełnie inne zastosowanie, niż edukacja klientów.

Kursy pozycjonowania to dobra sprawa jedynie dla osób, które nie mają czasu/ochoty samemu szukać podstawowych informacji odnośnie SEO i chcą mieć wszystko podane "na tacy". Nie chcę generalizować, bo na pewno są lepsze i gorsze osoby, które prowadzą tego typu kursy ale nasuwa mi się od razu jedno pytanie. Skoro dobry pozycjoner zarabia na swojej wiedzy, to czy tak chętnie dzieliłby się nią z innymi? Według mnie na takich kursach właśnie niczego poza podstawami się nie nauczysz, dlatego nie przypisywałbym ich do poważniejszego wdrożenia w temat. Być może wygląda to z goła odmiennie i któryś z uczestników takiego kursu wyprowadzi mnie z błędu, jednak myślę że mam rację.

Tak jak wspomniał Rafiki, do wiedzy i doświadczenia w temacie SEO trzeba dojść samemu testując różne rozwiązania/pomysły. Należy również pamiętać o analizowaniu konkurencji sprawdzaniu co u nich działa dobrze, a co nie. W jaki sposób można to poprawić. Zgodzę się z Tobą Tomaszu, że przy początku warunkiem wręcz koniecznym jest przewertowanie kilku artykułów i zapoznanie się z podstawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@MateuszCODE - jak już nabierzesz nieco podstaw, mogą także przydać Ci się narzędzia analizujące stronę i wskazujące, co można samodzielnie poprawić.

Analizują one strukturę strony i mogą dać trochę wskazówek optymalizacyjnych. Popatrz sobie przykładowo na:

Pierwsze to nasz autorski system, który ma tę ciekawą cechę, że robi jeszcze copywriterski audyt dla języka polskiego, analizując poszczególne kategorie semantyczne (np. wezwania do akcji, dowody słuszności, budzenie ciekawości itp.) W ten sposób daje dodatkowe informacje, co warto poprawić w tekście (działa dla stron "sprzedażowych", zachęcających do czegoś, niestety nie daje trafnych wyników dla forów, blogów i serwisów informacyjnych).

 

Pozostałe dają natomiast o wiele większą porcję wiedzy technicznej na temat strony, ale pozbawioną tej części analizy językowej. PageSpeed skupia się na szybkości, woorank daje szczegółowe informacje strukturalne. Miłej zabawy przy analizowaniu stron życzę :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.