Skocz do zawartości

Krzysiek

Użytkownicy
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutral
  1. Promowanie/Pozycjonowanie strony w Google

    Jeśli zaczniesz współpracę z dobrą agencją SEO, to po co jeszcze dodatkowo zgłębiać temat? Przecież płacisz właśnie za to, żeby ktoś inny się tym zajmował za Ciebie. Poza tym żadna agencja w ramach współpracy nie zacznie dzielić się z Tobą swoimi patentami SEO. Czy jeśli prowadzisz auto do mechanika, to on też wyjaśnia Ci jak samodzielnie możesz naprawić usterkę? No nie bardzo, w końcu chce zarobić. Pełna zgoda, że na stronach agencji znajdziesz blogi ze wskazówkami lub informacjami odnośnie SEO, ale są to podstawy które możesz odnaleźć w zasadzie wszędzie. Pomijam już fakt, że tego typu blogi mają zupełnie inne zastosowanie, niż edukacja klientów. Kursy pozycjonowania to dobra sprawa jedynie dla osób, które nie mają czasu/ochoty samemu szukać podstawowych informacji odnośnie SEO i chcą mieć wszystko podane "na tacy". Nie chcę generalizować, bo na pewno są lepsze i gorsze osoby, które prowadzą tego typu kursy ale nasuwa mi się od razu jedno pytanie. Skoro dobry pozycjoner zarabia na swojej wiedzy, to czy tak chętnie dzieliłby się nią z innymi? Według mnie na takich kursach właśnie niczego poza podstawami się nie nauczysz, dlatego nie przypisywałbym ich do poważniejszego wdrożenia w temat. Być może wygląda to z goła odmiennie i któryś z uczestników takiego kursu wyprowadzi mnie z błędu, jednak myślę że mam rację. Tak jak wspomniał Rafiki, do wiedzy i doświadczenia w temacie SEO trzeba dojść samemu testując różne rozwiązania/pomysły. Należy również pamiętać o analizowaniu konkurencji sprawdzaniu co u nich działa dobrze, a co nie. W jaki sposób można to poprawić. Zgodzę się z Tobą Tomaszu, że przy początku warunkiem wręcz koniecznym jest przewertowanie kilku artykułów i zapoznanie się z podstawami.
  2. Opinie o home.pl

    Osobiście wstrzymywałem się przed zamawianiem usług, w firmach tego typu, ale klient chciał, no to miał. I prawdę mówiąc jest pozytywnie zaskoczony. Usługa działa stabilnie, w ciągu kilku miesięcy miałem może jedną małą przerwę kilku minutową. Panel chyba mają autorski, który jest łatwy w obsłudze. Jego minusem jest fakt, że tym samym panelem zarządzamy zarówno hostingiem jak i jest to jedyne źródło dostępu do systemu zgłoszeń, pobrania faktur etc. Więc albo informatyk musi sam wszystko załatwiać albo daje dostęp innym pracownikom. Kontakt z supportem jest ok, nie ma problemu z załatwieniem zgłoszeń, nie zdarzyło mi się aby zgłoszenie wysłane między 8-16 nie zostało rozpatrzone jeszcze tego samego dnia. I raczej ten sposób komunikacji w Home bym polecał. Z infolinii skorzystałem raz, może dwa, bo brakuje mi cierpliwości aby odczekać swoje w kolejce do konsultanta. Natomiast czat co prawda istnieje ale jest dostępny tylko dla klientów, którzy płacą dodatkowy abonament. I tu przechodzimy do minusa dla tego usługodawcy, czyli dodatkowa płatność za usługi/dodatki, które w większości innych firm są darmowe. Chcąc np. skorzystać z backupu firmy należy taką usługę dodatkowo opłacić. Nie wiem jak wygląda obecnie sytuacja ale szkoda, że nie ma (nie było) u nich również dostępnego Let's Encrypt. Jeśli ktoś nie patrzy zbytnio na koszta i chce mieć po prostu stabilny hosting, to mogę póki co polecić. Sam korzystam dopiero od kilku miesięcy, no i mam nadzieję że moje pozytywna opinia nie ulegnie zmianie na minus
  3. Opinie o mintshost.pl

    Nie współpracowałem z żadną z tych firm, ale z tego co ludzie piszą to ze wszystkimi firmami przejętymi przez h88 zaczęły dziać się różne niekoniecznie fajne rzeczy (wg klientów). Wystarczy porównać opinie chociażby, o mintshost sprzed roku, a czasem obecnym.
  4. Cześć, Ostatnio miałem styczność z kilkoma kreatorami stron, na których były postawione strony. Jak wygląda przy nich kwestia pozycjonowania? Macie jakieś doświadczenia? Jakieś podpowiedzi? Z jakimi kreatorami pracowało się Wam najlepiej?
  5. RN Cafe / Gadka szmatka / O wszystkim i niczym...

    Jeśli o to chodzi, to ja akurat być może miałem szczęście, gdy miałem jakieś pytanie ale źle infolinii ocenić nie mogę Mnie tam nie martwi usunięcie postów, bo ani nie było ich dużo, a poza tym po kolejnych "zapostowaniach" komunikatami forum, poza nimi żadna treść nie będzie zbyt łatwo dostępna. A to już nie ma kar finansowych za "oczernianie" firmy na forum?
  6. Promowanie/Pozycjonowanie strony w Google

    W przypadku Wordpress'a jest mnóstwo fajnych wtyczek dot. SEO, które na pewno pomogą Ci przy optymalizowaniu treści na stronie. Yoast SEO jest w tym wypadku najpopularniejszy. Przede wszystkim wpisy przy linkach muszą być jak najbardziej unikalne. No i linkowanie na forach, blogach, możesz również spróbować dogadać się z adminami serwerów do cs'a, aby wymienić się z nimi linkami. Będąc na Twoim miejscu pokombinowałbym również z YouTube, czyli utworzył jakiś "tutorial" jak pobrać cs'a, z tego co widziałem dostępny jest jeden polski materiał, a do tego sprzed 5 lat. W im więcej miejscach się pojawisz tym lepiej. Omijaj jednak stronki, które wydadzą Ci się podejrzane. Nie jestem ekspertem od pozycjonowania, ale to tak co mi na szybko przyszło do głowy co mógłbyś zrobić.
  7. RN Cafe / Gadka szmatka / O wszystkim i niczym...

    Ale im zapewne na takiej porażce zależy, bo od początku brną w ubicie starego forum. Mi pomimo kilku próśb i gróźb w dalszym ciągu nie chcą usunąć konta na starym forum. A na posty obecnej administracji ze względu na bardzo protekcjonalny ton aż ręce opadają.
  8. Promowanie/Pozycjonowanie strony w Google

    Czy to będzie strona jedynie z plikiem do pobrania, czy również jakimiś innymi treściami/forum?
  9. Na co zwracać uwagę szukając wykonawcy strony

    Kilkukrotnie spotkałem się z sytuacjami, gdzie rok po zakończeniu współpracy z daną firmą jej informatyk lub osoba, która jedynie tworzyła projekt strony ma dostęp do ftp całego hostingu. Ze względów bezpieczeństwa sugerowałbym omijać właśnie tego typu sytuacje. W przypadku backupów - wiadomo, nie wystarczy jedna, dwie kopie z początku działalności strony, tylko muszą być wykonywane regularnie. Użytkownicy zapominają, że ani autor strony, ani firma hostingowa nie zawsze mogą dostęp do takiej kopii zapewnić. Warto samemu trzymać rękę na pulsie. Myślę, że materiał odnośnie tego tematu, to fajny pomysł. Pomimo głośnej sprawy z ubiegłego roku, wiele osób wciąż nie backup'uje swoich danych. Jeszcze jedna ważna kwestia odnośnie zleceń dot. tworzenia strony to dobrze, aby wszelkie ustalenia przebiegały w jakikolwiek możliwy do zarchiwizowania sposób, np. mailowo. Trudno potem w razie jakichkolwiek sporów udowodnić, że dana kwestia uzgodniona telefonicznie rzeczywiście była poruszana. To banał, ale niestety często o nim zapominamy.
  10. Promowanie/Pozycjonowanie strony w Google

    Pozycjonowanie jest niestety bardziej rozbudowanym i zaawansowanym procesem, który ciężko streścić w kilku słowach lub punktach. Rozumiem, że interesowałaby Cię m.in. tego typu fraza - sklep/rodzaj asortymentu/miasto? Przy tego typu frazach ciężko jest wbić się chociaż do top 20, a co dopiero mówiąc o pierwszej 3-5. mrViperoo co prawda wskazał już pewne podstawy ale chciałbym też dodać coś od siebie. Unikalne teksty - Google nie lubi duplikowanych tekstów, linkuje tak na prawdę tylko jeden z tego typu duplikatów. Dlatego trzeba unikać kopiowania opisów produktu od producenta, a nawet jeśli wprowadzimy taki opis to "coś z nim pokombinować" - synonimy, zmiany szyku zdań. W tekście powinny znaleźć się słowa kluczowe, dla których chcesz pozycjonować stronę lub produkt. Pamiętaj jednak, o tym aby nie przesadzić z ich ilością. Tekst powinien mieć również nagłówki, czyli znaczniki header - 1,2,3. Optymalizacja treści, to nic innego jak zrobienie serwisu jak najbardziej przyjaznego i użytkownikom i dla algorytmu wyszukiwarki. Jednak raczej skupiłbym się na tej pierwszej opcji, nic Tobie po tym jeśli strona będzie w miarę wysoko w wynikach, ale dla użytkowników będzie nie czytelna lub nie intuicyjna. Ważne również aby strona wczytywała się jak najszybciej. Kolejna sprawa to linkowanie, czyli wklejanie odnośników do Twojej strony na innych serwisach. Możesz sam próbować szukać takich miejscówek lub zapłacić za dodanie, do już istniejących katalogów. Odnośnie tej kwestii możesz też pomyśleć o zapleczu dla Twojej strony, czyli samodzielnie utworzonej strony/bloga, gdzie powstawiasz odnośniki do swoich stron np. we wpisach. Analogicznie jednak jak w przypadku strony głównej, musisz pamiętać o unikalności tekstów, a także aby nie przegiąć z ilością linków do Twojej strony w pojedynczym wpisie. Jeśli nie musisz specjalnie oszczędzać na seo, zapoznaj się z obsługą i działaniem narzędzi od Google - Adwords. Jest to w zasadzie podstawowe narzędzie jeśli chodzi o reklamę witryny i pozycjonowanie. Przed uruchomieniem kampanii popatrz najpierw na jakie słowa kluczowe promuje się konkurencja, jak możesz je ulepszyć aby czymś się wyróżnić. Popularne są np. "long taile", czyli frazy wielowyrazowe wpisywane w wyszukiwarkę, po których użytkownicy szukają produktu/sklepu. Fajną konwersję dają również Social Media, powinieneś również i o tym pomyśleć. No i przede wszystkim załóż konto dla swojej strony w Google Analytics aby móc obserwować, które z Twoich działań przynoszą skutki, a które możesz poprawić. Z zakupem narzędzi/programów do SEO proponowałbym wstrzymać się do czasu aż trochę zaznajomisz się z tematem i samemu potestujesz różne działania, bo tak to może to być kasa jedynie wyrzucona w błoto.
  11. Na co zwracać uwagę szukając wykonawcy strony

    Też nie uważam aby wymagać interwencji od firmy hostingowej w razie problemów z zleceniobiorcą. Jeśli samemu wszystkiego nie dopilnujesz, to firma hostingowa ma najczęściej związane ręce. Dlatego tego typu materiały oceniam na plus, niestety ale jeszcze mnóstwo osób pozostawia "informatykowi/autorowi strony" wolną rękę ze wszystkim i później efekt, jest jaki jest. Z drugiej jednak strony najczęściej to zleceniodawca - ignorant, któremu wydaje się, że jeśli coś jest już w sieci to nie musi za to płacić jest sam sobie winien. Również istotna rzecz, z którą niejednokrotnie się spotykałem to brak zmiany danych lub blokowania dostępu autorowi strony po całkowitej finalizacji projektu. No i nie zapominajmy o backupowaniu strony. Przede wszystkim przy zleceniach - czytajmy umowy, powinny zawierać jak najbardziej precyzyjnie, wszelkie wymagania i informacje. W razie niejasności, dopytujmy.
  12. Sprzedaż subdomen

    Paradoksalnie całkiem sporo firm korzysta z tego typu domen, zwłaszcza handlowe i usługowe. Głównie ze względu na cenę, bo większość tego typu firm kojarzy jedynie rejestratorów u których .pl kosztują ok. 100 zł. Drugim powodem jest również sugerowanie się, tym że nazwa miasta w domenie sprzyja jej regionalnemu pozycjonowaniu.
  13. [AZ] komunikacja z BOK

    W większych firmach normą jest otrzymywanie odpowiedzi na najprostsze pytania po kilku godzinach (oczywiście jeśli nie dotyczą faktury lub zakupu nowej usługi). Również (z tego co słyszałem) jest w nich ogromna rotacja pracowników, być może przez te kilka dni odpowiadał Ci któryś ze "świeżaków". Aż w końcu trafiło to do bardziej doświadczonej osoby. Też chcąc nie chcąc muszę niejednokrotnie kontaktować się z supportami "tych większych" i wiem jaka to potrafi być katorga.
×