Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jakiś czas temu zakupiłem najtańszy VPS SSD w OVH, jestem bardzo z niego zadowolony, ale 20GB dysk robi się ciasny i chciałbym przejść na wyższy plan. Zastanawia mnie tylko jak po zmianie planu "rozszerzyć" partycję dyskową bez utraty danych. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale dostane dodatkowe 20GB nie przydzielonej przestrzeni dyskowej. Czytałem instrukcję OVH i niestety nie napawa mnie optymizmem zapis o utracie danych. Kiedyś dokupowałem dysk do VPS z Windows i tam nie było problemu rozszerzyłem partycję systemową na nieprzydzielony obszar. W Debianie jeszcze takiej operacji nie przeprowadzałem. Macie może jakieś doświadczenia z tym związane?

Opublikowano

A support w tej kwestii nie może troche pomóc? Kontaktowałeś się z nimi? Może i opornie działa kontakt z nimi bo są dużą firmą, ale zwykle pomagali nawet jak nie musieli bo wykraczało to poza ich zakres.

Opublikowano (edytowane)

@wolhun Jeszcze nigdy nie korzystałem  z supportu OVH, mimo że już 10 lat korzystam z ich usług. Ale czytając opinie raczej nie mam co liczyć na ich pomoc.

 

@Marek607  Fajny blog z przydatnymi tutorialami. Tą metodę z fdisk znalazłem w sieci. Boję się tylko tego kroku z usunięciem partycji. Czy nie utracę danych?

Edytowane przez Kaziu
Opublikowano
20 minut temu, Kaziu napisał:

Tą metodę z fdisk znalazłem w sieci. Boję się tylko tego kroku z usunięciem partycji. Czy nie utracę danych?

Tak długo, jak nie wykonasz operacji "zapisu" na dysk (np. dd) lub tworzenia systemu plików (formatowania) dane są nie ruszane przy "żonglowaniu" rozmiarem partycji.

Opublikowano (edytowane)

@Kaziu OVH nie ma obowiązku pomagać klientom w sprawach technicznych nie związanych stricte z usługą którą świadczą.(Wyłącznie awarie, problemy z działaniem usługi).

Jeżeli masz opcje to użyj GParted, interfejsem GUI przeklikasz sobie rozszerzenie partycji, jest to mniej awaryjna operacja niż z poziomu basha.

Edytowane przez Matix8981
Opublikowano

@Matix8981 Ale ja jestem tego świadomy, że support OVH nie ma obowiązku pomagać mi w procesie migracji na wyższy plan i nie ma o to żadnych pretensji. Staram się szukać rozwiązania problemu na własną rękę. 

Opublikowano
12 godzin temu, Kaziu napisał:

Staram się szukać rozwiązania problemu na własną rękę. 

Więc zleć to komuś. Kiedyś na "własną" rękę szukałem rozwiązania z DNS tracąc na to kilka dni i masę nerwów, a sprawa była banalnie prosta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.