Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o hosting.linux.pl


sempre

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie to stronie od dłuższych opinii bo nie wiem czy komuś będzie chciało się to czytać, ale jeżeli ktoś właśnie stoi przed wyborem konta reseller to zdecydowanie polecam lekture.

Szukałem odpowiedniego następcy aktualnego hostingu reseller jakiś miesiąc, ciężko było wyszukać coś co jednocześnie będzie tak dobre jak smarthost i miało niższe ceny. Zdecydowałem się na linuxa, początkowo byłem troche sceptycznie nastawiony bo w googlu prawie w ogóle nie ma o nich opinii. Piszę tę recenzję po ponad tygodniu intensywnego użytkowania, nie tylko przeze mnie ale i przez kilkudziesięciu klientów których przeniosłem. Mogę trochę więcej powiedzieć bo mam porównanie, korzystałem już wcześniej z kont reseller i shared u innych providerów poza smarthostem użytkowałem jeszcze na przestrzeni ostatnich lat kylos, hekko, webh, online, futurehost, ovh, hitme, zenboxa i kilka innych, w dodatku jestem bardzo wymagający względem hostingu i obsługi no i ogólnie to ciężko mnie zadowolić. W mojej recenzji będę głównie porównywał linuxa ze smarthostem, bo smarthosta do tej pory uważałem za najlepszego usługodawce pod resell co zresztą widać po bardzo pochlebnej opinii jaką im wystawiłem na RN.

 

Zacznę od tego, że napisałem do nich na czacie w niedziele wieczorem, odpisali od razu, w ciągu 15 minut przyznano mi testowe konto reseller o pojemności 200gb (przypominam że była niedziela godzina 19), na czacie szczegółowo wypytałem o wszystko co mnie interesowało, admin fajnie wszystko wytłumaczył, poświęcił mi tak w sumie z 30 minut na rozmowę na czacie nawet nie wiedząc czy wezmę finalnie ten hosting.

Teraz po krótce opiszę co mnie w tym hostingu zatrzymało na stałe, oczywiście nie ma tu wszystkich pozytwów ale są te, na które stawiałem największą wagę przy przesiadce.

z plusów:
- brak limitu kont i transferu
- chyba najważniejsze, nie ma ustalonych restrykcyjnych limitów zasobów per konto, mając wśród swoich klientów spore strony generujące dziennie duży ruch, mam 100% uptime wg. uptimerobota, co jest dla mnie po prostu nierealne za tę cenę, o cenie będzie niżej
- dobrze zebezpieczone skrzynki przed bruteforcem
- z góry narzucone ustawienia chroniące wordpressa przed botnetami bruteforcującymi wp-admina, co było dla mnie dosyć ważne bo u mnie większość to właśnie WP, dzięki temu nie trzeba się bawić w żadne wtyczki od tego, mamy to z góry narzucone w fail2banie
- świetnie zrobiony antyspam, wielokrotnie zgłaszałem smarthostowi problemy ze spamem i efekt był średni, a tutaj nawet nie musiałem pisać, przeniosłem po prostu moje główne konto pocztowe i zero spamu, za to duży pozytyw
- za tę cenę nie znajdziemy absolutnie nic lepszego i to pod każdym względem, za to za co bym płacił w smarthosćie 1320 zł rocznie (pakiet reseller res-50) tutaj jest za 307 zł rocznie (pakiet reseller 50gb), w dodatku jest zniżka 50% na pierwszy rok to już w ogóle są to śmieszne pieniądze, zdaje sobie sprawę że póki co jest to wynik wojny cenowej bo jakoś trzeba pozyskać bazę klientów, ale nawet jakby ceny u nich podskoczyły 2-3krotnie, to i tak będą to przyzwoite ceny i wcale nie wyższe niż konkurencji
- świetna reputacja ajpików i infrastruktury pocztowej, dostarczalność maili niespotykanie wysoka, nic nie ląduje w spamie u adresata, jest spf, dkim i dmarc
- czat przebił najśmielsze oczekiwania, wszystkie prostsze rzeczy są załatwiane od ręki na czacie po kilku minutach od zgłoszenia, czasami pisze na czacie o godzinie 23 a i tak po chwili dostaje odpowiedź
- do tej pory zero awarii i 100% uptime, to samo tyczy się 40 moich klientów
- możliwość podpięcia własnej domeny jako tej directadminowej
- zewnetrzne kopie zapasowe do miesiąca wstecz które nie ingerują w aktualne miejsce na dysku + możliwość utworzenia własnych kopii zapasowych w directadminie automatycznie i manulanie
- softaculous
- bezpłatna migracja (nawet przy stosunkowo dużej ilości domen i kont tak jak w moim przypadku nie ma żadnej dopłaty)
- http/2 i dostępność php od 5.6 do 7.3
- brak limitu plików
- super wydajność
- bardzo obszerna wiedza Pana Arkadiusza czyli osoby która tym wszystkim zarządza, każde interesujące mnie zagadnienie zostało szczegółowo wytłumaczone, dowiedziałem się dużo nowych ciekawych rzeczy, fajne prokonsumenkcie podejście do prowadzenia biznesu

 

minusy:
- brak systemu anty-explotiowego który jest dosyć ważny przy hostingu z wordpressem, to chyba jedyna rzecz w jakiej smarthost góruje na tę chwilę nad linuxem

już nieaktualne, dokładnie 7 dni po zgłoszeniu przeze mnie tego, że taki system antyexploitowy byłby bardzo mile widziany wśród klientów wdrożyli go, znajdźcie mi drugą firmę z tak szybkim czasem reakcji na prośby o wdrożenie dodatkowych funkcjonalności, a domyślam się że wdrożenie tego to nie jest godzina roboty - https://bok.linux.pl/client/plugin/announcements/client_main/view/22/


Już podsumowując, jestem po prostu oczarowany cenami i jakością supportu jakiej do tej pory nie zaznałem w żadnej innej firmie, linux powinien być zdecydowanie pierwszym wyborem jeżeli chodzi o konta reseller a mało kto w ogóle ma pojęcie że taka firma istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie jestem w stanie nawet wejść na stronę linux.pl    - bez VPNu mogę zapomnieć o tym.

Teraz ciekawi mnie czy podobnie jest z kontami klienckimi, czy również z automatu ruch jest blokowany?

Coś podobnego spotkałem w hostinghouse - tam ich strona normalnie się otwiera,  jednak juz na zakupionym koncie ruch z mojej lokalizacji jest blokowany i kolejny raz zmuszony jestem do VPN bo zgłaszanie codziennie nowego IP mija się z celem.

Czy podobnie jest z linux.pl?

Edytowane przez zajcev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, zajcev napisał:

Ja niestety nie jestem w stanie nawet wejść na stronę linux.pl    - bez VPNu mogę zapomnieć o tym.

Teraz ciekawi mnie czy podobnie jest z kontami klienckimi, czy również z automatu ruch jest blokowany?

Coś podobnego spotkałem w hostinghouse - tam ich strona normalnie się otwiera,  jednak juz na zakupionym koncie ruch z mojej lokalizacji jest blokowany i kolejny raz zmuszony jestem do VPN bo zgłaszanie codziennie nowego IP mija się z celem.

Czy podobnie jest z linux.pl?

 

Ciężko mi powiedzieć bo jestem u nich dopiero tydzień i nie zauważyłem czegoś takiego u siebie ani u klientów, być może Twój problem jest pokłosiem wczoraj wprowadzonego WAF'a -  https://bok.linux.pl/client/plugin/announcements/client_main/view/22/ 

Ale to tylko moje przypuszczenia, najlepiej poczekać na odpowiedź admina.

 

Osobiście jestem mega zadowolony, wszystko działa jak w zegarku 🥰

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zajcev napisał:

Ja niestety nie jestem w stanie nawet wejść na stronę linux.pl    - bez VPNu mogę zapomnieć o tym.

Teraz ciekawi mnie czy podobnie jest z kontami klienckimi, czy również z automatu ruch jest blokowany?

Coś podobnego spotkałem w hostinghouse - tam ich strona normalnie się otwiera,  jednak juz na zakupionym koncie ruch z mojej lokalizacji jest blokowany i kolejny raz zmuszony jestem do VPN bo zgłaszanie codziennie nowego IP mija się z celem.

Czy podobnie jest z linux.pl?

 

Trudno mi powiedzieć czemu ruch jest blokowany - prześlij mi adres ip, z którego nie możesz się połączyć to bez problemu dowiemy się w logach firewalla czemu jest on zablokowany.

Firewall może blokować odgórnie ruch z sieci tor, pozostałe blokady pojawiają się w przypadku np. serii błędnych logowań do ftp/ssh. Niektóre usługi są zablokowane dla krajów podwyższonego niebezpieczeństwa - afrykańskich, południowoamerykańskich itp. Ale to porty typu ftp/ssh/imap, nie 80/443.

 

pozdrawiam

 

6 godzin temu, sempre napisał:

minusy:

- brak systemu anty-explotiowego który jest dosyć ważny przy hostingu z wordpressem, to chyba jedyna rzecz w jakiej smarthost góruje na tę chwilę nad linuxem

już nieaktualne, dokładnie 7 dni po zgłoszeniu przeze mnie tego, że taki system antyexploitowy byłby bardzo mile widziany wśród klientów wdrożyli go, znajdźcie mi drugą firmę z tak szybkim czasem reakcji na prośby o wdrożenie dodatkowych funkcjonalności, a domyślam się że wdrożenie tego to nie jest godzina roboty - https://bok.linux.pl/client/plugin/announcements/client_main/view/22/

 

Dziękujemy za tak miłą opinię :)

Co do wprowadzonej ochrony to nie jest tak do końca, że wdrożyliśmy to na Twoje życzenie, tylko było to już od dłuższego czasu testowane i przygotowywane - szczęśliwie zbiegło się w czasie :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Arkadiusz Bednarczyk napisał:

 

Trudno mi powiedzieć czemu ruch jest blokowany - prześlij mi adres ip, z którego nie możesz się połączyć to bez problemu dowiemy się w logach firewalla czemu jest on zablokowany.

Firewall może blokować odgórnie ruch z sieci tor, pozostałe blokady pojawiają się w przypadku np. serii błędnych logowań do ftp/ssh. Niektóre usługi są zablokowane dla krajów podwyższonego niebezpieczeństwa - afrykańskich, południowoamerykańskich itp. Ale to porty typu ftp/ssh/imap, nie 80/443.

 

pozdrawiam

 

 

Poszło PW z IP:)

 

Update:

I mamy dowód na szybką reakcję, już strona normalnie się otwiera :)

 

 

 

Edytowane przez zajcev
update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Chciałbym zaktualizować moją opinie o hostingu reseller, pierwsza trochę wyżej jest po miesiącu użytkowania hostingu dlatego niektórym może się wydać mało miarodajna, teraz mogę ocenić hosting po niecałym roku użytkowania.

 

Przez ostatni rok wielokrotnie męczyłem support najróżniejszymi problemami, prawie zawsze wszystko było ogarniane tego samego dnia w ciągu kilku godzin, jedyna awaria jaka zapadła mi w pamięć to kilkugodzinny downtime wszystkich stron w godzinach nocnych i to chyba jedyna taka długa awaria przez okres roku, były też chwilowe problemy ze spowolnieniem stron ale zostało to w miarę szybko ogarnięte także mając w pamięci częstotliwość awarii w jakimkolwiek innym hostingu linux.pl jest nie do pobicia. Zdania o hostingu nie zmieniam, wszystko co napisałem w pierwszej opinii podtrzymuję, w dalszym ciągu jest to dla mnie TOP1 hosting reseller w Polsce, pod względem ceny, supportu i specyfikacji :)

 

Jedyne co mi brakuje aby ten hosting był idealny to przejście na imunify ale tutaj już trzeba czekać aż imunify wyda wersje pod OS'a na którym stoją dedyki linux.pl. 

 

Hosting przedłużam na kolejny rok a nawet przeszedłem na jeszcze wyższy pakiet.

 

Dla ciekawskich zarzucam jeszcze uptime z ostatnich 30 dni jednej ze stron trzymanych na w/w hostingu.

 

10/10 za całokształt i oby tak dalej

 

chrome_HanSnhTibt.png

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Update :) Po 3 latach współpracy dalej jestem mega zadowolony, jest to pierwszy hosting dla mojej agencji z którego nie zamierzam rezygnować, a wcześniej podejść do konkurencji było wiele.

Uptime dalej super no i w końcu wdrożyli imunify:)

Support w dalszym ciągu nie zawodzi,

Jedyny minus to chwilowy problem z szybkością wczytywania wordpressów co zostało szybko naprawione + masowy atak botnetów na wordpressy co również rozwiązało imunify.

 

Bardzo dziękuję za dotychczasową współracę:)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

4 rok współpracy z resellerskiej z Panem Arkadiuszem i jego super pakietem reseller :), kupa bezcennej wiedzy jaką mi przekazał nie tylko o moich konkretnych problemach ze stronami pod resellerką, ale także nt. branży hostingowej, tym jak to wszystko działa dało mi dużo do myślenia, nt. linuxa, i ogólnie po prostu równy z tego Pana gość:)

Natomiast dzisiaj nie będzie tak kolorowo jak zwykle, ale im bardziej sam zaczynam myśleć o budowie własnej infry pod hosting moich klientów agencyjnych wp tym coraz większego nabieram szacunku do każdego sysadmina ale takiego naprawdę ogarniającego sysadmina, żeby to poprawnie skofigurować, żeby każdy pod-klient sobie w miarę możliwości nie przeszkadzał na wzajem zasobami, na tyle na ile technologia pozwala, no i żeby jak na polskie standardy było tanio.

 

Przejdźmy do sedna, hosting reseller u Pana Arkadiusza jak najbardziej nadaje się pod duże wordpressowe (bez woo) strony (o ile są dobrze skeszowane, zminifikowane,zpreloadowane), budowane na szablonach które nie wymagają dużo zasobów i przede wszystkim trzeba znać odpowiedni minimalny stakck pluginów, budować wszystko wg. guidelinesów WP, nie żadne gotowce postawione w 5 minut z  themeforest i na to byle jaka wtyczka keszująca (sam tak kiedyś robiłem i jeszcze trochę klientów takich ze starych czasów dalej utrzymuje:)), jedyne słuszne wyjście przy WP to tylko Gutenberg i keszowanie z głową. Problemem u Pana Arkadiusza okazał się backend, czyli wp-admin, zauważyłem, że w tym roku, strony od backendu zaczęły zwalaniać które zaczął zwalniać przy właśnie wymienionych wcześniej potworkach. Z nowej "fali" strony/sklepy które tworzę od momentu pojawienia się gutenberga śmigają aż miło, mogą obsłużyć naprawdę duży ruch również te gdzie jest nieszczęsny woo, też da się to zrobić, da się wykastrować najbardziej bezsensowne zapytania które obciążają backend ale to jest dużo pracy, no o ile na stronie nie ma 10000 produktów a strona nie zawiera 50 pluginów, takich stron.

Także podsumowując, jeżeli ktoś od resellingu robi WP zgodnie z aktualnymi standardami, robi to lekko, nie jest to woocommerce, to wyciągnie spokojnie na jednej domenie pod resellerem 24 000 uu na godzinę. Brzmi trochę niewiarygodnie wiem, ale się pochwalę że to najlepiej zoptymalizowana WP strona w moim wykonaniu zarówno jeżeli chodzi o planowanie szablonu, UI/UX jak i optymalizacji wszystkiego, czego się da. Przy tego typu stronach backend również działa szybko. Tylko naprawdę trzeba się napracować żeby taką stronę zrobić.

 

Pan Arkadiusz wspomniał, że duże sklepy woo i przede wszystkim z dużą ilością UU się nie nadają pod ten hosting i tutaj pełna słuszność, ale co by było, gdyby klient dopiero stawiał swój sklep z 5 produktami, po co mu jakiś mocarny hosting, wystarczy ta resellerka, tylko trzeba byłoby popracować nad tym backendem, zakładam że w wirtualizacji jest ustawiona jakaś zmienna, która bottlenekuje, albo limit procesów/iops? nie wiem w kwestiach unixowych jestem laikiem.

 

Z drugiej strony rozumiem Pana Arkadiusza, jeżeli niedałoby się tego naprawić, wiem na jakim to stoi dedyku, jest tam dużo licencji + to, że to musi na siebie zarabiać. Mimo wszystko Pan Arkadiusz, wskazał że niedługo będą wymeiniać infrastrukturę, i nawet jak będę płacił więcej za ten szybciej dzialający backend to się nie pogniewam:)


Na deser test, strona na WP, nad którą poświęciłem naprawdę dużo czasu, nie jest to żaden gotowiec, to  pełnoprawna strona dużej firmy na WP, nowa wersja ich strony:) Nie będę jej tu oczywiście reklamował wstawie tylko screena z loaderio, strona postawiona na tym hostingu oczywiście nie jako reseller ale pod resellerem potrafiąca przetworzyć 400 uu przez minutę co daje nam 24 000 uu na godzinę:)

 

  image.png.b8008b28f903b1eb924fa62b652e3a87.png

A tak przy 300 klientach

image.png.9a5b53a0275c23e889ee4b94dbf23550.png

 

 

Awarie: pojawiły się w ciągu tego roku chyba 1 awaria poranna, które poskutowała spamowaniem do mnie telefonami przez klientów że poczta nie działa, miałem wyciszony telefon i sobie spałem w błogostanie, jak tylko się obudziłęm sprawdziłem i działało. Awaria trwałą godzinę lub dwie.  

 

DDosy: nie uświadczyłem, hetzner robi świetną robotę:)

 

Spam: Jest jeszcze problem z spamem z googla, tylko tutaj w żaden sposób nie winie Pana Arkadiusza, no bo każdy provider traktuje googla whitelistowo, taka kampania phishingowa jest bardzo skuteczna i chyba nie ma od niej ucieczki.

 

SLA: Dalej klasa światowa.

 

Także dalej jestem z Panem Arkadiuszem, jednocześnie chciałbym go skłonić do jakiejś bardziej "flexibility" oferty reseller, gdzie reseller, będzie miał większą władzę nad wirtualizacją i będzie mógł np. przydzielić dodatkowe zasoby danej stronie w granicach rozsądku i za pozwoleniem admina.

Edytowane przez sempre
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi i zaufanie :)

Zapewniam, że nie spoczywamy na laurach i cały czas bardzo dużo się dzieje w naszym "backendzie". Po kolei zamykamy zadania, które były obiecane i kluczowe dla wygody klientów (jak np. nowy wspólny panel usług), do rozpoczęcia hurtowego upgrade sprzętu pozostał do zakończenia nam jeszcze jeden etap zmiany połączonej z migracją klientów jednego środowiska, które już porzuciliśmy na korzyść ujednolicenia usług.

Nowe platformy, które wdrażamy od jakiegoś czasu są już wielokrotnie bardziej wydajne od tej, na którą Pan trafił 4 lata temu. Dodatkowo szykujemy proste i wygodne rozwiązanie dla sklepów i mocno wymagających aplikacji - będą umożliwiały skalowanie według potrzeb i dużo większą elastyczność w ustawianiu zasobów. Jednak raczej nie będzie to dostępne dla typowej usługi resellerskiej - bardziej jako uzupełnienie usługi dla wymagających klientów, żeby zapewnić im pełną separację zasobów. Mamy realny plan do końca roku zakończyć aktualizację infrastruktury, która tak naprawdę już się rozpoczęła.

Cieszy mnie to, że zaufało nam już prawie 150 resellerów - zarówno mniejszych, jak i takich, którzy mają zasoby liczone w terabajtach :)

 

Co do spamu z gmaila to możemy przejrzeć nagłówki wiadomości, może uda się coś złapać żeby to wycinać, chociaż ostatnio sporo jest prostego spamu z jednym zdaniem i linkiem na "skracacze" - ciężko to wyciąć skutecznie. Samego googla jako takiego nie whitelistujemy jakoś specjalnie, bo generalnie sam dba o swoją reputację. Bardziej to pewnie serwery rbl ostrożnie podchodzą do blokowania ich adresacji.

 

pozdrawiam!

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Chyba wszystkie maszyny resellerskie doczekały się już upgrade'u o ile się nie mylę, został wymieniony dysk systemowy na nvme, (pliki stronek niestety dalej na sata), procek na duuużo mocniejszy, ram na mocniejszy, jest go 2x więcej tutaj przykładowa moja realizacja wordpressowa: po migracji i jej ttfb bez cache:

image.png.ad6b83c31b517f072ec8526690062848.png

 

W skali 10-dniowej przed aktualizacją to było jakieś 1200+~, teraz 400-500. W przypadku woocommerce wzrost ogromny już rzędu kilkuset procent, wcześniej ze ze stronkami woo było dosyć kiepsko pod względem TTFB bez cache ale teraz się to poprawiło, nie są to wyniki tak dobre jak w/w ale i tak widać bardzo duża poprawę. Jest naprawdę nieźle cieszy też fakt, że Pan @Arkadiusz Bednarczyk nie rzuca słów na wiatr, coś piszę i to się później faktycznie dzieje.

 

W dniu 20.07.2023 o 13:35, Arkadiusz Bednarczyk napisał(a):

Mamy realny plan do końca roku zakończyć aktualizację infrastruktury, która tak naprawdę już się rozpoczęła.

 

Edytowane przez sempre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.