Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Poczta a RODO?


Westbam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

(ps. Mam nadzieję że do dobrego działu wrzuciłem to zagadnienie).

 

Szukałem na wielu stronach w google informacji ale nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnie opisanego...

 

Jak to jest? Będąc administratorem strony i poczty, tworząc konta email pracowników jak wygląda kwestia prawna (a Rodo) w przypadku kiedy pracownik się zwalnia (lub zostaje zwolniony)?

Czy mogę nadać dostęp do poczty innej osobie? (Wiadomo że o zwolnieniu nie zawsze wszyscy są poinformowani i maile z ofertami itp wciąż mogą przychodzić - i to ważne!)

 

Czekam na informację

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za:

https://czasopismo.legeartis.org/2018/05/monitoring-poczty-elektronicznej-pracownika.html

 

art. 22(3) kp
§ 1. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika (monitoring poczty elektronicznej).
§ 2. Monitoring poczty elektronicznej nie może naruszać tajemnicy korespondencji oraz innych dóbr osobistych pracownika.

Czyli ja to rozumiem tak, iż możesz monitorować czy ktoś faktycznie wykorzystuje pocztę (logi), ale nie można "czytać" czyjeś poczty.

 

Chyba najlepiej będzie "wyłączyć" dany mail i ustawić autorespondera tak, by nadawca dostawał zwrotkę, iż aktualny kontakt jest już nie ważny i prosicie o kontakt pod adresem (najlepiej jakiś ogólny adres biurowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Westbam napisał:

Czy mogę nadać dostęp do poczty innej osobie?

Uważam, że jak konta były spersonalizowane per osoba np: [email protected],  to takiego konta nie możesz udostępniaj innej osobie, a późniejsza korespondencja powinna iść ze zwrotem z informacją typu 301 ;) że dalsze e-maile w tej sprawie należy kierować do jego następcy.

Jeśli konto było ogólne firmy obsługiwane przez pracownika np [email protected], to takie konto może przejąc inna "nowa" osoba.

 

Ale w wypadku RODOs polecam konsultacje z prawnikiem będącym w temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.