Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Migracja poczty na inny hosting


dzagu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widzę, aby webd realizowało migrację w ramach usługi.

 

Niektórzy korzystają z https://omm.ovh.net/ do przeprowadzenia takich migracji, natomiast miej na względzie, że wówczas firma trzecia będzie miała dostęp do zawartości Twoich skrzynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dzagu faktycznie używanie migratora zewnętrznego może niepotrzebnie Cię narazić, ale takie rzeczy raczej się nie zdarzają, chyba że naprawdę zawędrujesz w jakieś niesprawdzone odmęty Internetu. ;) Na pewno najłatwiejszym sposobem, jak było już wspomniane, jest zlecić całą migrację firmie, do której się przenosisz. Większość oferuje to w ramach wykupionego konta hostingowego bez dodatkowych kosztów. Część oferuje też narzędzia do migracji samodzielnej, ale musisz potwierdzić z wybraną firmą, ponadto samodzielna migracja dużych skrzynek z wieloma wiadomościami bywa kłopotliwa.

 

Na pewno zwróciłbym uwagę na szczegóły oferty. Na przykład jak często wykonywany jest backup, czy poczta ma dobre filtry antyspamowe, czy jest szybka (przy dużej liczbie maili to istotne) i tak dalej. Diabeł tkwi w szczegółach, a te często umykają w gąszczu informacji zawartych na stronach.

 

Gdybyś miał pytania, odzywaj się, podpowiemy i ogólnie pomożemy z całym procesem zmiany usługodawcy. Może przy okazji uda się też doradzić w innych kwestiach związanych z Twoimi projektami/stronami. 🤠

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniał kolega z webh, jak jeszcze nie wybrałeś operatora to koniecznie zrób mały risercz, sprawdź opinie o danym providerze, sprawdź czy często nie zdarzają się awarie, czy można na nich liczyć, czy szybko odpisują na Twoje maile. Jak nie ogarniasz imapsynca zdecydowanie poleciałbym Ci żeby to firma docelowa zrobiła to za Ciebie, zaoszczędzi Ci to nerwów:)

 

8 minut temu, commodus napisał(a):

miałem przyjemność w ten sposób, bywa karkołomne :D 

 

Podobnie :) Migracja z/do gmaila/gworkspace (zwłaszcza dużych skrzynek) to jest droga przez piekło.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako trochę ciekawostka/offtopic Niegdyś najgorsze co było to chyba migracje z home.pl jeśli domena tez była wykupiona w home.pl. W momencie zmiany delegacji z automatu przestawała działać poczta w domenach, dosłownie w ciągu minut. Jeśli ktoś nie znał pewnej sztuczki ze zmianą domeny w której sa skrzynki, nie było praktycznie możliwości sensownej migracji po zmianie delegacji. 

 

Na szczęście chyba to jakoś rozwiązali, a w każdym razie osoby uciekające z home wprost deklarują że nie było z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, theqkash napisał(a):

Jako trochę ciekawostka/offtopic Niegdyś najgorsze co było to chyba migracje z home.pl jeśli domena tez była wykupiona w home.pl. W momencie zmiany delegacji z automatu przestawała działać poczta w domenach, dosłownie w ciągu minut. Jeśli ktoś nie znał pewnej sztuczki ze zmianą domeny w której sa skrzynki, nie było praktycznie możliwości sensownej migracji po zmianie delegacji. 

 

Na szczęście chyba to jakoś rozwiązali, a w każdym razie osoby uciekające z home wprost deklarują że nie było z tym problemu.

nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem, ale wystarczy najpierw przenieść pocztę, a później zmieniać delegację domeny. Nic dziwnego, że poprzedni serwer przestaje szybko odpowiadać 😜 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, commodus napisał(a):

nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem, ale wystarczy najpierw przenieść pocztę, a później zmieniać delegację domeny.

 

To nie do końca tak działa, bo w trakcie zmiany delegacji maile mogą trafiać w jedno z dwóch miejsc i każdy cywilizowany operator pozwala na to, aby nawet z nieskierowanej już na DNSy tego operatora domeny zrobić migrację. A każdy cywilizowany admin albo osoba odpowiedzialna za takie migracje robi resync skrzynek na jakiś czas po zmianie delegacji właśnie po to aby nic nie uciekło (o ile oczywiście nie da się zmienić rekordów MX czy TTLi dla poczty) 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle jest tak, że masz serwer pocztowy na który kierujesz domenę MX-em, serwer ma swój adres IP, i ew. nazwę domenową. Nawet jeśli domena nie jest na niego przekierowana (np. wygasła), to można się połączyć do tego serwera po jego nazwie domenowej lub IP, zalogować się do skrzynek i pobrać wiadomości. W Home po przekierowaniu domeny na zewnątrz przestawała działać możliwość logowania się do kont utworzonych w tej domenie na ich serwerze pocztowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, theqkash napisał(a):

 

To nie do końca tak działa, bo w trakcie zmiany delegacji maile mogą trafiać w jedno z dwóch miejsc i każdy cywilizowany operator pozwala na to, aby nawet z nieskierowanej już na DNSy tego operatora domeny zrobić migrację. A każdy cywilizowany admin albo osoba odpowiedzialna za takie migracje robi resync skrzynek na jakiś czas po zmianie delegacji właśnie po to aby nic nie uciekło (o ile oczywiście nie da się zmienić rekordów MX czy TTLi dla poczty) 

to jaka wtedy była ta "sztuczka" w tym home? 

2 minuty temu, ćwierćadmin napisał(a):

zwykle jest tak, że masz serwer pocztowy na który kierujesz domenę MX-em, serwer ma swój adres IP, i ew. nazwę domenową. Nawet jeśli domena nie jest na niego przekierowana (np. wygasła), to można się połączyć do tego serwera po jego nazwie domenowej lub IP, zalogować się do skrzynek i pobrać wiadomości. W Home po przekierowaniu domeny na zewnątrz przestawała działać możliwość logowania się do kont utworzonych w tej domenie na ich serwerze pocztowym.

a to to już pato 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, commodus napisał(a):

to jaka wtedy była ta "sztuczka" w tym home? 

 

Jeśli miałeś domenę xyz.pl i w niej skrzynkę np. [email protected] i chciałeś tą domenę i skrzynkę wymigrować, zmieniałeś jej ustawienia w panelu home w taki sposób aby była ta domena dostępna we wszystkich domenach (w panelu home jest do tego stosowna opcja). Wtedy do skrzynki [email protected] mogłeś się dostać przez login [email protected] gdzie serwer1234567 jest identyfikatorem Twojej usługi hostingowej w panelu.

 

Problem pojawiał się wtedy, gdy miałeś więcej skrzynek biuro@ w większej ilości domen i migrowałeś je wszystkie naraz, to już były kombinacje alpejskie wówczas żeby to tą metodą ograć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, theqkash napisał(a):

 

 

Problem pojawiał się wtedy, gdy miałeś więcej skrzynek biuro@ w większej ilości domen i migrowałeś je wszystkie naraz, to już były kombinacje alpejskie wówczas żeby to tą metodą ograć. 

to ja kojarzę, że w nazwie było niby podobnie, ale jednak cywilizowanie. Było do ogarnięcia bo była rozróżniona domena głowna - domena dodatkowa i w ten sposób można sobie było zmieniać poszczególne domeny, co nie sprawiało problemów dzięki temu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w nazwie nie musiałeś nic robić bo nawet po zmianie DNSów domeny mogłeś się do skrzynki zalogować łącząc się za pomocą IP serwera IMAP z poziomu klientów pocztowych, lub nawet przez webmail. Ludzie uciekający z home nie mieli tyle szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.