Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Aktualizacja SSLa i stare repozytoria


Karioka

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na forum więc witam Was serdecznie.

 

Zupełnie nie znam się na administrowaniu serwerami, ale mam VPSa z Debianem, który został dla mnie skonfigurowany i od tego czasu działa bardzo dobre. Jednak teraz pojawiła się potrzeba aktualizacji pakietu ssl (plus chyba jakiejś biblioteki powiązanej). I tu pojawił się problem. Polecenie update przez SSH zwraca głównie błędy 404. Przeszukałam sieć i okazało się, że repozytoria (nauczyłam się nowego słowa!) zawierają stare adresy. Tak więc udało mi się podmienić adresy squeezy na jessi w tym repozytorium, jednak nadal update i upgrade nie aktualizują mi pakietu SSLa.

Założyłam optymistycznie, że mogę pakiety squeezy podmienić na jessi i wszystko ładnie się zaktualizuje. Podejrzewam, że chyba jednak tak nie jest.

 

Udało mi się sprawdzić i mój pakiet ssl jest z roku 2010, wersja - o ile się nie mylę, 0.9.8.0

 

Czy w całym tym bałaganie jest jakiś prosty sposób na wykonanie aktualizacji? Będę wdzięczna za wszystkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

prawdopodobnie masz starą, już nie wspieraną wersję dystrybucji Debian - dlatego openssl wskazuje na wersję 0.9.8.0 i nie możesz połączyć się z repozytoriami.

 

Najlepiej byłoby przyszykować nowe środowisko i zmigrować dane.

Pozdrawiam.

P.s. Obstawiam że jest to Debian Wheezy, zaś openssl w tej wersji nie powinien być już używany na produkcji, ze względu na całą masę ograniczeń w szyfrowaniu oraz podatności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Spoofy napisał: