Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

postscreenbl.opbl.onet.pl.local - jest tu ktoś z onetu?


GrZeCh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

czy jest tu ktoś z ekipy Onetu? Notorycznie nasze bramki poczty wychodzącej są dodawane do ich listy:

 

postscreenbl.opbl.onet.pl.local

 

co skutkuje odrzucaniem całej korespondencji pomimo braku obecności na jakichkolwiek spamlistach. Jak uda się do nich dopchać zgłoszeniem to odpowiedzi są typu:

 

"wskazane adresy IP nie są obecnie przez nas blokowane."

"zaistniała sytuacja była obecnie wynikiem chwilowych problemów technicznych."

"zgłaszany problem nie powinien już występować."

"prosimy o sprawdzenie czy zgłaszany problem nadal występuje."

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Serio nikt nie miał z nimi problemu? 🙂

 

Średnio raz na tydzień bądź częściej nakładają na moje bramki poczty wychodzącej blokady (mxtoolbox dla wszystkich bramek zwraca kontrolę RBLi na zielono) i wtedy po paru dniach i paru emailach z prośbą o wyjaśnienie blokada jest zdejmowana po czym ponownie zakładana wcześniej czy później. Wielokrotnie prosiłem o wyjaśnienie powodu nałożenia blokady i ani razu nie udało mi się uzyskać odpowiedzi innej niż szablonowa o tym, że powinienem mieć włączone DKIM czy DMARC co w przypadku bycia usługodawcą jedynie udostępniającego platformę hostingową jest praktycznie niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy się z nimi kontaktowałem bo również blokowali mi serwer. Co prawda odpowiadają tego samego dnia lub następnego, ale za pierwszym razem podobnie "Już powinno działać", po tygodniu znowu odbijało maile. Dzisiaj mija 3 dzień od wiadomości "Problem dla podanego adresu IP został rozwiązany." zobaczymy :)

 

Nakładają chyba limity m.in na XX wiadomości z danego IP/ z danego adresu @ itd. tak coś słyszałem 😉  Ostatnio też robili spore zmiany: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-poczta-zmiany-sortowanie-i-usuwanie-wiadomosci-jak-zalozyc-konto-jak-korzystac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Kapitan_Bomba napisał:

Skala problemu jest na pewno duża. Ostatnio ktoś na wykopie też płakał, że z home nie może do onetu wysyłać.

 

Tak, home również. Obsługujemy jedną firmę, która ma konta na home i zgłaszali problemy z wysyłką maili do onetu.. problem po dwóch dniach od zgłoszenia został rozwiązany. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja tak się z tym kulam chyba już od pół roku. Ja jako tako nie mam z tym problemu gdyby tylko dało się z nimi porozumieć w jakimś ludzkim języku ponieważ bramki pocztowe wychodzące nie znajdują się na żadnych listach, działalność od 13 lat już, a na pytanie co jest powodem blokady najpierw otrzymywałem szablonowe wiadomości, że domeny powinny być zabezpieczone SPF/DKIM/DMARC, a na pytanie o to która wiadomość spowodowała ostatecznie nałożenie blokady nie dostałem ani razu odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.
 

W dniu 15.04.2021 o 22:00, Mega napisał:

W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwa razy się z nimi kontaktowałem bo również blokowali mi serwer...

 

Czy mógłby się ktoś podzielić adresem, na który trzeba pisać, żeby się z onetowej blacklisty wypisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam problemy z wysyłaniem poczty na serwery onet.pl i gazeta.pl (oba obsługiwane przez ringeraxelspringer - przynajmniej używany jest ten sam filtr postscreenb.opbl.onet.pl). Wysyłam pocztę z domeny icloud.com. Trudno Aplle uznać za firmę krzak, a jednak - Axel Springer daje radę.

 

Zrobiłem test. Założyłem adres na gazeta.pl i wysłałem mejle od różnych operatorów. W przypadku polskich serwisów typu interia, czy wp.pl - mejle docierają. Od Google też. Natomiast po 3 mejle wysłane z adresów icloud.com i outlook.com są odrzucane przez filtr postscreen.

 

Jak reklamuję do nich, to otrzymuję info, że dany IP został "odblokowany". Super, ale -  duźi operatorzy poczty mają po kilkadziesiąt (więcej?) serwerów SMTP. Będą tak ręcznie "wklepywać" co chwilę IP-ki do whitelist?

Zresztą - jeżeli prawdą jest że, jak ktoś napisał, oni zliczają mejle z danych IP i automatycznie blokują po przekroczeniu thresholda, to oznacza, że prośby trzeba by powtarzać co jakiś czas dla każdego IP dużego serwisu pocztowego?

 

BTW. Wyjątkiem, jeżeli chodzi o dużych operatorów jest Gmail. Zapewne w PL jest tyle użytkowników tego serwisu, że chyba akurat serwery Google wpisali "na twardo" na whitelist - nie mając innego wyjścia.

 

Ktoś ma na nich sposób poza pisaniem mejli co chwilę do ich adminów? Ręce opadają.

Edytowane przez ypl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.