Skocz do zawartości
Pawel_15

Backup - gotowe rozwiązania

Polecane posty

Na sam komputer potrzebuję 400GB, jedną ofertę macie za około 60 PLN, drugą za niecałą stówkę gdzie jest te 500GB. Do tego dojdą 3 smartfony, tablet i laptop ale to nie będą jakieś ogromne ilości danych, zakładam że ze wszystkim w tych 500GB bym się spokojnie wyrobił. U konkurencji z iDrive mam 2TB za 52 dolary rocznie co daje na chwilę obecną jakieś 203 PLN rocznie. No jest różnica :)

 

Umówmy się tak - za rok mogę przejść do Was, zobaczę jak to działa, jak będzie wszystko OK to wezmę na rok z góry i dacie mi jakiś tam drobny rabat :)

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pawel_15 Generalnie wszystko rozchodzi się o potrzeby. Plan za 52 dolary w IDrive dotyczy backupu danych z komputera i smartfonów + serwery Linux, masz tam 1 użytkownika. W Acronisie masz do tego backup serwerów MS, MySQL,  Exchange'a i innych usług + no limit jeśli chodzi o dodatkowych użytkowników do zarządzania kopiami. Podobny plan w iDrive dla biznesu kosztuje 200 dolarów bez promocji więc przynajmniej cenowo są to usługi zbliżone.  Dodatkowo przy większych przestrzeniach (zwłaszcza 1 TB) iDrive w wersji biznesowej robi się już nieco mniej atrakcyjny cenowo + w przypadku kolejnego rozszerzenia pewnie trzeba pisać do supportu, a w naszym Acronisie to kwestia przełączenia planu w panelu klienta i opłacenia zamówienia. No i sam fakt, że masz większy plan też jest jakimś atutem  :) Wiem o co Ci chodzi i zapewne zerkając na ceny iDrive dla takiego wolnego strzelca wydaje się on bardziej ok, natomiast aspekty pozacenowe oraz związane z funkcjonalnościami mogą przemawiać za innym rozwiązaniem. Poza tym - kupując u nas masz gwarancję faktury zgodnej z polskim prawem, a to jest bardzo ważne dla Ciebie i księgowej :)

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@home_pl Poza aspektem cenowym staram się też zwracać uwagę na to czy naprawdę potrzebny jest mi komplet wszystkich opcji i możliwości. Nie korzystam na co dzień z serwerów MS, MySQL, Exchange czy z innych rozwiązań chmurowych. Macie w ofercie więcej niż bym potrzebował i płacenie za to na zasadzie "a nóż widelec kiedyś się może przydać" jest moim zdaniem ciut nieopłacalne :) Ale notuję w pamięci że takie coś macie, może będę mógł Was polecić komuś kto będzie potrzebował takich rozwiązań.

 

Działam na iDrive i zaczyna mi się nieco dłużyć czas oczekiwania. Wgranie całej partycji 95GB danych jest szacowane na ponad 24h przy łączu 120/12Mbps. Nie wiem czy to długo czy krótko. Jeżeli u Was by weszło szybciej to hmm.. :)

 

Kolejna sprawa. Jak testowałem Was na starej ofercie to nie kojarzę żeby była opcja przeglądania każdego folderu z osobna a takie coś mam na iDrive. Po zalogowaniu się na stronie mam listę urządzeń i po wyborze komputera mam każdą partycję z osobna i mogę się poruszać po plikach i folderach jak z poziomu "Mój Komputer". U Was po nowemu też tak jest czy trzeba ściągać całe obrazy dysków i wtedy z nich wyciągać interesujące mnie pliki? W wersji na Androida/Andrzeja mam opcję wyboru jakie dane chce przekazać, czy kontakty, listę połączeń, zdjęcia etc. Wszystko to mogę również z poziomu przeglądarki przeglądać. Na Acronisie też to macie czy tylko pełna kopia całego urządzenia bez opcji przeglądania?

 

I ostatnia sprawa, dla jednych w zasadzie nic, dla mnie dość mocno egzystencjalna :) O ile iDrive mam w całości po angielsku to pamiętam że rozwiązanie od Acronisa u Was było w parunastu miejscach po polskawemu albo w oryginale czyli po angielsku. Jakieś zmiany w tym temacie? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Złożone pytania, lubię to :)@Pawel_15  pamiętaj, że w przypadku Acronisa dodajesz (również za pomocą naszego panelu klienta) dodatkowych użytkowników posiadających uprawnienia do korzystania z tej usługi (wtedy masz pewnośc, że nikt przypadkowy nie skorzysta z przestrzeni na backup :)). Mając np. 10 userów dodanych do konta w Acronisie możesz tworzyć dla nich profile backupowe z własnym harmonogramem.

 

Cytat

Jak testowałem Was na starej ofercie to nie kojarzę żeby była opcja przeglądania każdego folderu z osobna a takie coś mam na iDrive. Po zalogowaniu się na stronie mam listę urządzeń i po wyborze komputera mam każdą partycję z osobna i mogę się poruszać po plikach i folderach jak z poziomu "Mój Komputer". U Was po nowemu też tak jest czy trzeba ściągać całe obrazy dysków i wtedy z nich wyciągać interesujące mnie pliki?

 

Jak dla mnie działa to w Acronisie podobnie  - czyli po utworzeniu backupu poruszasz się po zawartości folderów z plikami i klikasz które pliki/foldery chcesz sobie odzyskać. Możesz również stworzyć obraz ISO backupu w razie potrzeby, gdybyś np. chciał odtworzyć całość na innym komputerze.

 

Cytat

 

W wersji na Androida/Andrzeja mam opcję wyboru jakie dane chce przekazać, czy kontakty, listę połączeń, zdjęcia etc. Wszystko to mogę również z poziomu przeglądarki przeglądać. Na Acronisie też to macie czy tylko pełna kopia całego urządzenia bez opcji przeglądania?

 

 

W wersji mobilnej korzystasz z apki Acronis Cyber Backup, którą "spinasz" z danym kontem użytkownika w konsoli administracyjnej przez przeglądarkę (np. konto pracownika X). Za pomocą apki logujesz się i wybierasz elementy, które chcesz w backupie - kontakty, zdjęcia, kalendarz, filmy.  I te elementy można backupować w czasie rzeczywistym np. po modyfikacji plików (jest do tego odpowiednia opcja w aplikacji).

 

Cytat

O ile iDrive mam w całości po angielsku to pamiętam że rozwiązanie od Acronisa u Was było w parunastu miejscach po polskawemu albo w oryginale czyli po angielsku. Jakieś zmiany w tym temacie?

 

Jako oficjalny partner Acronisa mamy dostęp do panelu w języku polskim, z logiem home.pl ;) Przeklikałem się przez panel i są pojedyncze frazy angielskie, ale wynikają one ze specyfiki języka technicznego - ciężko je przełożyć 1:1 na język polski, a jako że to usługa skierowana raczej do adminów w firmach to nie powinien to być problem. Apka mobilna Acronisa jest w 100% po polsku.

 

Gdybyś chciał sprawdzić od środka jak to wygląda - zerknij na naszą kebabową ofertę 25GB za mniej niż 5 zł/mc (nie musisz kupować od razu na rok) - https://homecloud.pl/uslugi/acronis-backup/

 

Poklikaj, dodaj kilka urządzeń i daj znać co sądzisz ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@home_pl Skusiłem się na pakiet za te 12,30 miesięcznie za 100GB i szczerze powiedziawszy dostałem ataku cholery zanim udało mi się rozpocząć wykonywanie kopii.

Jedna konsola, druga konsola, panel do zarządzania, klient który wykonuje polecania z obu konsol. Jak dla mnie zdecydowanie za dużo paneli do zarządzania tym wszystkim. Na plus rzecz jasna że wszystko jest w zrozumiałym języku.

Niemniej rejestracja komputera czy przypisywanie użytkownika to dla mnie zdecydowanie za dużo klikania.

Porównując do iDrive jestem póki co za tym żeby dalej tam siedzieć. U Was sprawdzę jak długo będzie wysyłać się 97GB danych. Póki co oscyluje wokół godziny ale cały czas rośnie.

U konkurencji jest wszystko zdecydowanie prostsze jak na moje potrzeby i wymagania.

Życzę Wam dobrze ale w moim odczuciu moglibyście to nieco odchudzić i ułatwić bo sama idea jest słuszna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pawel_15 Pamiętaj, że do panelu zarządzania kopiami możesz logować się bezpośrednio z pominięciem panelu klienta home.pl ;) - https://acronis.homebackup.pl/bc/

Co do klienta - pobierasz go po zalogowaniu do powyższej konsoli. Pamiętaj, że dodawanie użytkowników to również kwestia bezpieczeństwa, tak aby kopia była wykonywana na konkretnych urządzeniach. RODO i tym podobne rzeczy są ważne ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2020 o 19:11, Pawel_15 napisał:

Wgranie całej partycji 95GB danych jest szacowane na ponad 24h przy łączu 120/12Mbps. Nie wiem czy to długo czy krótko.

 

14 godzin temu, Pawel_15 napisał:

Póki co oscyluje wokół godziny ale cały czas rośnie.

Jak masz łącze 12Mb/s czyli 1,5MB/s to nawet licząc 100% wykorzystanie łącza (co jak większość z nas wie jest nierealne) przesłanie 97GB musi zająć ponad 18 godzin. Więc jak iDrive Ci pokazał 24godz to oznacza wykorzystanie blisko 80% maksymalnego uploadu. Więc obstawiam, że to nie iDrive Cie spowalnia tylko Twoje łącze.

 

A jak home.pl na takim łączu Ci pokazał 1h to chyba tylko świadczy o "klasie" tego narzędzia.

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.