Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

[nazwa.pl] Informacje od nazwa.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, itomek napisał:

 

W ramach CloudHostingu dysponujesz łączną mocą wynoszącą 20 GHz. Prędkość taktowania pojedynczego vCPU wynosi 5 GHz. Wspomnę tylko, że to moc dla WWW. Jeżeli wykonujesz jakieś czynności na SSH czy jest realizujesz zapytania do bazy danych, masz tam dodatkowe zasoby poza 4 vCPU dla usługi WWW.  

 

CloudHosting to hosting w technologii cloud, nie rozpatruje się tego w kategoriach znanych z tradycyjnych hostingów, gdzie wszystkie procesy uruchamiane są na jednym serwerze.

"W ramach CloudHostingu dysponujesz łączną mocą wynoszącą 20 GHz" - nie, w ramach CloudHostingu dysponujesz 4 x 5GHz a nie 20 GHz. Nie sumuje się nigdy mocy vCPU bo ona zawsze się rozkłada na poszczególne core. :)

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, l3szcz napisał:

Nie sumuje się nigdy mocy vCPU

 

Nie dodajemy mocy poszczególnych vCPU, podajemy sumę zasobów CPU, do której dostęp otrzymuje użytkownik. W przypadku usług cloud stosuje się właśnie tego typu zapisy. 

Edytowane przez itomek
Opublikowano
1 godzinę temu, itomek napisał:

 

Nie dodajemy mocy poszczególnych vCPU

 

1 godzinę temu, itomek napisał:

podajemy sumę zasobów CPU

Czy przeczytałeś co napisałeś? 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, l3szcz napisał:

Czy przeczytałeś co napisałeś? 

 

20 GHz mocy, jaką dysponuje klient w przypadku WWW to nie moc do wykorzystania w ramach jednego wątku (co moim zdaniem sugeruje Twoja wypowiedź). To suma zasobów. W ramach cloud'a rozróżnia się moc pojedynczego vCPU  i moc w ramach sumy zasobów. Mimo, że brzmi to podobnie, to nie oznacz to tego samego. Chyba o tym wiesz, skoro w podpisie masz napisane "Cloud Solutions".

Edytowane przez itomek
Opublikowano
5 minut temu, itomek napisał:

 

20 GHz mocy, jaką dysponuje klient w przypadku WWW to nie moc do wykorzystania w ramach jednego wątku (co moim zdaniem sugeruje Twoja wypowiedź). To suma zasobów. W ramach cloud'a rozróżnia się moc pojedynczego vCPU  i moc w ramach sumy zasobów. Mimo, że brzmi to podobnie, to nie oznacz to tego samego. Chyba o tym wiesz, skoro w podpisie masz napisane "Cloud Solutions".

Nie, jeszcze raz. 
Jeden wątek = 5 GHz. 
4 wątki = 4 x 5 GHz
Zużycie procesora zawsze rozbija się na poszczególne wątki. 
W ramach cloud'a zawsze masz do dyspozycji nie sumę zasobów CPU a jedynie 5 GHz na każdym z wątków.

Opublikowano
5 minut temu, l3szcz napisał:

Zużycie procesora zawsze rozbija się na poszczególne wątki. 

 

Zgadzam się z tobą w tym zakresie. Zawsze rozróżniamy to, co jest dostępne w jednym wątku od tego, co jest dostępne w ramach usługi. 

 

Zatem w ramach opisu usługi prezentujemy dostępną całkowitą wartość zasobów procesora. Maksymalna wartość jest równa liczbie rdzeni pomnożonej przez częstotliwość procesorów. I nie jest to kwestia marketingowa, jak usłyszałem w jednym z komentarzy powyżej. To typowy zapis, który stosuje się w chmurach. CloudHosting to gwarantowane zasoby dla każdego pojedynczego użytkownika.

Opublikowano
28 minut temu, itomek napisał:

Zatem w ramach opisu usługi prezentujemy dostępną całkowitą wartość zasobów procesora. Maksymalna wartość jest równa liczbie rdzeni pomnożonej przez częstotliwość procesorów. I nie jest to kwestia marketingowa, jak usłyszałem w jednym z komentarzy powyżej. To typowy zapis, który stosuje się w chmurach. CloudHosting to gwarantowane zasoby dla każdego pojedynczego użytkownika.

Tyle, że zapis jest wprowadzony w błędny sposób jeśli sugerujecie, że użytkownik ma 20 GHz choć tak naprawdę ma 4 x 5 GHz. 
W ramach usługi użytkownik więc nie ma gwarantowanych 20 GHz a 4 x 5 GHz. Nie ma w tym żadnej filozofii a wy próbujecie ją tworzyć na nowo.

Opublikowano
53 minuty temu, l3szcz napisał:

nie ma gwarantowanych 20 GHz a 4 x 5 GHz

 

Użytkownik ma gwarantowane 20 GHz mocy. Ilość wątków jest tematem wtórnym. Jak napisałem wcześniej, prezentujemy dostępną całkowitą wartość zasobów procesora. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Co tydzień dostaję nowe rachunki 200 zł to za SSL to za bazy danych 200 zł to za chwilę za obsługę poczty 200 zł i może nie wiem za co jeszcze?? 

Mam teraz co dwa lata zakładać nową bazę danych bo tamta jest "stara" i płacić za obsługę 200 zł?

  • Lubię 2
  • Zaskoczony 1
Opublikowano
10 godzin temu, plugawyanonim napisał:

i może nie wiem za co jeszcze?? 

 

Zapraszam do kontaktu z Działem Obsługi Klienta pod nr infolinii: 22 454 48 10 lub e-mailowo: [email protected]. Przez całą dobę jest możliwość zweryfikowania posiadanych usług, a tym bardziej wyjaśnienia wątpliwości, które ich dotyczą. 

Co do obsługi starych wersji baz danych / PHP - wystarczy zrobić migrację bazy do nowej wersji korzystając z dostępnego w CloudHosting Panel migratora. PHP można przełączyć jednym kliknięciem. Średni czas wsparcia baz danych / PHP od momentu wydania określonej wersji wynosi 4 lata. 

 

1623618480_CloudHostingPanel-migracjabazydanychdonowejwersji.thumb.jpg.3c9f115926db1a74c05ab1b7a6dab4a5.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, Jakub napisał:

looking glass padło?

 

 

Cykliczne prace m.in. związane ze zmianą certyfikatów. Już wszystko jest dostępne 😎

  • Lubię 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

485474159_CloudHostingstaelogowaniebdwdoerror_log.png.59c737d200f6b614a2cdaaedfe2a1c7f.png

 

Stały podgląd błędów z PHP w dzienniku Error Log na serwerze

 

Tym razem postanowiliśmy wdrożyć rozwiązanie, które przyda się z pewnością wszystkim twórcom stron WWW #webdev. Na serwerach CloudHosting wdrożyliśmy ustawienie logowania błędów z PHP do dziennika błędów Error Log. Dzięki takiej formie zapisywania ewentualnych problemów, na które napotka interpreter PHP, każdy właściciel strony WWW (i jego webmaster) będzie mógł sprawdzić, czy na przestrzeni ostatniego czasu jego strona nie zgłaszała jakiś problemów w czasie pracy.

 

O ile tego typu informacje można uzyskać poprzez włączenie funkcji display_errors w konfiguracji PHP, to jednak logowanie tych komunikatów do pliku dostępnego z poziomu CloudHosting Panelu ma pewne znaczące przewagi. Zastanawiasz się jakie? Po więcej informacji zapraszam na blog nazwa.pl 😉

 

https://www.nazwa.pl/blog/staly-podglad-bledow-z-php-w-dzienniku-error-log-na-serwerze

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dla CloudHostingu i dla VPSów zarządzanie revDNS stanowi dodatkową usługę, która można, ale nie trzeba, sobie dokupić. 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, itomek napisał:

VPSów zarządzanie revDNS stanowi dodatkową usługę

Hmmm, ale pytałem z czego wynika opłata za ustawienie revDNSa bo u konkurencji jest za darmo.

Trochę słabo jeśli ktoś chce kupić VPSa pod pocztę i ma jeszcze zapłacić 40 PLN za ustawienie revDNSa - pamiętam, że kiedyś za free ustawialiście po kontakcie z supportem.

Edytowane przez Jakub
Opublikowano
24 minuty temu, Jakub napisał:

Hmmm, ale pytałem z czego wynika opłata za ustawienie revDNSa bo u konkurencji jest za darmo.

Trochę słabo jeśli ktoś chce kupić VPSa pod pocztę i ma jeszcze zapłacić 40 PLN za ustawienie revDNSa - pamiętam, że kiedyś za free ustawialiście po kontakcie z supportem.

Ustawiali za free po kontakcie z supportem, ale widać że było to robione ręcznie. Do tej pory widzę, że moje stare IP ma ustawiony mój revDNS, a to IP i serwer w "nazwie" posiadałem 4 lata temu.

Opublikowano
Godzinę temu, Jakub napisał:

pamiętam, że kiedyś za free ustawialiście po kontakcie z supportem.

 

Można korzystać z wpisu domyślnego, jaki zawsze jest tworzony dla każdego IP. Indywidualne ustawienia, które można modyfikować przez panel, są traktowane jako osobna usługa. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, 


Mam pytanie czy też spotkaliście się z tym że nazwa.pl mimo wpłaty za przywrócenie domeny żąda sobie jeszcze dodatkowej dopłaty za jej rejestracje? 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, mac12345 napisał:

wpłaty za przywrócenie domeny żąda sobie jeszcze dodatkowej dopłaty za jej rejestracje

 

Opłata za rejestrację domeny to opłata za jej utrzymanie. Wnoszona jest zarówno przy zamówieniu, jak i w ramach odnowienia domeny w kolejnych latach. Jest ona niezależna od innych opłat związanych z korzystaniem z domeny, które mogą wynikać np. z rozliczenia płatności po terminie (dla wygasłej domeny). 

 

Zachęcam do utworzenia subskrypcji, która pozwoli Ci regulować automatycznie płatności za odnowienie domen. Opis, jak włączyć subskrypcję, znajdziesz w naszym Centrum Pomocy https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/moje-subskrypcje/ . Gdybyś miał problem z włączeniem subskrypcji, zapraszam do kontaktu z naszą infolinią 22 454 48 10.

Edytowane przez itomek
Opublikowano

Ok, dzięki za informację. Dziwi mnie tylko fakt, że mam uregulować różnicę pomiędzy kwotą za przywrócenie, a rejestracją domeny. Ale doceniam to że tak podchodzicie do sprawy. 

Opublikowano
31 minut temu, mac12345 napisał:

Ok, dzięki za informację.

 

Ponieważ ciężko mi jest się ustosunkować do konkretnej kwestii, zapraszam do kontaktu chociażby przez prywatną wiadomość na forum. Postaram się sprawdzić i dokładnie wyjaśnię ten temat. Oczywiście, tak jak wspomniałem, w każdej chwili można zadzwonić na naszą infolinię, tam konsultanci po weryfikacji też udzielą dokładnych wyjaśnień. Pozdrawiam!

Opublikowano
W dniu 29.03.2022 o 11:21, mac12345 napisał:

Ok, dzięki za informację. Dziwi mnie tylko fakt, że mam uregulować różnicę pomiędzy kwotą za przywrócenie, a rejestracją domeny. Ale doceniam to że tak podchodzicie do sprawy. 

 

Generalnie jeżeli domena wygasła to musisz wnieść dodatkową opłatę. Masz nawet u nich na stronie - https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-domen/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

1422256935_25urodzinynazwa_pl.png.e6ef3c0fa7e8ec4d380581978f97261e.png

 

14 kwietnia to dla nas wyjątkowa data. Dokładnie 25 lat temu - w 1997 roku - rozpoczęła się historia naszej firmy. Te ćwierć wieku istnienia spółki nie byłoby możliwe bez waszego zaufania i zaangażowania. To dzięki naszym Klientom i sympatykom od samego początku mamy motywację do rozwijania swojej oferty, każdego dnia podążając za nowoczesnymi trendami i oczekiwaniami rynku.

 

Dziękujemy, że jesteście! Minione 25 lat to nie tylko liczba, to historia spółki nazwa.pl, którą razem tworzymy!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.