Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

VoIP i PBX


spex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie, czy możecie się podzielić jakimiś opiniami odnośnie dostawców usług telefonicznych w technologii VoIP?

 

W szczególności, czy ktoś np. na potrzeby callcenter korzysta z jakiś rozwiązań centralek telefonicznych (fizycznych) lub zdalnych u dostawców? W szczególności chodzi mi o usługi typu kolejkowanie połączeń, IVR, nagrywanie rozmów itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystałem z usług firm SuperVoIP, ATMAN oraz aktualnie też testuje FONEO jeżeli chodzi o usługi VoIP. Instalacje były przeprowadzane na centralach Slican, RPI z wgranym systemem Asterisk, zwykłym PC z wgranym oprogramowaniem Asterisk wraz z dodatkowymi kartami FXS/FXO na linie analogowe POTS oraz wykorzystywałem wirtualne centralki(w tym przypadku w SuperVoIP). Nie miałem możliwości uruchomienia kolejkowania, bo to były małe firmy. Na wszystkich tych urządzeniach oraz wirtualnie bez problemu uruchomiłem podstawowe funkcje jak menu IVR, nagrywanie rozmów, fax2mail, czasy pracy centrali wraz z odpowiednimi zapowiedziami, grupy rozdzwaniające itp. Aktualnie testuje u klienta linie VoIP na internecie LTE i jakość rozmów mnie zaskoczyła, bo nie ma żadnych przerw czy urywania słów podczas rozmowy. Jedynym minusem wg mnie w VoIP jest to, że w przypadku braku internetu nie zadzwonisz na zewnątrz jak i nikt do Ciebie się nie dodzwoni. Wtedy lepiej mieć tą linie analogową POTS lub cyfrową ISDN jako zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli chodzi o Asterisk vs FreePBX? Jak wyglądają sprawy licencji na całość lub jakieś komponenty, bo domyślam się, iż IVR itp. to dodatkowe moduły.

 

Po domyślam się iż centralki pokroju ta Slican itp, to mają właście Asterixa lub FreePBX lub coś własnego.

 

Z tego co rozumiem, iż jeśli chodzi o "parametry" usługi to ile potrzebujemy kont SIP, ile numerów zewnętrznych czy też ile jednoczesnych połączeń (wliczają się tylko połączenia zewnętrzne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FreePBX, Elastix czy inne podobne to wszystko ma pod spodem silnik Asterisk. To jest kwestia tylko wyglądu panelu administracyjnego i dodatkowych modułów. Ja uruchamiałem na Elastix klientowi to nie widziałem tam nigdzie nic związanego z ilością dostępnych parametrów(ilość abonentów VoIP, translacji, IVR itd.) W kwestii centrali Slican masz 2 wersje central jeżeli chodzi o oprogramowanie. Starszy typ IPL, IPM, IPU, które potrzebowały dodatkowej aplikacji do konfiguracji wraz z kartami rozszerzeń na kanały VoIP(translacje), linie miejskie, analogowe, gsm oraz nowy typ NCP, która ma pod spodem silnik Asterisk i konfigurowana już jest z poziomu przeglądarki, ale tak samo można do niej dokupić rozszerzenia w postaci kart pod linie analogowe, miejskie, cyfrowe, gsm itd. 

 

Mówiąc o parametrach właśnie chodzi o te ilości kont abonenckich SIP, ilość translacji(lub kanałów jak kto woli), jednoczesnych połączeń(zależne właśnie od ilości translacji), IVR. Możesz napisać dokładnie co planujesz wdrożyć, jakie masz środowisko, to wtedy znajdziemy jakieś rozwiązanie, które spełni Twoje oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.