Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na sam komputer potrzebuję 400GB, jedną ofertę macie za około 60 PLN, drugą za niecałą stówkę gdzie jest te 500GB. Do tego dojdą 3 smartfony, tablet i laptop ale to nie będą jakieś ogromne ilości danych, zakładam że ze wszystkim w tych 500GB bym się spokojnie wyrobił. U konkurencji z iDrive mam 2TB za 52 dolary rocznie co daje na chwilę obecną jakieś 203 PLN rocznie. No jest różnica :)

 

Umówmy się tak - za rok mogę przejść do Was, zobaczę jak to działa, jak będzie wszystko OK to wezmę na rok z góry i dacie mi jakiś tam drobny rabat :)

  • Lubię 1
Opublikowano

@Pawel_15 Generalnie wszystko rozchodzi się o potrzeby. Plan za 52 dolary w IDrive dotyczy backupu danych z komputera i smartfonów + serwery Linux, masz tam 1 użytkownika. W Acronisie masz do tego backup serwerów MS, MySQL,  Exchange'a i innych usług + no limit jeśli chodzi o dodatkowych użytkowników do zarządzania kopiami. Podobny plan w iDrive dla biznesu kosztuje 200 dolarów bez promocji więc przynajmniej cenowo są to usługi zbliżone.  Dodatkowo przy większych przestrzeniach (zwłaszcza 1 TB) iDrive w wersji biznesowej robi się już nieco mniej atrakcyjny cenowo + w przypadku kolejnego rozszerzenia pewnie trzeba pisać do supportu, a w naszym Acronisie to kwestia przełączenia planu w panelu klienta i opłacenia zamówienia. No i sam fakt, że masz większy plan też jest jakimś atutem  :) Wiem o co Ci chodzi i zapewne zerkając na ceny iDrive dla takiego wolnego strzelca wydaje się on bardziej ok, natomiast aspekty pozacenowe oraz związane z funkcjonalnościami mogą przemawiać za innym rozwiązaniem. Poza tym - kupując u nas masz gwarancję faktury zgodnej z polskim prawem, a to jest bardzo ważne dla Ciebie i księgowej :)

  • Lubię 1
Opublikowano

@home_pl Poza aspektem cenowym staram się też zwracać uwagę na to czy naprawdę potrzebny jest mi komplet wszystkich opcji i możliwości. Nie korzystam na co dzień z serwerów MS, MySQL, Exchange czy z innych rozwiązań chmurowych. Macie w ofercie więcej niż bym potrzebował i płacenie za to na zasadzie "a nóż widelec kiedyś się może przydać" jest moim zdaniem ciut nieopłacalne :) Ale notuję w pamięci że takie coś macie, może będę mógł Was polecić komuś kto będzie potrzebował takich rozwiązań.

 

Działam na iDrive i zaczyna mi się nieco dłużyć czas oczekiwania. Wgranie całej partycji 95GB danych jest szacowane na ponad 24h przy łączu 120/12Mbps. Nie wiem czy to długo czy krótko. Jeżeli u Was by weszło szybciej to hmm.. :)

 

Kolejna sprawa. Jak testowałem Was na starej ofercie to nie kojarzę żeby była opcja przeglądania każdego folderu z osobna a takie coś mam na iDrive. Po zalogowaniu się na stronie mam listę urządzeń i po wyborze komputera mam każdą partycję z osobna i mogę się poruszać po plikach i folderach jak z poziomu "Mój Komputer". U Was po nowemu też tak jest czy trzeba ściągać całe obrazy dysków i wtedy z nich wyciągać interesujące mnie pliki? W wersji na Androida/Andrzeja mam opcję wyboru jakie dane chce przekazać, czy kontakty, listę połączeń, zdjęcia etc. Wszystko to mogę również z poziomu przeglądarki przeglądać. Na Acronisie też to macie czy tylko pełna kopia całego urządzenia bez opcji przeglądania?

 

I ostatnia sprawa, dla jednych w zasadzie nic, dla mnie dość mocno egzystencjalna :) O ile iDrive mam w całości po angielsku to pamiętam że rozwiązanie od Acronisa u Was było w parunastu miejscach po polskawemu albo w oryginale czyli po angielsku. Jakieś zmiany w tym temacie? :)

Opublikowano

Złożone pytania, lubię to :)@Pawel_15  pamiętaj, że w przypadku Acronisa dodajesz (również za pomocą naszego panelu klienta) dodatkowych użytkowników posiadających uprawnienia do korzystania z tej usługi (wtedy masz pewnośc, że nikt przypadkowy nie skorzysta z przestrzeni na backup :)). Mając np. 10 userów dodanych do konta w Acronisie możesz tworzyć dla nich profile backupowe z własnym harmonogramem.

 

Cytat

Jak testowałem Was na starej ofercie to nie kojarzę żeby była opcja przeglądania każdego folderu z osobna a takie coś mam na iDrive. Po zalogowaniu się na stronie mam listę urządzeń i po wyborze komputera mam każdą partycję z osobna i mogę się poruszać po plikach i folderach jak z poziomu "Mój Komputer". U Was po nowemu też tak jest czy trzeba ściągać całe obrazy dysków i wtedy z nich wyciągać interesujące mnie pliki?

 

Jak dla mnie działa to w Acronisie podobnie  - czyli po utworzeniu backupu poruszasz się po zawartości folderów z plikami i klikasz które pliki/foldery chcesz sobie odzyskać. Możesz również stworzyć obraz ISO backupu w razie potrzeby, gdybyś np. chciał odtworzyć całość na innym komputerze.

 

Cytat

 

W wersji na Androida/Andrzeja mam opcję wyboru jakie dane chce przekazać, czy kontakty, listę połączeń, zdjęcia etc. Wszystko to mogę również z poziomu przeglądarki przeglądać. Na Acronisie też to macie czy tylko pełna kopia całego urządzenia bez opcji przeglądania?

 

 

W wersji mobilnej korzystasz z apki Acronis Cyber Backup, którą "spinasz" z danym kontem użytkownika w konsoli administracyjnej przez przeglądarkę (np. konto pracownika X). Za pomocą apki logujesz się i wybierasz elementy, które chcesz w backupie - kontakty, zdjęcia, kalendarz, filmy.  I te elementy można backupować w czasie rzeczywistym np. po modyfikacji plików (jest do tego odpowiednia opcja w aplikacji).

 

Cytat

O ile iDrive mam w całości po angielsku to pamiętam że rozwiązanie od Acronisa u Was było w parunastu miejscach po polskawemu albo w oryginale czyli po angielsku. Jakieś zmiany w tym temacie?

 

Jako oficjalny partner Acronisa mamy dostęp do panelu w języku polskim, z logiem home.pl ;) Przeklikałem się przez panel i są pojedyncze frazy angielskie, ale wynikają one ze specyfiki języka technicznego - ciężko je przełożyć 1:1 na język polski, a jako że to usługa skierowana raczej do adminów w firmach to nie powinien to być problem. Apka mobilna Acronisa jest w 100% po polsku.

 

Gdybyś chciał sprawdzić od środka jak to wygląda - zerknij na naszą kebabową ofertę 25GB za mniej niż 5 zł/mc (nie musisz kupować od razu na rok) - https://homecloud.pl/uslugi/acronis-backup/

 

Poklikaj, dodaj kilka urządzeń i daj znać co sądzisz ;)

 

Opublikowano

@home_pl Skusiłem się na pakiet za te 12,30 miesięcznie za 100GB i szczerze powiedziawszy dostałem ataku cholery zanim udało mi się rozpocząć wykonywanie kopii.

Jedna konsola, druga konsola, panel do zarządzania, klient który wykonuje polecania z obu konsol. Jak dla mnie zdecydowanie za dużo paneli do zarządzania tym wszystkim. Na plus rzecz jasna że wszystko jest w zrozumiałym języku.

Niemniej rejestracja komputera czy przypisywanie użytkownika to dla mnie zdecydowanie za dużo klikania.

Porównując do iDrive jestem póki co za tym żeby dalej tam siedzieć. U Was sprawdzę jak długo będzie wysyłać się 97GB danych. Póki co oscyluje wokół godziny ale cały czas rośnie.

U konkurencji jest wszystko zdecydowanie prostsze jak na moje potrzeby i wymagania.

Życzę Wam dobrze ale w moim odczuciu moglibyście to nieco odchudzić i ułatwić bo sama idea jest słuszna :)

Opublikowano

@Pawel_15 Pamiętaj, że do panelu zarządzania kopiami możesz logować się bezpośrednio z pominięciem panelu klienta home.pl ;) - https://acronis.homebackup.pl/bc/

Co do klienta - pobierasz go po zalogowaniu do powyższej konsoli. Pamiętaj, że dodawanie użytkowników to również kwestia bezpieczeństwa, tak aby kopia była wykonywana na konkretnych urządzeniach. RODO i tym podobne rzeczy są ważne ;)

 

Opublikowano
Dnia 13.02.2020 o 19:11, Pawel_15 napisał:

Wgranie całej partycji 95GB danych jest szacowane na ponad 24h przy łączu 120/12Mbps. Nie wiem czy to długo czy krótko.

 

14 godzin temu, Pawel_15 napisał:

Póki co oscyluje wokół godziny ale cały czas rośnie.

Jak masz łącze 12Mb/s czyli 1,5MB/s to nawet licząc 100% wykorzystanie łącza (co jak większość z nas wie jest nierealne) przesłanie 97GB musi zająć ponad 18 godzin. Więc jak iDrive Ci pokazał 24godz to oznacza wykorzystanie blisko 80% maksymalnego uploadu. Więc obstawiam, że to nie iDrive Cie spowalnia tylko Twoje łącze.

 

A jak home.pl na takim łączu Ci pokazał 1h to chyba tylko świadczy o "klasie" tego narzędzia.

  • Lubię 2
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Drugie podejście do tematu backupu w rodzimej firmie niestety nieudane. Jakieś kopie się porobiły, ostrzeżenia, zajętość miejsca by się zgadzała ale w przypadku próby przeglądania zawartości i odzysku miałem demotywujący komunikat "kopia zapasowa jest pusta" :) Jak pusta to niestety podziękuję i zostanę u konkurencji z iDrive gdzie po kilku dniach udało mi się wrzucić pierwszą z 4 partycji. Topornie to idzie ze względu na szybkość (12Mb/s - 1,5MB/s) i jakość (UPC) mojego łącza. Mam nadzieję że po przesiadce na światłowód od Orange (przy jego znanych przypadkach indywidualnych) będzie to trwało zdecydowanie szybciej...

 

Szczerze powiedziawszy jestem trochę zawiedziony. Od dłuższego czasu staram się wybierać rodzime rozwiązania żeby wspierać rodzimą gospodarkę nawet jeżeli wychodzi mi to minimalnie drożej. Liczyłem że drugie podejście do tematu backupu opartego o rozwiązania Home.pl będzie lepsze aniżeli pierwsze gdzie się również zawiodłem. Szkoda. Niemniej liczę na znaczącą poprawę w temacie w przyszłości. Mając porównanie do tego co oferuje mi iDrive zdecydowanie całość nadaje się do napisania od nowa. Jak pisałem w poprzednim poście obecnie HomeBackup jest w moim odczuciu zbyt toporny i skomplikowany. Kilka paneli, konsole, rejestracje urządzeń etc. Preferuję szybką instalację, oznaczenie dysków/folderów do backupu i kliknięcia start. Potem tylko czekać aż wszystko się wyśle. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.