Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Jaki radzicie najlepszy hosting?


Artur Pajkert Hekko.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki najlepszy hosting wybrać? Jaki polecacie hosting? Jaki jest teraz najlepszy hosting?
 

Temat - rzeka. Pytanie, które pojawia się, odmieniane przez wszystkie przypadki,  na forach, grupach, wykopach.

I moim zdaniem - jest na nie tylko jedna prawidłowa odpowiedź: "To zależy..."

 

Bo przecież "najlepszy" dla Ciebie i najlepszy dla mnie - to nie musi być wcale to samo.

To tak, jak spytać o najlepszy laptop. Dla jednego ważna cena, dla innego ekran, a dla Ciebie - przykładowo pojemność dysku...

Wybór hostingu jest przykładem decyzji wielokryterialnej. Kryteriów i wag tych kryteriów może być mnóstwo.

Być może - jeśli jesteś jedną z osób, która takie pytanie zadaje - pomoże Ci mapa tych często stosowanych kryteriów wraz z kilkoma pytaniami,

które warto sobie zadać wybierając dostawcę usług hostingowych.

 

Cena jest dość oczywista, poza sprawdzeniem ceny w pierwszym okresie oraz

kolejnych nie ma się tu nad czym rozwodzić, każdy to względnie łatwo porówna... Tylko zawsze warto wiedzieć ZA CO dokładnie tę cenę ma się zapłacić ;)

 

1. Obsługa klienta

 

Możesz polegać na informacjach na stronie, na opiniach w sieci i wreszcie - wykonać samodzielnie test, wysyłając do firmy jakieś - najlepiej techniczne - zapytanie.
Nie musisz być klientem, żeby mieć dobrą obsługę. Kiedy wyślesz takie pytanie sam przekonasz się, ile musisz czekać, zanim uzyskasz odpowiedź.

W dobrych firmach jest to często kilka, kilkanaście minut maks. W słabych - kilka dni albo wcale ;)

 

  • Czy potrzebujesz jej bardzo? Może jeśli operator ma dobry system pomocy i dokumentację, to częściowo możesz znaleźć odpowiedzi tam - od razu?
  • Czy odpisuje także w weekend, albo w późnych godzinach?
  • Czy natychmiast otrzymujesz numer identyfikujący zgłoszenie?
  • Czy pracownik który Ci odpisuje przedstawia się imieniem i nazwiskiem?
  • Jaki czas upływa od zgłoszenia do uzyskania pełnej odpowiedzi?
  • Czy firmy pyta Cię w jakikolwiek sposób (telefon, ankieta), na ile jesteś zadowolony z obsługi?

 

2. Niezawodność

 

Możesz ją analizować na postawie informacji, które firma publikuje na stronach, w sieciach społecznościowych oraz opinii klientów.

Możesz założyć własny monitor uptime'u, ale na wiarygodne wyniki będzie trzeba poczekać. Weź pod uwagę:

 

  • Czy firma publikuje jakiekolwiek informacje o tym, jak zapewnia niezawodność (np. filmy na YT, opisy na stronie itp.)
  • Czy firma informuje o planowanych pracach technicznych?
  • Czy firma ma w zwyczaju wgrywać na infolinię automatyczną zapowiedź w razie masowej awarii, aby
    klienci, którzy nie dodzwonili się do konsultanta mieli informację, co się dzieje?
  • Czy firma zapewnia jakiekolwiek rozwiązania ochrony przez DDoS?
  • Czy w sieciach społecznościowych znajdujesz jakieś ślady komunikacji kryzysowej - czy firma dobrze radziła sobie informacyjnie w obliczy globalnej awarii?
    Wiesz, awaria się może zdarzyć każdemu, pytanie jak firma jest do niej przygotowana komunikacyjnie...

 

3. Wydajność

 

Wydajność możesz sprawdzić i porównać między operatorami zanim jeszcze zostaniesz klientem.

 

  • Czy firma wspiera nowe wersje PHP (7.x)?
  • Uruchom Simple DB Speed Test aby ocenić szybkość działania MySql (tu pobierzesz:  Simple DB Speed Test)
  • Uruchom PHP Benchmark Script, aby sprawdzić szybkość działania PHP (tu pobierzesz: PHP Benchmark Script )
  • Poczytaj opinie, ale nie sugeruj się nimi zanadto, bo aplikacja aplikacji nierówna.

 

4. Bezpieczeństwo

 

  • Czy znajdujesz informacje o backupie danych?
  • Czy jest wykonywany min. 1/24h?
  • Jak długo jest przechowywany? 7-14 dni to rozsądne wartości.
  • Jak się go przywraca? Kontakt  z BOK czy samodzielnie?
  • Czy firma umożliwia zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych?
  • Czy firma ma politykę prywatności (opisującą m.in. wykorzystanie cookies które jej własna strona zostawia w Twojej przeglądarce)
  • Czy firma ma politykę bezpieczeństwa?
  • Czy wiadomo, gdzie fizycznie znajdują się serwery, czy jest to profesjonalny obiekt?

 

5. Funkcjonalność

 

Tutaj już każdy zwraca uwagę na funkcje i ewentualne dodatki, jakich potrzebuje, więc może tyko garść porad, na co warto patrzeć.

Te kryteria są jednak zawsze bardzo subiektywne. W większości wypadków nie przeceniałbym samej wygody panelu - wiele osób

na to zwraca uwagę, a potem okazuje się, że logują się do niego 2-3 razy w roku. 

 

  • Autoinstalator aplikacji
  • Kreator stron
  • Obsługa SSH
  • Czy obsługa SSL wiąże się z odpłatnością za osobne IP?
  • Wygoda wyszukiwarki domen (wpisz np. słowa "rękawiczki, czapki, szaliki " i sprawdź wyniki ;))
  • Wygoda panelu administracyjnego (na tym forum znajdziesz obszerną dyskusję np. o Direct Admin)
  • Łatwość kierowania domen na dowolne katalogi
  • Łatwość wyboru wersji PHP
  • Łatwość aranżowania dostępnej przestrzeni (podział: www/poczta/mysql)

 

Z pewnością nie jest to materiał wyczerpujący, ale już na przykładzie tych pięciu skrótowo omówionych kryteriów widać, że wybór hostingu to wcale nie taka oczywista i prosta sprawa, a oferty firm różnić się mogą znacznie bardziej, niż tylko ceną. Na szczęście wiele z nich możesz ocenić samodzielnie jeszcze przed zakupem usługi.

Edytowane przez Artur Pajkert Hekko.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Wydajność

  • Czy gwarantowane są minimalne parametry techniczne usługi w zależności od zakresu usługi:
    • serwer aplikacyjny (np. php)
      • zasobów procesora
      • dostępnej pamięci operacyjnej (ram)
      • operacji io dla dysku
    • baza danych
      • zasobów procesora
      • dostępnej pamięci operacyjnej (ram)
      • operacji io dla dysku
    • serwer poczty
      • maksymalna ilość wiadomości wysłanych / odebranych w okresie czasu
      • maksymalna wielkość wysyłanych / odbieranych wiadomości

Należy pamiętać że większość usług są to usługi współdzielone na zasadzie "best effort" i dostępne zasoby serwer są wynikową obecnego wykorzystania przez innych użytkowników.

 

4. Bezpieczeństwo

  • Czy istnieje możliwość pobrania kopii bezpieczeństwa umożliwiającej odtworzenie w innym środowisku ?
  • W jaki sposób wykonane są kopie bezpieczeństwa ? Pamiętajmy, że "snapshot" nie są zawsze odpowiednim rozwiązaniem.
  • Czy istnieje elastyczność w doborze czasu archiwizacji (przechowywania) kopii bezpieczeństwa ? 
  • Jak często dostawca aktualizuje środowisko serwera aplikacji ?
  • Jak wygląda procedura aktualizacji środowiska serwera aplikacji ?
    • czy aktualizacje mogą wymuszać na użytkowniku dostosowanie uruchamianego oprogramowania ?
    • czy mam wybór czy moje środowisko zostanie zaktualizowane ?

6. Elastyczność

Obecnie rozwój uruchamianego oprogramowania w ramach usługi hostingu jest stale rozwijane i aktualizowane, a także wymagania względem usługi hostingu stale się zmieniają co stawia nowe wyzwania i wymagania względem usług hosting, w szczególności w zakresie elastyczności:

  • Czy opłaty są pobierane jedynie za wykorzystane usługi w krótkich okresach rozliczeniowych: godzinowych lub dniowych ?
  • Czy istnieje możliwość dowolnej zmiany usług wraz z aktualnymi potrzebami na przykład:
    • zwiększenie wydajności w związku z akcjami promocyjnymi
    • uruchomienie testowych środowisk przed wdrożeniem większych zmian
  • Czy można zrezygnować z usług w dowolnym czasie nie ponosząc dodatkowych opłat ?
  • Czy wykonywanie operacji jest możliwe samodzielnie przez API, CLI oraz panel (strona webowa) bez potrzeby ingerencji ze strony dostawcy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A dla mnie zawsze dobry hosting oznacza tyle, że ja robię swoje i nie muszę się nim interesować, bo on też robi swoje.

Ale niestety - w realu większość hostingów to gwarancja problemów, ale też w wielu przypadkach z mojej winy, nie tylko hostingu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.