Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o nazwa.pl


Wiadomość dodana przez theqkash

Chcesz znaleźć opinie o nazwa.pl? Dobrze trafiłeś! Jeśli szukasz hostingu w nazwa.pl, serwerów w nazwa.pl lub chcesz uzyskać informację o rejestracji domen w nazwa.pl - ten temat jest idealny.

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, bhu89 napisał:

 

Tylko czemu testować na PHP 7.3? Wyniki dla najnowszej wersji PHP 7.4 (dostępnej również w nazwie) są już bardzo do siebie zbliżone między poszczególnymi hostingami. Dla porównania u mnie w Progreso dla php 7.3 mam czas generacji strony na poziomie 0,14 sek, a przy PHP 7.4 - na poziomie 0,03 sek. Przy czym w nazwa.pl dla PHP 7.3 istotnie jest to około 0,025 sek ale dla PHP 7.4 już bez zmian... a nawet wolniej niż przy 7.3 - bo około 0,033 sek :)

 

Wydaje mi się, że tak mocno technologicznie reklamująca się firma powinna użyć najnowszej dostępnej wersji PHP do wykonania testów, tylko wtedy wykresy byłyby mocno spłaszczone i praktycznie bez większych różnić między hostingami.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 533
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Uff, bo już myślałem, że będziecie je wysyłać pocztą polską jak authinfo ;)

Abstrahując od moim zdaniem niepoprawnej interpretacji mojego posta (przedstawienie wyników z dwóch niezależnych źródeł - podając w dodatku do nich linki, nie stanowi naruszenia prawa / czynu nieuczci

Dodane obrazy

36 minut temu, Adam Szendzielorz napisał:

 

Tylko czemu testować na PHP 7.3? Wyniki dla najnowszej wersji PHP 7.4 (dostępnej również w nazwie) są już bardzo do siebie zbliżone między poszczególnymi hostingami. Dla porównania u mnie w Progreso dla php 7.3 mam czas generacji strony na poziomie 0,14 sek, a przy PHP 7.4 - na poziomie 0,03 sek. Przy czym w nazwa.pl dla PHP 7.3 istotnie jest to około 0,025 sek ale dla PHP 7.4 już bez zmian... a nawet wolniej niż przy 7.3 - bo około 0,033 sek :)

 

Wydaje mi się, że tak mocno technologicznie reklamująca się firma powinna użyć najnowszej dostępnej wersji PHP do wykonania testów, tylko wtedy wykresy byłyby mocno spłaszczone i praktycznie bez większych różnić między hostingami.

Adamie  nie wszytkie pluguny i  themy sa zgodne  z  7.4 dlatego ustawia sie 7.3 jkao domyslny php

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, darekm napisał:

nie wszytkie pluguny i  themy sa zgodne  z  7.4 dlatego ustawia sie 7.3 jkao domyslny php

Użyty był czysty core Wordpress'a wg. informacji z opisu testów a ten chyba jest zgodny z php 7.4.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, mariaczi napisał:

Użyty był czysty core Wordpress'a wg. informacji z opisu testów a ten chyba jest zgodny z php 7.4.

 pytanie czy wszytkie testowane  hostingi juz udostepnija   7.4  produkcyjnie

zreszto nazwa mogła swoja nmaszyne podretuszowac :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, darekm napisał:

 pytanie czy wszytkie testowane  hostingi juz udostepnija   7.4  produkcyjnie

 

Ale właściwie jakie to ma znaczenie? Chcą testować szybkość wordpressa to testujmy z wszystkimi "ficzerami" jakie hosting dla niego udostępnia :) Bo jak ktoś używa lscache albo ma konfig pod nginxa w konfiguracji z WP super-cachem  w celu serwowania statyki, a oni nie - to na nic się najszybsze dyski i procesory zdadzą - software i konfiguracja środowiska jest ważniejsza :)

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, darekm napisał:

 pytanie czy wszytkie testowane  hostingi juz udostepnija   7.4  produkcyjnie

 

To nawet lepiej. Napisałoby się przy konkurencji "nie obsługuje" i byłby większy powód do wstydu, niż tylko wolniejszy czas ładowania pustego wordpressa ;)

Edytowane przez mck
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Szukałem fanpage'y i grup o profilu hostingowym i pomyślałem, że może Państwo pomimo, że sami oferujecie hosting możemy wygenerować wspólny post np promujący badanie szybkości hostingu.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie Marcinie - jeśli Pan to czyta - u nas możecie się promować bez problemu w ramach obowiązującego regulaminu 🙂 

Chętnie też przeprowadzimy wspólnie badanie szybkości hostingu na oficjalnych, sprawiedliwych i jasnych zasadach 🙂 

 

 

PS. Widzę, że szeptanka której właściciel nazwa.pl był przeciwny w innym temacie na niniejszym forum (link), trwa w najlepsze na grupach które się "zgodziły" (albo nie) . Szeptanka na dokładnie takim samym poziomie i chyba wykonana przez te same osoby, które podobne działania prowadziły w przeszłości na rootnode (stąd duży czerwony komunikat na górze strony), jak i np. na wykopie (link).

Screenshot_2020-02-28_Facebook1[1].png

  • Lubię 1
  • Haha 2
  • Smutny 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...
  • 4 miesiące później...

To jest ciekawsze :P.

 


informujemy, że wprowadziliśmy możliwość zakładania baz danych na najnowszych wydaniach popularnych serwerów MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4, przynoszą jeszcze większą wydajność, nowe funkcjonalności, a także podwyższone bezpieczeństwo.
 
Z uwagi na fakt, że niektóre zmiany wprowadzone przez twórców tych serwerów baz danych spowodowały niezgodności w ich działaniu w stosunku do ich poprzednich wydań, pozostawiliśmy możliwość dalszego korzystania z dotychczas założonych baz danych w niezmienionej postaci. Polecamy jednak samodzielne przeniesienie ich na serwery w najnowszych wersjach, gdyż po 17 października 2020 zarówno MariaDB, jak i PostgreSQL, z których dotychczas mogłeś korzystać, nie będą posiadały wsparcia bezpieczeństwa ze strony ich twórców.
 

Zachęcamy Cię do przeniesienia baz danych, z których korzystasz na usłudze w nazwa.pl, do najnowszych wersji serwerów baz danych posiadających wsparcie ich twórców. Informujemy również, że korzystanie na hostingu w nazwa.pl z serwerów baz danych nieposiadających wsparcia ze strony ich twórców, będzie wymagało wykupienia usługi „Obsługa starszych wersji baz danych” w cenie 10 zł/m-c + podatek VAT. Usługa ta będzie płatna dopiero począwszy od nowego okresu abonamentowego Twojej usługi hostingowej, a jej naliczanie rozpocznie się dla usług, których termin rozpoczęcia nowego okresu abonamentowego przypadnie po 31.12.2020 r. 

 

  • Haha 1
  • Smutny 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kankan napisał:

To jest ciekawsze :P.

 

Zgodnie z e-mailem informacyjnym, na serwerach nazwa.pl można zakładać bazy danych w najnowszych wydaniach - MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4.

 

Wcześniejsze wersje MariaDB i PostgreSQL utracą wsparcie ze strony ich twórców po 17 października 2020 r.

 

Wraz z wprowadzeniem tej możliwości, udostępniony został automatyczny migrator baz danych z wersji starszych na wersje najnowsze. Migrator jest dostępny w panelu Active.admin. Zachęcamy, aby wszyscy użytkownicy korzystający ze starszych wersji baz danych dokonali migracji swoich baz na wersje najnowsze. Konieczne jest przy tym po prostu zweryfikowanie, czy po zmianie wersji, baza będzie pracowała poprawnie z programami, które ją wykorzystują. 

 

Jeżeli dany użytkownik będzie chciał mimo wszystko dalej korzystać ze starych wersji baz danych MariaDB i PostgreSQL, nie posiadających wsparcia ze strony twórców, to po 31 grudnia 2020 roku będzie to traktowane jako usługa dodatkowa, z opłatą 10 zł netto / m-c. Naliczanie opłat rozpocznie się jednak dopiero od nowego okresu abonamentowego usługi, po wskazanym wyżej terminie.

 

Chcemy, aby wszyscy użytkownicy mieli dostatecznie dużo czasu na dokonanie zmian i aktualizacji swoich baz danych do najnowszych wersji.

Edytowane przez itomek
  • Lubię 1
  • Haha 1
  • Smutny 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, itomek napisał:

 

Zgodnie z e-mailem informacyjnym, na serwerach nazwa.pl można zakładać bazy danych w najnowszych wydaniach - MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4.

 

Wcześniejsze wersje MariaDB i PostgreSQL utracą wsparcie ze strony ich twórców po 17 października 2020 r.

 

Wraz z wprowadzeniem tej możliwości, udostępniony został automatyczny migrator baz danych z wersji starszych na wersje najnowsze. Migrator jest dostępny w panelu Active.admin. Zachęcamy, aby wszyscy użytkownicy korzystający ze starszych wersji baz danych dokonali migracji swoich baz na wersje najnowsze. Konieczne jest przy tym po prostu zweryfikowanie, czy po zmianie wersji, baza będzie pracowała poprawnie z programami, które ją wykorzystują. 

 

Jeżeli dany użytkownik będzie chciał mimo wszystko dalej korzystać ze starych wersji baz danych MariaDB i PostgreSQL, nie posiadających wsparcia ze strony twórców, to po 31 grudnia 2020 roku będzie to traktowane jako usługa dodatkowa, z opłatą 10 zł netto / m-c. Naliczanie opłat rozpocznie się jednak dopiero od nowego okresu abonamentowego usługi, po wskazanym wyżej terminie.

 

Chcemy, aby wszyscy użytkownicy mieli dostatecznie dużo czasu na dokonanie zmian i aktualizacji swoich baz danych do najnowszych wersji.

Nie sądzisz, że nawet po ludzku patrząc to idiotyczne? :)
Czy tak samo bierzecie od klientów pieniądze za to, że mają niezaktualizowane systemy u siebie na VPSach? :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, spex napisał:

A kiedy będzie podobna opłata za korzystanie z PHP 5.6 - 7.2 ?

dla php poniżej 7.3 też wprowadzają od 31.12 opłatę 10 zł :)))))....

 

@itomek po drodzę do MariaDB 10.5 jest jeszcze 10.2, 10.3, 10.4, które dalej maja support i nie generują tyle problemów dla użytkownika.

Edytowane przez kankan
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, spex napisał:

A kiedy będzie podobna opłata za korzystanie z PHP 5.6 - 7.2 ?

 

 

Terminy wprowadzenia opłat za korzystanie ze starych, niewspieranych przez twórców, wersji PHP są tożsame z tymi, które dotyczą baz danych.

 

2 godziny temu, l3szcz napisał:

Czy tak samo bierzecie od klientów pieniądze za to, że mają niezaktualizowane systemy u siebie na VPSach? :)

 

Nie ma co robić takiego porównania. Cloud hosting oraz VPSy to dwa różne typy usług. Jeżeli użytkownik na VPSie chce uruchamiać stare wersje oprogramowania, robi to na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność. W przypadku cloud hostingu my jako usługodawca odpowiadamy za oprogramowanie, jego aktualność i tym samym zabezpieczenia (na poziomie tego oprogramowania).

 

31 minut temu, kankan napisał:

 po drodzę do MariaDB 10.5 jest jeszcze 10.2, 10.3, 10.4, które dalej maja support i nie generują tyle problemów dla użytkownika.

 

W przypadku MariaDB wybór był oczywisty. W pierwszej kolejności chodzi o oprogramowanie z najdłuższym supportem, aby przez jak najdłuższy czas użytkownik nie musiał martwić się o to, czy wsparcie dla wykorzystywanego przez niego oprogramowania wygaśnie i czy będzie musiał w związku z tym wykonywać kolejne migracje. Druga kwestia to kwestia technologiczna, w której zawsze skłaniamy się ku najnowocześniejszym rozwiązaniom. MariaDB w wersji 10.5 to wiele udoskonaleń, nowych rozwiązań, a także w poprawiona w szybkość działania. 

 

Ten, kto będzie chciał, dalej może korzystać ze starych wersji PHP czy baz danych. Przy czym, jak już to zostało wspomniane, przy odnowieniu usługi po 31 grudnia 2020 r. pojawią się opłaty z tym związane.

Edytowane przez itomek
  • Haha 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, itomek napisał:

Terminy wprowadzenia opłat za korzystanie ze starych, niewspieranych przez twórców, wersji PHP są tożsame z tymi, które dotyczą baz danych.

 


Całe szczęście, popularni a więksi od was, potrafią utrzymywać wersje PHP, z których korzysta cała masa różnych witryn. Przykłady: https://www.cloudlinux.com/hardenedphp https://github.com/microsoft/php-src . Widać target w który celujecie i któremu sprzedajecie tego typu "innowacje" jest proporcjonalnie podatny na manipulacje :)

 

47 minut temu, itomek napisał:

Nie ma co robić takiego porównania. Cloud hosting oraz VPSy to dwa różne typy usług. Jeżeli użytkownik na VPSie chce uruchamiać stare wersje oprogramowania, robi to na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność. W przypadku cloud hostingu my jako usługodawca odpowiadamy za oprogramowanie, jego aktualność i tym samym zabezpieczenia (na poziomie tego oprogramowania).

 


Istnieją VPS'y z administracją, panele administracyjne np. DirectAdmin czy cPanel, które same z siebie wspierają i poniekąd biorą "odpowiedzialność" za poprawne działanie stocku software'owego przez nie wykorzystywanego, także ten argument słabo wypada w porównaniu z rzeczywistością i tym, czego konkretnie oczekuje klient od hostingu - niezależnie czy jest to vps czy shared.

 

48 minut temu, itomek napisał:

W przypadku MariaDB wybór był oczywisty. W pierwszej kolejności chodzi o oprogramowanie z najdłuższym supportem, aby przez jak najdłuższy czas użytkownik nie musiał martwić się o to, czy wsparcie dla wykorzystywanego przez niego oprogramowania wygaśnie i czy będzie musiał w związku z tym wykonywać kolejne migracje. Druga kwestia to kwestia technologiczna, w której zawsze skłaniamy się ku najnowocześniejszym rozwiązaniom. MariaDB w wersji 10.5 to wiele udoskonaleń, nowych rozwiązań, a także w poprawiona w szybkość działania. 

 

 

No to śmiechłem mocno :D Argument: "W pierwszej kolejności chodzi o oprogramowanie z najdłuższym supportem" - to tylko pokazuje, że nie macie pojęcia czym jest MariaDB, ale poczekamy jak będziecie ją aktualizować - pewno tak jak PHP :D Wersja z tego roku którą podajesz, otrzyma EOL za 5 lat. Dla porównania, lifecycle Percony: https://www.percona.com/services/policies/percona-software-platform-lifecycle - tak troszkę dłuższe wsparcie ;)

W związku z tym iż jest to forum skupiające przede wszystkim osoby techniczne, to chciałbym zadać jedno pytanie:

Czy mógłbyś zdradzić o jakie "rozwiązania" i "udoskonalenia" oraz "poprawiona szybkość działania" (w kwestii samego software'u of course ;) ) wam chodzi? Brak jakichkolwiek informacji na ten temat w "oficjalnych przekazach".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez dhosting.pl
      Cześć wszystkim, szukamy do naszego Biura Obsługi Klienta kilku osób z doświadczeniem w pracy w branży hostingowej przy wsparciu klienta. Praca zdalna, ale w przyszłości jest też możliwość pracy w jednym z naszych biur: Warszawa, Kraków, Poznań (oczywiście jak temat koronawirusa pozwoli w miarę bezpiecznie pracować). 
       
      Napiszcie klika słów osobie + podeślijcie CV na: praca@dhosting.pl / sprawdź inne oferty: dhosting.pl/praca
       
       

       
      Kilka słów o nas
       
      Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firma hostingowa na rynku polskim. Wierzymy w dobre rozwiązanie, a naszą misją jest pomaganie ambitnym ludziom tworzyć wspaniałe projekty w Internecie. Elastyczny Web Hosting powstał w myśl tej idei. Stawiamy na doświadczonych, otwartych ludzi, którzy zmieniają to, jak korzystamy dziś z usług hostingowych. Twórz przyszłość usług hostingowych razem z nami. 
       
      Istniejemy od 13 lat i nie zamierzamy zwalniać tempa, Obsługujemy ponad 40 tysięcy Klientów, W 2016 r. , w Polsce wprowadziliśmy na rynek zupełnie nową usługę – Elastyczny Web Hosting, którą oferujemy również w USA, Nasze rozwiązania opieramy na wielu autorskich technologiach,  Zatrudniamy kilkadziesiąt osób pracujących zdalnie lub w jednym z 3 biur w Polsce.  
      Dowiedz się trochę więcej o naszej firmie:
       
      PRACA | https://dhosting.pl/praca.html O FIRMIE | https://dhosting.pl/o_firmie.html EWH | https://dhosting.pl/elastyczny-hosting.html MISJA | https://dhosting.pl/misja.html KULTURA | https://dhosting.pl/kultura-organizacji.html  
       
      Specjalista ds. Wsparcia Klienta
      Opis stanowiska:
      Wsparcie Klientów poprzez obsługę emailową i telefoniczną. Rozwiązywanie problemów ze stronami Klientów. Udzielanie Klientom rad z zakresu optymalnego prowadzenia i rozwoju ich stron WWW. Współpraca z innymi działami w firmie. Oczekiwania
      Podstawowa znajomość popularnych CMSów jak WordPress, Joomla, PrestaShop. Bardzo dobre umiejętności komunikacyjne. Doświadczenie w pracy wymagającej kontaktu telefonicznego Bardzo dobra organizacja pracy. Ukierunkowanie na cele i usprawnianie pracy swojej oraz kolegów z zespołu. Dodatkowym atutem będzie znajomość rynku hostingowego. Oferujemy
      Pracę dla firmy z 13-letnią tradycją i ambitnymi (także międzynarodowymi) planami rozwojowymi. Pracę w firmie pozycjonującej się w gronie liderów branży – pozostającej przyjacielskim niewielkim zespołem ludzi, nastawionych na kreowanie niekorporacyjnej atmosfery. Możliwość awansowania i wzrostu wraz ze wzrostem firmy. Elastyczne godziny pracy. Rozliczenie w formie wynagrodzenia stałego plus premii od efektów pracy. Niekorporacyjne warunki pracy. Zainteresowany/a?
      Wyślij swoje CV na praca@dhosting.pl.
    • Przez nazwa_uzytkownika
      Witam,
      i od razu proszę o zaprzestanie hejtu, że korzystam z tej "wspaniałej" firmy. Nie ja ją wybrałem,  ale mimo to muszę się babrać w tym g*wnie.
       
      Otóż, Od pewnego czasu mam problem z pocztą* na serwerach nazwa.pl 
      Problem pojawia się w różnych lokalizacjach sieciowych - nie ma znaczenia adres IP, urządzenie /aplikacja kliencka, rodzaj i nazwa ISP.
       
      Problem dotyczy tego, iż nie można wysłać poczty przez aplikację kliencką (przez webmail działa), co skutkuje wyświetleniem błędu typu "przekroczono czas połączenia smtp".
      Problem pojawia się w losowych momentach, częściej na początku tygodnia.
       
      *zostało zauważone również, że podczas problemów z pocztą nie działają inne usługi, korzystające z tego samego adresu na hostingu: ftp, sql.
      Podczas ww. problemów, robione byly testy połączeń do innych serwerów smtp, ftp (aby wykluczyć problemy z netem) - ich wynik był oczywiście pozytywny.
       
       
      Nazwa.pl twierdzi, że u nich problemu nie ma - ba nawet tworzyli sobie konta testowe na moim hostingu, żeby to potwierdzić.
      Nie ma siły, żeby się przyznali, że jest u nich problem.
       
      Macie jakieś rady, jak w takiej sytuacji powinienem z nimi postępować albo co ewentualnie jeszcze sprawdzić?
    • Przez daffx
      Tak btw przeglądając ich ofertę serwerów vps zobaczyłem coś czego nie widziałem nigdzie indziej:
       
      Maksymalny transfer na warstwie IP w ciągu 24h  - po przekroczeniu 10Mbps
      Maksymalna liczba danych odczytanych/zapisanych na dysk w ciągu 24h - brak info
       
      Maksymalny transfer na warstwie IP w ciągu 24h (w okresie testowym)
      Maksymalne wykorzystanie powierzchni dyskowej (w okresie testowym)
      Maksymalna liczba danych odczytanych/zapisanych na dysk w ciągu 24h (w okresie testowym)
      Jaki sens ma limitowanie WYKUPIONYCH parametrów? (w dodatku w okresie testowym? i poza nim)
    • Przez Mion
      Nie piszę tego w formie opinii, czy gorzkiego żalu , ale "ciekawostki" a raczej ANTYyciekawostki... 

      Od 7 lat mam konto w konto hostingowe w AZ typu Personal (bez limitu transferu). Dnia 2017-09-07 o 13:32 wysłałem zapytanie  techniczne do BOK'u hostingu korzystając z oficjalnego e-maila podanego na ich stronie. Wybrałem e-mal a nie telefon, bo dołączyłem screeny ...  Zgłoszenie zostało przyjęte + nadany mu numer roboczy  

      Po kilku dniach odbić od bandy na zasadzie komunikacji dziś RE jutro RE na RE itd... dopiero dziś tj o 2017-09-12 o 8:25 otrzymałem końcowa odpowiedz, "że nie ma takiej opcji.
      Co do odpowiedzi "odmownej" , to nie mam zastrzeżeń tylko (kmać) czemu wymagało to aż 5 dni ping-ponga!!! Wystarczyło by od razu kompetentna osobna przeczytała zgłoszenie i udzieliła na nie jednoznacznej odpowiedzi lub w razie dalszych pytań nawet oni do mnie zadzwonili telefon był podany w e-mailu  wszak jestem od 7 lat ich klientem... Ale gdzie tam spychologia maksymalnie wydłużanie czasu odpowiedzi, aż się klientowi znudzi o coś pytać...  Nie ma problemu mi się znudziło przedłużać i nich usługę...
       
       
       
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.