Skocz do zawartości
smarthost

hrd - migracja trwa

Polecane posty

Jeśli chodzi authinfo to do póki NASK nie wypracuje jednego systemu i nie zobowiąże parterów to wydawania kodów wylacznie w/d tego schematy, róznego rodzaju utrudniania będą mieć miejsce. Można by było już dawno zrobić z tym porządek, ale jak widać nic w tym kierunku nie robi się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MaxPan napisał:

Można by było już dawno zrobić z tym porządek, ale jak widać nic w tym kierunku nie robi się.


Patrząc na ostatni raport NASK, można odnieść wrażenie,  że jest to firma przychylna firmom, które lubią utrudniać tego typu działania różnymi procedurami. Wnioski mogą się nasuwać same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Partner jest zobowiązany do udostępnienia kodu authinfo Abonentowi, na podstawie wniosku złożonego zgodnie z wymaganiami Partnera. W przypadku bezskutecznego rozpatrzenia reklamacji dotyczącej wydania kodu authinfo przez Partnera, NASK podejmie działania umożliwiające udostępnienie kodu authinfo. Proszę dowiedzieć się jak złożyć skargę, dotyczącą wniosku o wydanie kodu authinfo," -  ten pkt pozwala na wolna amerynkę

Edytowano przez darekm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla tego mówię,a wystarczyło by zrobić jedne, konkretne wymagania dla wszystkich i po temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NASK mógłby pomyśleć nad zrobieniem czegoś takiego jak EURid dla domen .EU, gdzie bezpośrednio od registry można pobrać sobie kod Authinfo (weryfikacja m.in. na podstawie adresu e-mail podanego w kontakcie domeny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę, że to co napisała nazwa na swoim blogu jest nieprecyzyjne. Bo reseller chyba nie jest stroną dla NASK. Dla NASK jest stroną klient końcowy. A zasady obsługiwania resellerów reguluje regulamin hrd. Zatem jakby wystąpili do NASK abonenci z wypowiedzeniem polnomocnictwa to NASK powinien zareagować a jak reseller to sprawami jest dyskusyjna ...

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, smarthost napisał:

Zwróćcie uwagę, że to co napisała nazwa na swoim blogu jest nieprecyzyjne. Bo reseller chyba nie jest stroną dla NASK. Dla NASK jest stroną klient końcowy. A zasady obsługiwania resellerów reguluje regulamin hrd. Zatem jakby wystąpili do NASK abonenci z wypowiedzeniem polnomocnictwa to NASK powinien zareagować a jak reseller to sprawami jest dyskusyjna ...

Wojtek

Nask w swoim sytemie nie widzi reselera czyli  nie da sie uwaurygodnić ze sie nim jest. dla NASK rejestratorem jest HRD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, smarthost napisał:

Zwróćcie uwagę, że to co napisała nazwa na swoim blogu jest nieprecyzyjne. Bo reseller chyba nie jest stroną dla NASK. Dla NASK jest stroną klient końcowy. A zasady obsługiwania resellerów reguluje regulamin hrd. Zatem jakby wystąpili do NASK abonenci z wypowiedzeniem polnomocnictwa to NASK powinien zareagować a jak reseller to sprawami jest dyskusyjna ...


Mocny marketing wszystko przykryje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w XXI wieku wysylanie listow zwyklych zeby dostac kod authinfo i dostac go w druga strone ta sama droga, to jakas paranoja i do tego nie do konca bezpieczne...

NASK ma w glebokim powazaniu, jak sie napisze do nich, ze registrar utrudnia podanie kodu authinfo, twierdzi np. ze email z ktorego wyslana jest prosba, jak i ticket przez zalogowane konto moga byc "wyhaczone" i trzeba przeslac wsniosek wraz ze skanem dowodu, itd. Dlatego z wielka przyjemnoscia zaczalem kupowaz domeny nie .PL i poza PL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, ra8 napisał:

A w XXI wieku wysylanie listow zwyklych zeby dostac kod authinfo i dostac go w druga strone ta sama droga, to jakas paranoja i do tego nie do konca bezpieczne...

NASK ma w glebokim powazaniu, jak sie napisze do nich, ze registrar utrudnia podanie kodu authinfo, twierdzi np. ze email z ktorego wyslana jest prosba, jak i ticket przez zalogowane konto moga byc "wyhaczone" i trzeba przeslac wsniosek wraz ze skanem dowodu, itd. Dlatego z wielka przyjemnoscia zaczalem kupowaz domeny nie .PL i poza PL.

Jak tradycyjne listy? :P Skan i działa :D To nie nazwa.pl tylko HRD :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ahh... no tak. Ale w nazwa i paru innych tylko poczta tradycyjna. Nie zmienia to faktu, ze NASK moglby to ustandaryzowac i by nie bylo problemu (o ile standard bylby na miare XXI wieku, a nie cos a'la "wyslac authinfo golebiem pocztowym) ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mógłby, ale jak to się mówi - po co? :D Tutaj jak widać domeny .pl mają sporą "wolność" w tym temacie, co jest na plus i na minus jednocześnie.

 

Wyciąganie kodu z nazwa.pl by się przydało bez papierków, bo przyznam, że szkoda mi ludzi co muszą potem to czytać, zamiast walnąć automat lub PDF'a na szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie. W panelu jest info o podwyżce globalnych związanej z kursem dolara.

A może spadła Ci ilość domen i wpadłeś do droższego przedziału?

Edytowano przez regdos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Nie,  nie spadła mi ilość obsługiwanych domen. Natomiast bardzo mnie dziwi to, że w panelu nie ma tej informacji a otrzymałem ją na maila.

Stąd moje pytanie na forum, gdyż nie wiem co mam o tym myśleć. Czyżby podwyżki dotyczyły nielicznych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2019 o 21:03, Tomasz Jachranka napisał:

Pozwałem HRD w piątek.

 

Daj znać jakie rezultaty.

Tymczasem porównałem raporty NASK i wygląda na to, że liczba domen obsługiwanych przez HRD mocno spada.

Na koniec 4 kwartału 2018 spadli w rankingu poniżej 10% udziału w rynku. W 2018 co kwartał to spadek.

Przybliżona liczba obsługiwanych domen na koniec 2017: 275 900,  natomiast na koniec 2018 w przybliżeniu:  247 989.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Krystian
      Po prawie 11 latach postanowiłem pożegnać się z HRD. Ich API często leży i kwiczy, nowy panel jest beznadziejny i nieużyteczny itp. 
      Około 2-3 tygodniu temu, zacząłem migrować klientów i domeny do domeny.tv
      Mają świetny moduł do WHMCS, API działa i mają dużo lepsze ceny niż HRD przy mniejszej ilości wymaganych domen.
       
      Od kilku dni, klienci mają problem z uzyskiwaniem auth info. HRD twierdzi, że wysyła albo wymyśla jakieś dziwne problemy. Dodam, że wszystkie wnioski sam wypełniam za klientów i daje im tylko do podpisania, załączenia dokumentów i wysłania do nich. 
       
      Dziś jeden z moich klientów przesłał mi taką wiadomość:
       
       
      Wiedzieliście o tym? Bo ja, jako partner, nie. Brak informacji w panelu czy na stronie. A według regulaminu mają 14 dni z wyprzedzeniem informować o zmianach w regulaminie. 
      Firma ta schodzi do poziomu nazwy.pl Zobaczyli, że ludzie masowo zabierają domeny od nich i robią teraz co mogą, aby utrudnić ten proces. 
    • Przez Rafal
      Witam,
      kupię moduł HRD do WHMCS (najnowsza wersja).
      Oferty proszę składać na PW .
       
      Dzięki
    • Przez smarthost
      Witam,
       
      Czy ktoś z Was używa może nowego API hrd ? Przebudowuję aktualnie cały mój system i chyba nie ma sensu wdrażać "mostków" do starego API. Wolałbym nowe - ale czy ktoś może potwierdzić, że działa?
       
      Od razu prośba: nie piszcie, żebym wdrożył sobie API NASK 🙂 Nie o to chodzi w moim pytaniu.
       
      Wojtek
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.