Skocz do zawartości
theqkash

Opinie o cyberfolks.pl (dawne linuxpl.com)

Polecane posty

Napisano (edytowany)

  

7 godzin temu, adamnt napisał:

Nie kumam, na prawdę, sprzedać linuxpl.com żeby otworzyć cyberfolks.pl, jaki potrzeba być de**lem żeby robić samemu sobie konkurencje. 

 

To nie nowa marka tylko rebranding. Nie powstała nowa konkurencja.

 

A po co się robi rebranding? To dłuższe zagadnienie marketingowe, ale sądzę że tutaj były kluczowe głównie dwie przyczyny:

 

Mniej ważna: chęć pozbycia się mało marketingowej nazwy linuxpl z jeszcze gorszą nieintuicyjną domeną linuxpl.com. Linux w nazwie to może kręciło branżę 15 lat temu jak to powstawało, ale teraz rynek jest inny, bardziej konsumencki i mniej ekspercki. A że przy okazji likwidują znaną markę z kilkunastoletnią tradycją? W końcu to H88, dziwne że musieliśmy tyle czekać na drastyczne kroki. Widać uznali, że warto, bo...

 

Ważny powód: podwyżki, podwyżki. Przy okazji rebrandingu, usunięto stare pakiety, wprowadzono nowe, a żeby jeszcze bardziej zaciemnić obraz brak dokładnych odpowiedników starych i nowych. Ale jak się przyjrzeć dokładniej to podwyżki sięgają nawet kilkuset procent.

 

I oto masz przyczynę rebrandingu. Czy na Facebooku się pytają o nowe pakiety? Nie. Marketingowa gadka szmatka o folksach i społeczności i czy się podoba nowe logo i strona.

I jeszcze w ramach świadczenia "ponadprzeciętnego wsparcie" które to się powtarza w przekazie marketingowym jako przyczyna zmian skrócono czas działania chatu z 24h na dobę na działający do północy.

 

Wygląda na zwyczajne wyrównywanie (w dół) usług/cen do standardu obowiązującego w pozostałych markach H88. Ponieważ linuxpl.com wyróżniał się jakością ponad inne to pewnie uznali, że nie zrobią tego tak prosto podnosząc cenę/pogarszając warunki i zdecydowali się na drastyczny krok i wykonanie wszystkiego za jednym razem pod osłoną rebrandingu.

Edytowano przez nnd.newbie
  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie techniczne. Jak działa DNS Anycast (https://cyberfolks.pl/domeny-dns-anycast/) skoro:

 

Cytat

Aktualnie obsługujemy Cię przy użyciu kilkunastu takich serwerów, rozmieszczonych na całym świecie. Trzy są w Polsce (Kraków, Poznań, Gdańsk), pozostałe w dużych miastach Europy, Azji, Australii, Afryki i obu Ameryk.

 

 

Cytat

Właściwe serwery DNS to:

ns1.cyberfolks.pl (195.201.8.88)
ns2.cyberfolks.pl (95.216.225.98)
ns3.cyberfolks.pl (195.201.8.176)

Każda domena obsługiwana na tych DNS jest obecnie chroniona technologią DNS Anycast w sposób w pełni zautomatyzowany.

 

Adresy wskazują na firmę Hetzner, geolokalizacja wskazuje na Niemcy i Finlandię? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, nnd.newbie napisał:

Ważny powód: podwyżki, podwyżki. Przy okazji rebrandingu, usunięto stare pakiety, wprowadzono nowe, a żeby jeszcze bardziej zaciemnić obraz brak dokładnych odpowiedników starych i nowych.

 

Może w ten sposób chcieli uniknąć negatywnego zamieszania, które wydarzyło się niedawno w innej firmie hostingowej (z....ox) wprowadzającej radykalne podwyżki bez rebrandingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, mrViperoo napisał:

Ja mam pytanie techniczne. Jak działa DNS Anycast (https://cyberfolks.pl/domeny-dns-anycast/) skoro:

 

Z tego co wiem to działa na poziomie BGP - jeden adres IP może prowadzić do wielu lokalizacji i jest przekierowywany odpowiednio w zależności od lokalizacji. Dlatego np. używając adres DNS Googla (8.8.8.8) wcale nie znaczy, że twoje zapytanie leci na zachodnie wybrzeże USA, tylko gdzieś do najbliższej lokalizacji.

 

Lub bardziej technicznie: można rozgłosić kilka lokalizacji dla prefixu sieciowego. Routery BGP mają za zadanie znaleźć najbardziej optymalną trasę, w efekcie spośród kilku możliwości kierują pakiety do "najbliższego/najlepszego"  serwera.

Edytowano przez nnd.newbie
  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)
Miło, że zauważyliście naszą zmianę brandu. Pokrótce nawiązując do poruszonych przez Was kwestii:

1) Dlaczego zmiana?

Ponieważ od lat zapewniamy nie tylko hosting i domeny, ale też ponadprzeciętne wsparcie. Wsparcie rozumiane nie tylko jako odebranie telefonu czy odpisanie szybko na maila, ale też tony wiedzy i inspiracji. Na naszych webinarach w 2019 roku było tyle osób, że gdyby każda przyjechała samochodem, korek na autostradzie miałby ponad 70 km. Ponieważ byliśmy aktywni w oparciu o społeczne relacje i staraliśmy się zapewniać wiele narzędzi i inspiracji. Audyt strony, ebooki, generaoty polityki prywatności i wiele innych. Bo jesteśmy częścią społeczności.
Wierzymy, że nasza marka powinna komunikować to po prostu wyraźniej. Stąd taka zmiana marki: cyber - to serwery, konwersje, wydajność, bazy, liczby, wykresy, a Folks - to ludzie, inspiracje, wsparcie. Poprzednia nazwa zawierała tylko komponent technologiczny, potrzebowaliśmy natomiast takiej, którą można komunikować szerzej i która odróżni nas na tle rynku.

2) Ceny

Nowa marka to nowa oferta nowych pakietów, ale jednocześnie zachowanie istniejących cen. Wszyscy mają zachowane ceny dotychczasowych usług, nic się tu nie zmieniło. Jak ktoś miał np. W2GB to dalej ma ten pakiet w dotychczasowej cenie. Nowe usługi są natomiast oferowane na zasadach podanych na stronie.

3) Funkcje

Nowa marka wnosi nowe funkcje, na przykład innowacyjny kreator nazw, który okazał się strzałem w dziesiątkę i od pierwszych godzin zgarnia spore zainteresowanie.  A już wkrótce - kolejne innowacje.

4) DNS Anycast

Dzięki za wyłapanie - na tej podstronie wkradł się stary adres IP, aktualne adresy były na podstronie o Serwerach DNS. Aby błąd się nigdy nie powtórzył zamiast podawać w dwóch miejscach te IP'ki - zlinkowaliśmy do prawidłowej postrony. Wdrożenie nowego site'a to było dla nas ogromne zadanie i w pierwszych chwilach wychodzą jeszcze takie drobiazgi, tak, że dzięki za zwrócenie na to uwagi.

Kończąc pozdrawiamy serdecznie cyber_Folksów ze społeczności ROOTNODE. Bo przecież jest nas tu dobry tysiąc. Tak, nas!  Bo cyber_Folks to nie tylko nasza firma, to społeczność wszystkich, dla których internet jest ponadprzeciętnie ważny. Grupa osób, dla których jest on sposobem na życie lub realizowanie twórczej pasji, a Ty, skoro czytasz to forum, także jesteś członkiem tej społeczności. Miłego popołudnia!

  • Lubię 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety podwyżki cen drastyczne...

Cena najtanszego Hostingu z około 50zł, w 2018 roku wzrosła do około 100zł (niemal 100% podwyzki), by w 2019 osiągnąć ok. 125zł i w tym roku prawie 160zł...

Jak ktoś miał typowo informacyjno-adresową najprostszą stronę, jest to bardzo duża zmiana na gorsze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, poprostu napisał:

No niestety podwyżki cen drastyczne...

Cena najtanszego Hostingu z około 50zł, w 2018 roku wzrosła do około 100zł (niemal 100% podwyzki), by w 2019 osiągnąć ok. 125zł i w tym roku prawie 160zł...

Jak ktoś miał typowo informacyjno-adresową najprostszą stronę, jest to bardzo duża zmiana na gorsze..

Sohost.com :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za głos w dyskusji. Krótki komentarz:

 

1) Ceny hostingów kupionych przed zmianą marki pozostają bez zmian. Oferta na stronie dotyczy nowych rejestracji.
2) W najniższym pakiecie włączono obsługę Let's Encrypt. Wcześniej za SNI trzeba było dopłacać, a LE co najwyżej sobie ręcznie zainstalować.
     Zatem w poprzedniej ofercie sensowna konfiguracja kosztowała 129 + 50 = 179 zł netto.
     W nowej ofercie najniższy pakiet kosztuje 129 zł netto (cena odnowienia, bo rejestracja tylko 49 netto) i obsługę Let's Encrypt wraz z SNI już ma w tej cenie.
     Dodatkowo jest wyposażona w LiteSpeed z LS Cache, czego nie miały poprzednie pakiety.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dopóki firma nazywała się linuxpl.com/h88 wszystko było pięknie.
Posiadając kilka serwerów i kilkadziesiąt domen, od roku 2007 miałem problem z dostępnością/stabilnością usług przez 2 dni w roku 2010. Dział wsparcia technicznego i księgowość działał rewelacyjnie w sposób niespotykany u konkurencji.
Tak było kiedyś.

 

Od momentu kiedy wprowadzono nowy brand z niemiecką nazwą (PL w nazwie to przecież obciach - musi być "europejsko") - zaczęły się problemy.

 

Obsługa klienta osiągnęła dno - pracownicy BOK w ogóle nie czytają zgłoszeń, lub nie potrafią czytać ze zrozumieniem. Sprawa, jaką w Linuxpl rozwiązywano w kilka - kilkanaście minut (zmiana katalogu dla subdomeny) obecnie trwała ponad 10 godzin, bo pracownikowi BOK nie chciało się przeczytać zgłoszenia i zadawał pytania - na które odpowiedź była w zgłoszeniu - tak długo, aż BOK zakończył pracę - bez rozwiązania problemu.

5 maja 2020 zgłoszono problem z dostępem do jednej z domen, problem pojawił się ponownie 11 maja 2020. Admin/pracownik BOK w 4 bez zachowania ciągłości korespondencji proponował rozwiązania opisane jako przetestowane w zgłoszeniu.
Odpowiedzi dlaczego serwer ponownie nie działa przez prawie 2 godziny nie otrzymałem.

 

Na chwilę obecną nie jestem w stanie polecić  CF  jako usługodawcy.
Kilkanaście lat dobrej a wręcz wybitnej pracy spuszczono w kanał zatrudniając ludzi, którym zupełnie na wizerunku firmy nie zależy.

Edytowano przez PaK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, PaK napisał:

nie jestem w stanie polecić  CF  jako usługodawcy

Ostrożnie teraz trzeba z tym skrótem "CF", by nie został omyłkowo źle odczytany. Hmm, a może właśnie o to chodziło... @cyber_Folks? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.