Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

Opinie o OVH


Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości, jaka lokalizacja?

Mam 2 VPS SSD od wielu lat w Strasburgu i zupełnie inne doświadczenia. Serwer jeśli muli to tylko z "mojej" winy bo CPU na 100% albo RAM na 100% - ale to przez to co jest na nim uruchomione i mam tego świadomość. Z supportu korzystałem 2 razy i nic im zarzucić nie mogę. Pierwszy raz gdy była duża awaria i rekompensowali miesiąc, drugi raz jak miałem problem z łączem na serwerze. Odpisali szybko, poprosili o restart do trybu rescue i wykonanie kilku testów, ale za nim to zrobiłem to problem był rozwiązany - obstawiam, że sami doszli do tego gdzie jest problem.

Tylko w obu przypadkach kontaktowałem się z supportem w języku angielskim - może tu jest pies pogrzebany, bo oni nie mają chyba polskiego supportu, jedynie jakiś dział sprzedażowy/marketingowy. Znaczy jakaś polska administracja w serwerowni w Wawie na pewno jest ale raczej nie świadczą oni supportu dla klienta.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 326
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Z Adobe. Dla mnie to kopia chatu z Adobe. Dopóki się nie przebijesz do supportu z USA (wstępnie mnie wrzucało do supportu z UK i ludzi z imionami sugerującymi hindu) to rozmowa była iście montypythono

Jestem w stanie uwieżyć, że ktoś przez nich stracił domenę... Ja dzięki OVH mam przedłużoną domenę do roku 2028, dlaczego? bo był jakiś błąd w ich systemie, który codziennie blokował moją domenę i jed

Ciekawa historia z tym ich zbugowanym systemem. Nawiązując do poprzednich moich postów to troszkę rozwinięcie.   Jakiś czas temu zalogowałem się do panelu ovh i zauważyłem, że 1 usługa

Dodane obrazy

Nie musisz tłumaczyć co to jest do czego służy htop.

10 godzin temu, Ifunil napisał:

Na serwerze żadnych zmian nie wprowadzano, kompletnie nic i nagle vps zaczął od tak zamulać.

No samo z siebie nic nie zamula! Może serwer był atakowany przez co był przeciążony,  może z innych powodów jak wadliwe oprogramowanie, które coś zapętliło ... Więc powinieneś zacząć od obserwacji parametru load i ustalenia jakie procesy zużywają najniecniej zasobów. 

10 godzin temu, Ifunil napisał:

A tak moge tylko dołożyć cegiełkę negatywnych komentarzy i nic więcej.

Bo tak najprościej.... Tez jakiś czas temu miałem przypadki, że zwalałem winę na OVH... a jednak problem leżał stricte po "mojej" stronie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Fizyda napisał:

Z ciekawości, jaka lokalizacja?

Mam 2 VPS SSD od wielu lat w Strasburgu i zupełnie inne doświadczenia. Serwer jeśli muli to tylko z "mojej" winy bo CPU na 100% albo RAM na 100% - ale to przez to co jest na nim uruchomione i mam tego świadomość. Z supportu korzystałem 2 razy i nic im zarzucić nie mogę. Pierwszy raz gdy była duża awaria i rekompensowali miesiąc, drugi raz jak miałem problem z łączem na serwerze. Odpisali szybko, poprosili o restart do trybu rescue i wykonanie kilku testów, ale za nim to zrobiłem to problem był rozwiązany - obstawiam, że sami doszli do tego gdzie jest problem.

Tylko w obu przypadkach kontaktowałem się z supportem w języku angielskim - może tu jest pies pogrzebany, bo oni nie mają chyba polskiego supportu, jedynie jakiś dział sprzedażowy/marketingowy. Znaczy jakaś polska administracja w serwerowni w Wawie na pewno jest ale raczej nie świadczą oni supportu dla klienta.

Tak, PL lokalizacja.

 

1 godzinę temu, Mion napisał:

Nie musisz tłumaczyć co to jest do czego służy htop.

No samo z siebie nic nie zamula! Może serwer był atakowany przez co był przeciążony,  może z innych powodów jak wadliwe oprogramowanie, które coś zapętliło ... Więc powinieneś zacząć od obserwacji parametru load i ustalenia jakie procesy zużywają najniecniej zasobów. 

Bo tak najprościej.... Tez jakiś czas temu miałem przypadki, że zwalałem winę na OVH... a jednak problem leżał stricte po "mojej" stronie.

Fajnie jakby coś z tym "atakiem" zrobili. Nawet odpisali że mają atak, problemy z serwerownią. Długo czekałem na odpowiedź i nic. I to nie jest tak, że na drugi dzień sobie z OVH poszedłem. Było opłacone na te pare miesięcy z góry więc troche czasu walczyliśmy, ale jak mamy niby cokolwiek więcej zrobić jak support nawet nie odpowiada od tygodni. Wczoraj jeszcze siedziałem i czytałem trochę na internecie w kwestii VPSów i zalogowałem się na ten OVH(pusty ale jest, bo opłacony na jakiś czas jeszcze). Znowu to samo co wcześniej, połączenie z vps długo trwa chociaż nic na nim już nie jest uruchomione. Instaluję program do sprawdzenia szybkości odczytu z dysku, 10 minut później(program ma 500 kb) wpisuję te komende hdparm i odczyt z dysku na poziomie 2 Mb/s. Jak na dysk SSD to raczej mało. Czyli dalej nic się nie zmieniło, dalej zamula... Fajnie jakby np. odpisali "sprawdziliśmy, ze strony technicznej wszystko działa" albo "zbadamy to"... Cisza i tyle :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro serwer i tak wisi to dałbyś dostęp na priv na 1-2 dni? Z ciekawości bym zerknął i zobaczył to na własne oczy. Generalnie to wystarczyłaby godzinka, ale nie wiem kiedy będę miał chwilę, żeby się zalogować stąd ten 1 lub 2 dni.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
32 minuty temu, Mion napisał:

Pytanie do @OVHCzym się różnią te VPS z "Nowa gama VPS już dostępna" względem tych co były w dotychczasowej ofercie ?

Z tego co widzę to dyski NVMe zamiast zwykłych SSD i prędkość łącza. ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAK MOŻNA TAK podchodzić do klienta.  W tych nowych VPS  nie

Na serwerze zostało skonfigurowane następujące konto administratora:
Nazwa użytkownika: debian
...

Czyli konto NIE roota. Wiec zgodnie z drugą informacją z tego e-maila

 

Cytat
POMOC / DOKUMENTACJA:

Aby pomóc Państwu w administrowaniu usługą, zapraszamy do zapoznania
się z dokumentacją na stronie: 
http://www.ovh.pl/support/knowledge/

 

Tymczasem po wejściu na stronę : https://www.ovh.pl/support/knowledge/

 

Przykro nam. Wystąpił problem z wyświetleniem strony.

Powrót do strony głównej

Wystąpił błąd 404 « File Not Found ».
W pierwszej kolejności kliknij na przycisk 'Wstecz' swojej przeglądarki. Następnie kliknij jeszcze raz na ten odnośnik.

 

!!!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2020 o 09:16, Mion napisał:

JAK MOŻNA TAK podchodzić do klienta.  W tych nowych VPS  nie

Na serwerze zostało skonfigurowane następujące konto administratora:
Nazwa użytkownika: debian
...

Czyli konto NIE roota. Wiec zgodnie z drugą informacją z tego e-maila

 

 

Tymczasem po wejściu na stronę : https://www.ovh.pl/support/knowledge/

 

Przykro nam. Wystąpił problem z wyświetleniem strony.

Powrót do strony głównej

Wystąpił błąd 404 « File Not Found ».
W pierwszej kolejności kliknij na przycisk 'Wstecz' swojej przeglądarki. Następnie kliknij jeszcze raz na ten odnośnik.

 

!!!

 

20 godzin temu, Przemek Jagielski napisał:

To jest praktyka znana z OVH Public Cloud, tam również dostęp do roota nie jest bezpośrednio, znając życie chcą ustandaryzować proces produkcji kolejnych VMek.

 

 

To akurat praktyka znana z obrazów na OpenStack. Na obrazach kontenerów LXD działa to podobnie, user to nazwa OS i dostęp przez sudo -i/sudo su.

  • Lubię 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, mars83 napisał:

o akurat praktyka znana z obrazów na OpenStack.

Ale ja nie mam nic przeciwko temu, że jest zmiana sposobu logowania i,  że takie "Janusze" jak JA 🤐  ja mogą się nie zorientować  / wiedzieć / zapomnieć  jak się przelogowuje ... I nie  o to w tym chodzi. Chodzi o coś zupełnie innego, a mianowicie o to, że OVH w OFICJALNYCH e-mailach po zamówieniu wysyła instrukcje z linkami do NIEistniejących stron.

 

Dokupiłem IP więce dostałem e-mail

Cytat
Jeśli korzystają Państwo z tej usługi po raz pierwszy, polecamy poniższy przewodnik:

http://pomoc.ovh.pl/DodajAliasIp/

oczywiscie NIE ma tej strony. Więc po co takie poradniki w wersji PL ? Skoro tak to funkcjonuje i nikt z obsługi [PL] o to nie dba chyba lepiej niech całość będzie w wersji EN.

 

A to akurat uważam za lekceważenie klienta nawet tego JANUSZA, który po opłaceniu staje się klientem.

 

Z mojej strony EOT.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do "jakości" linków i instrukcji to akurat się mogę zgodzić, choć z drugiej strony to nie jest jakaś tajemna wiedza i każdy kto chce znaleźć na ten temat informacje nawet w oficjalnej dokumentacji OVH, znajdzie je bez problemu. 

Należy także pamiętać, że VPSy, dedyki i inne tego typu usługi są dla osób posiadających fachową wiedzę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, theqkash napisał:

Należy także pamiętać, że VPSy, dedyki i inne tego typu usługi są dla osób posiadających fachową wiedzę.

Masz całkowicie rację. Jednak po to sa poradniki wydawane przez danego usługodawce by osoba z mniejszą wiedzą chcąca zrobić to samemu była wstanie to zrobić.

 

7 minut temu, theqkash napisał:

choć z drugiej strony to nie jest jakaś tajemna wiedza i każdy kto chce znaleźć na ten temat informacje nawet w oficjalnej dokumentacji OVH

Ale jak już pisałem e-mail po zakupie nie zalicza się do administracji serwerem tylko do obsługi klienta i jego zamówienia. Oficjalna dokumentacja zawiera masę niedziałających stron i właśnie ten kto szuka to się z tym boryka.

-

Jak dla mnie standardową obsługą klienta nie jest wysyłanie mu błędnych informacji w oficjalnych e-mailach.

 

 

Edytowane przez Mion
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Mion napisał:

Jednak po to sa poradniki wydawane przez danego usługodawce by osoba z mniejszą wiedzą chcąca zrobić to samemu była wstanie to zrobić.

 

To wszystko prawda, @OVH niestety powinno się za to poważnie wziąć gdyż to problem nie występujący od wczoraj.

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukając porad do konfiguracji IP natknąłem się na stronę : https://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?pid=326206

 

Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale

Cytat

Z resztą Debian w OVH jest zmodyfikowany przez skrypty cloud-init,
i przez to nie zachowuje się jak normalny Debian.

..

3/4 dokumentacji OVH nie działa, bo jest do starych systemów jeszcze z przed dominacji SystemD, Netplan i tego ich wynalazku cloud-init.
Pomoc techniczna też nie jest na bieżąco  z tym, co tam w systemach siedzi.
..

Zauważyłem, że nie wiedzą co gdzie i jak. Najlepsze jest to, że mi support odpowiadał, a jak skończyły się opcje to mi odpisali, że oni nie zajmują się taką pomocą w konfiguracji tylko w infrastrukturze :D

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Podobna zawartość

    • Przez t9omek
      Poszukuje osoby, która pomoże mi skonfigurować PROXMOX 6 na serwerze OVH.
      Głównie zależy mi na skonfigurowaniu bridge dla maszyn virtualnych (Ubuntu/Debian/Windows).
      Budżet 50-100zł.
      Termin: ASAP
      Kontakt: [email protected]
    • Przez abhaya
      Mam 3 dedyki Kimsufi: 2 kupione w 2014-2015 i jeden kupiony w 2019. Zauważyłem że te stare mają słabe transfery (pobranie pliku przez Apache) rzędu 1500 Kbs, a ten najnowszy z 2019 ma już ok. 7000-8000 Kbs, Testowałem jeden z tych wolniejszych świeżo po reinstalacji systemu. Wszystkie serwery są ulokowane we Francji.  I teraz pytanie co robić, czym to może być powodowane, support jakoś nie odpowiada (w końcu to Kimsufi więc nie liczę na wsparcie), z tego co mi przychodzi do głowy to że stara infrastruktura jest wolniejsza, chociaż jak testuję iperf -c iperf.ovh.net  to mam na wszystkich podobne wyniki, także chodzi o łącze na świat.
    • Przez Kaziu
      Witam,
       
      Jakiś czas temu zakupiłem najtańszy VPS SSD w OVH, jestem bardzo z niego zadowolony, ale 20GB dysk robi się ciasny i chciałbym przejść na wyższy plan. Zastanawia mnie tylko jak po zmianie planu "rozszerzyć" partycję dyskową bez utraty danych. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale dostane dodatkowe 20GB nie przydzielonej przestrzeni dyskowej. Czytałem instrukcję OVH i niestety nie napawa mnie optymizmem zapis o utracie danych. Kiedyś dokupowałem dysk do VPS z Windows i tam nie było problemu rozszerzyłem partycję systemową na nieprzydzielony obszar. W Debianie jeszcze takiej operacji nie przeprowadzałem. Macie może jakieś doświadczenia z tym związane?
    • Przez Mesharsky
      Witam @OVH,

      Mam problem z waszym firewallem który już trwa dobre miesiące, jednakże zanim skontaktowałem się z wami zrobiłem masę testów dzięki którym mogę stwierdzić że mitygacja (Automatyczna) blokuje użytkownikom dostęp do strony WWW. (Serwer dedykowany korzystam jako Hosting WWW oparty o cPanel).

      Błąd podczas ataku: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      Najlepsze jest to że waszej mitygacji podczas ataku nie można wyłączyć a Firewall Rule's nie działają prawidłowo (Zgodnie z dokumentacją oraz zgodnie z modyfikacjami).

      Rozmawiałem wczoraj z technikiem który posiada u was 5-6 serwerów, i tutaj jego wiadomość po 3 godzinach pracy w SSH na moim serwerze



      Problem który widnieje przez użytkowników oraz mnie po wykonaniu "PING" na byle jaką domenę na moim serwerze:

      Ping request could not find host hostfox.pl. Please check the name and try again.

      Proszę bardzo check-host:
      https://check-host.net/check-report/bb9e7d5k897

      Zapytałem się również znajomego w Polsce, sprawdził mi całego firewalla, bo może faktycznie mogłem ja coś źle zrobić, i natychmiastowo kazał mi się do was zgłosić tutaj (Bo telefonicznie praktycznie nigdy nie otrzymałem od was pomocy, a na tickety czeka się kilka tygodni).

      Porty: 53 są otwarte zarówno UDP oraz TCP podczas ataku, komenda ping na adresy IP działa, SSH działa, tak jak w SS wyżej, jednakże nic innego nie działa, do póki atak się nie zakończy.
      Do tego chciałbym nakreślić że to nie jest wina konfiguracji mojego serwera gdyż nie używamy żadnego firewalla / iptables rules, ani nic z tych rzeczy.
      Tak samo dzieję się to na czystym serwerze dedykowanym jak i na tym obecnie, podczas ataku na adres IP mojego serwera, i gdy wy włączacie mitygację, strony nie odpowiadają.

      Prosiłbym o jak najszybsze rozwiązanie problemu...
       
    • Przez OVH
      Cześć,
       
      W tym wątku będziemy kontaktować się z Wami w celu przedstawienia informacji o wdrożeniach nowych usług, promocjach produktowych lub wydarzeniach (konferencje, szkolenia, webinary) na które będziemy chcieli Was zaprosić.
       
      Kilka słów o OVH:
       
      OVH to firma założona w 1999 roku we Francji, przez polską rodzinę Klaba. Obecnie zarządzamy 27 centrami danych w 12 lokalizacjach, na 4 kontynentach dostarczając innowacyjne rozwiązania technologiczne dla ponad 1 000 000 klientów na całym świecie. Działamy w oparciu o własną infrastrukturę, działy R&D oraz oferujemy wsparcie działu obsługi klienta 24h. W portfolio naszych usług możecie znaleźć:
       
                 Domeny: jedna z pierwszych usług, która została wprowadzona do naszej oferty. Obecnie proponujemy prawie 800 rozszerzeń do wyboru.             Hosting: proste i wydajne rozwiązanie dla osób tworzących blog, stronę WWW lub sklep internetowy.             VPS: zwirtualizowany serwer dedykowany, który stanowi kompromis pomiędzy elastycznością wirtualizacji a dowolnością konfiguracji serwera.            Serwery dedykowane: nasze maszyny umożliwiają tworzenie prostych infrastruktur jedno-serwerowych (np. w celu obsługi aplikacji) jak i zaawansowanych infrastruktur pod duże projekty.            Chmura publiczna: instancje Public Cloud to połączenie elastyczności i gwarantowanych zasobów dostępnych w przeciągu niecałej minuty.            Chmura prywatna: rozwiązanie Private Cloud oferuje skalowalność usługi Cloud na dedykowanej infrastrukturze sprzętowej. Wirtualizacja infrastruktury jest realizowana za pomocą technologii  VMware.     
                          Więcej informacji o nas i oferowanych przez nas usługach możesz znaleźć na stronie: www.ovh.pl.
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       
      Na początek chcielibyśmy zaprosić Was na webinar organizowany we wtorek, 17 lipca 2018 o godzinie 11.00!
       
      Będziemy rozmawiać o  e-sporcie oraz o związanych z nim zagrożeniach. Obecnie największym wrogiem e-sportu są ataki DDoS, dlatego w trakcie prezentacji skupimy się na omówieniu tego problemu. Poddamy analizie skuteczny system anty-DDoS w kontekście infrastruktury gamingowej, najczęściej spotykane rodzaje ataków, mechanikę ich działania oraz, co najważniejsze, jak się przed nimi ochronić. Wydarzenie poprowadzą Justyna i Kuba z naszego biura we Wrocławiu. Zapisz się tutaj: https://ovh.to/U5EpVyp
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ OVH Sp. z. o. o.
      ul. Szkocka 5 lok. 1 - 54-402 Wrocław
      NIP: 899-25-20-556
      www.ovh.pl
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki użytkowania, Regulamin, Polityka prywatności.