Skocz do zawartości
salvador

Opinie o OVH

Polecane posty

Ech ludzie....

Przed chwilą, mrViperoo napisał:

mars83 podrzucił Ci tutorial jak wygenerować klucze.

 z tego co "podrzucił"  "With python-openstack client:"

root@myvps:~# openstack ec2 credentials create
Missing value auth-url required for auth plugin password

i tak się kolo zamyka...

  • Zażenowany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Mion napisał:

Ech ludzie....

 z tego co "podrzucił"  "With python-openstack client:"


root@myvps:~# openstack ec2 credentials create
Missing value auth-url required for auth plugin password

i tak się kolo zamyka...

ma działać bez autoryzacji ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do przedstawiciela OVH. Czy jest możliwość przeniesienia mojego serwera VPS wraz z adresem IP ze starej oferty VPS SSD do nowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kaziu napisał:

Mam pytanie do przedstawiciela OVH. Czy jest możliwość przeniesienia mojego serwera VPS wraz z adresem IP ze starej oferty VPS SSD do nowej?

Robert z OVH wspomniał, że pracują nad migratorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do @OVH Kiedy panel OVH zacznie działać jak się należy ?  Po piesze ma masę BUGÓW , po drugie strasznie to wszystko wolno chodzi.
Mama aktywną instancje  w public_cloud dla której jest taki BOLEL jak na screenie:

Pisałem do BOK w sprawie płatności... oczywiście NIKT nie raczył odpowiedzieć!

 

 

20845987_BUGI_palelu_OVH.thumb.jpg.15f731599b69ac054f7b0150be9a5450.jpg

 

Same usługi jak VPS i inne działają dobrze nie mam zastrzeżeń, ale obsługa klienta jest poniżej poziomu.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Zażenowany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Mion napisał:

Pisałem do BOK w sprawie płatności... oczywiście NIKT nie raczył odpowiedzieć!

 

Kiedy pisałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.05.2020 o 13:10, theqkash napisał:

Kiedy pisałeś?

 

Oto zgłoszenia bez odpowiedzi po 8 dni.  Ostatnie ma tylko <aż>  dwa dni ...

 

OVH_zgloszenia_otwarte.thumb.jpg.752cbad958cc64a442aa0c207a779455.jpg:

 

Nie wiem sąd się wzięła data ostałej aktualizacji na dziś czyli O8, bo nie mam odpowiedzi, wiec możne mają kolejnego BUGA panelu  🤐


Jak już pisałem kilka ray pisałem VPS z OVH chodzą bezawaryjnie ... ale BOK jest FATALNY ...

 


 

  • Zażenowany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Próbowałeś dzwonić na PL infolinię? Kiedyś dzwoniłem i szło to całkiem sprawnie. Osobiście gdybym pisał w panelu do supportu to bym pisał po angielsku bo średnio chce mi się wierzyć że prowadzą BOK w naszym języku. Tak samo jak kontaktuję się z amazonem pomimo, że strona jest częściowo po Polsku, wysyłają do PL, nawet jest amazon.pl to nawet nie wpadłbym na pomysł kontaktowania się z nimi po Polsku. Podobnie z ovh, nawet bym nie próbował opisywać problemów po PL.

 

Edit:

Przypomniało mi się, że ostatnio jak miałem problem z gubieniem pakietów do i z serwera pisałem do supportu w języku angielskim i odpowiedź dostałem po kilku godzinach.

Edytowano przez Fizyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Mion, wydaje mi się, że ustalają priorytet klientów w swoim systemie pomocy według wartości zakupionych usług. Posiadając serwer dedykowany i wiele domen, nigdy nie miałem problemu z supportem nawet pisząc. Odpowiedź jest często nawet tego samego dnia a jeżeli nie to następnego, głównie z rana.

 

@Fizyda, OVH posiada swój oddział w Polsce i pracownicy tego oddziału udzielają odpowiedzi klientom z Polski. Wobec tego nie ma potrzeby posługiwania się językiem angielskim ponieważ odpowiedź i tak będzie od supportu z Polski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Suspect oddział ten chyba jest tylko wsparciem sprzedażowym i nie zapewnia wsparcia technicznego - tak to rozumiem, mogę się mylić, to nie jest jakieś oficjalne info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas otrzymywałem odpowiedzi w tematach technicznych z oddziału w Polsce.  Z tego co zauważyłem to już żadne zgłoszenia nie są kierowane do obsługi przez obcokrajowców, nawet zgłoszenia awarii. Kiedyś na tematy w sprawie awarii reagował całodobowo support posługujący się angielskim jednak to już dawno minęło. Wtedy faktycznie posługiwanie się angielskim sprawiało, że pomoc w sprawie awarii można było uzyskać nawet w środku nocy (w tamtych czasach wymienili mi RAM w kilkadziesiąt minut o 3:00 w nocy po kontakcie po angielsku). Natomiast posługiwanie się językiem polskim sprawiało, że temat stał w miejscu aż do reakcji pracownika posługującego się tym językiem który przekazywał sprawę dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Suspect napisał:

Dotychczas otrzymywałem odpowiedzi w tematach technicznych z oddziału w Polsce.  Z tego co zauważyłem to już żadne zgłoszenia nie są kierowane do obsługi przez obcokrajowców, nawet zgłoszenia awarii. Kiedyś na tematy w sprawie awarii reagował całodobowo support posługujący się angielskim jednak to już dawno minęło. Wtedy faktycznie posługiwanie się angielskim sprawiało, że pomoc w sprawie awarii można było uzyskać nawet w środku nocy (w tamtych czasach wymienili mi RAM w kilkadziesiąt minut o 3:00 w nocy po kontakcie po angielsku). Natomiast posługiwanie się językiem polskim sprawiało, że temat stał w miejscu aż do reakcji pracownika posługującego się tym językiem który przekazywał sprawę dalej.

 

Nieprawda, po prostu wrzucali tekst w translator jeśli dotyczyło to awarii, która powinna zostać naprawiona ASAP. Czasem też wrzucali w translator nawet do normalnych spraw i odpowiedź szła po angielsku (prawidłowo, bo przetłumaczenie z powrotem na polski jest dużo gorsze niż przetłumaczenie z polskiego na angielski, nie mówiąc już o możliwości całkowitej utraty sensu wypowiedzi).

 

Nie mówię, że formułowanie zapytań po angielsku było bez sensu, bo nie zdziwiłbym się jakby priorytetyzowali te w momencie gdy mają wybór (w końcu lepiej zrozumieć o co chodzi), ale wątpię, żeby odgrywało to jakąkolwiek większą rolę, nie spodziewam się od OVH systemu automatycznie kategoryzującego tickety w oparciu o język wypowiedzi, chociaż może się mylę.

 

Anyway z moich własnych odczuć nigdy nie miałem z supportem problemu, ani tym francusko-angielskim, ani naszym polskim, ale faktem jest że moje zapytania są na ogół super rzadkie, i dotyczą na tyle skomplikowanych rzeczy, że zawsze jestem przekierowany do francusko-angielskiego oddziału technicznego. Zawsze mi się z nimi dobrze rozwiązywało problemy, jedynie raz musiałem nagrywać filmik na YT jak upośledzony, bo ich własny technik nie wiedział jaki jest problem z tilerem anty-ddos.

Edytowano przez Archi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Jak dla mnie autorzy tego nagrania sugerowali się supportem ovh

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po 11 dniach oczekiwania  od otwarcia zgłoszenia dostałem odpowiedź ,  że mam zweryfikować ...

 

odpowiedz_OVH.jpg.d6e5ac00fd24a328e77380340351766d.jpg

 

Coś tam odpisałem na bieżąco .... ale minęła godzina i bez RE...  wiec zamknąłem zgłoszenia, bo nie widziałem sensu ciągnąc temat .

 

Ja mam serwery VPS'y w PL, wiec uważam, że to BOK PL jest dedykowanym do kontaktu z klientem, a już zwłaszcza jak chodzi o zapytanie o ceny  na które do dziś nie dostałem żadnej odpowiedzi.  Ciekawi mnie tylko czy zarząd OVH jest świadomy tego jak wygląda praca ich BOK >:(

 

Nie zajmuje się hostingiem, ale korzystam z usług hostingowych, więc już nie raz pytałem coś BOK'i rodzime i zagraniczne.  BOK OVH bije wszystkich na głowę niestety w negatywnym sensie,  a szkoda, bo ofertę mają dobrą.

 

 

 

 

  • Zażenowany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 8.05.2020 o 23:56, Roberrt napisał:

Jak dla mnie autorzy tego nagrania sugerowali się supportem ovh

 

Z Adobe. Dla mnie to kopia chatu z Adobe. Dopóki się nie przebijesz do supportu z USA (wstępnie mnie wrzucało do supportu z UK i ludzi z imionami sugerującymi hindu) to rozmowa była iście montypythonowska. Doszło do tego, że w pewnym momencie zapytałem się "konsultanta" czy rozmawiam z automatem czy żywym człowiekiem. Nie zrobiłem tego złośliwie, ale autentycznie zacząłem się zastanawiać czy ja nie rozmawiam z jakimś automatem i to raczej słabym.

Próbka rozmowy:

Ja: "Czy dokument sprzedaży wystawiany przez was to faktura VAT ( tzn. czy firma figurująca jako sprzedawca jest zarejestrowanym płatnikem VAT"

K: "Rozumiem, że masz problem z płatnością?"

Ja:"Nie, nie mam problemu z płatnością, pytam czy..."

K: "Jeśli masz problem z płatnością, to czy zapoznałeś z bazą wiedzy...."

Ja:"Ale, ja nie mam problemu z płatnością. Pytam czy..."

K:"Nie martw się. Dostaniesz dokument sprzedaży! :)"

Ja:"Wiem, że dostanę dokument sprzedaży. Pytam czy..."

(5 minut później)

J:"Czy ja rozmawiam z człowiekiem czy automatem?"

K:"Z człowiekiem, Amish z tej strony. Czy masz jeszcze jakiś problem?"

Ja: "Tak, cały czas mam problem. Pytam czy, .."

(5 minut później)

Ja: "Ok, na spokojnie. Czy wiesz co to podatek VAT, VAT ID?"

K:"A na czym polega problem?"

Ja:"Ok, zapomnij o Vat i całej reszcie. Wystarczy mi informacja, kto jest sprzedawcą. Adobe z USA  czy może jakiś oddział w Europie. Np. Microsoft ma specjalnie założoną spółkę w Irlandii na potrzeby rynku europejskiego. Adobe też?"

K:"Nie martw się. Dostaniesz dokument sprzedaży!"

itd.

 

W końcu udało się dobić do supportu z US:

Ja: "Czy dokument sprzedaży wystawiany przez was to faktura VAT ( tzn. czy firma figurująca jako sprzedawca jest zarejestrowanym płatnikem VAT"

K:"Tak, dostaniesz fakturę wystawioną przez naszą spółkę z EU. To pełnoprawny dokument zawierający numer VAT ID sprzedawcy i pozycje z podatkiem, który bez problemów rozliczysz na terenie UE (a więc także w Polsce). Czy mogę w czymś jeszcze pomóc?"

Ja: "Nie to wszystko. Dziękuję i pozdrawiam"

 

I takich rozmów miałem kilka w różnych sprawach.

Edytowano przez nnd.newbie
  • Lubię 1
  • Haha 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, za mały OT ale muszę 😃 @nnd.newbie, Twoja rozmowa spowodowała, że od razu przyszedł mi na myśl ten film:

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie  dostałem iście Hamletowskie pytanie:

 

oto_jest_pytanie.jpg.3456faa4e320b6fbf3afbd88e4c538cd.jpg

 

PS właśnie się logowałem do panelu by wejść  do tej instancji i dokupić IP ... co zajęło tylko 10 minut  ... :(

 

 

  • Zażenowany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.05.2020 o 08:59, Mion napisał:

Po 11 dniach oczekiwania  od otwarcia zgłoszenia dostałem odpowiedź ,  że mam zweryfikować ...

Weź już daj spokój z tym januszowaniem. Tu i na PiO wieczne narzekanie. OVH jest jakie jest. Od przynajmniej 15 lat takie samo. Bardzo wysoka jakość sieci i serwerów z relatywni niskimi cenami, za to fatalny support (tak BTW te 11 dni to wcale nie rekord, bo mi się zdarzyło dostać odpowiedź po prawie miesiącu) i panel/API do bani. Polski support gasi światło w piątek po południu, a jak chcesz coś załatwić to dzwonisz i rozmawiasz z francuzami czy innymi kanadyjczykami. Nic tu nowego nie ma i pewnie nie będzie (bo i niby czemu?). Po tylu latach narzekania i marudzenia powinieneś już mieć tego świadomość jak tam jest. Zaakceptuj w końcu ten fakt, pogódź się z tym, a jeśli nie umiesz to po prostu poszukaj innej firmy, bo to co robisz jest naprawdę przykre.

  • Zażenowany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Kapitan_Bomba napisał:

Weź już daj spokój z tym januszowaniem. Tu i na PiO wieczne narzekanie

Rozumiesz tytuł tego działu: "Opinie o OVH" ?Po drugie rozróżnij narzekanie od przestawienia  faktów.

5 minut temu, Kapitan_Bomba napisał:

Zaakceptuj w końcu ten fakt, pogódź się z tym, a jeśli nie umiesz to po prostu poszukaj innej firmy, bo to co robisz jest naprawdę przykre.

Faktycznie jest przykre jak AKTYWNY klient firmy pyta o cenę usługi i nawet na takie zapytanie nie otrzymuje przez tydzień odpowiedzi . A jak byś nie wiedział support jest wliczony w cenę usługi co możesz wyczytać na stronie OVH.

 

 

 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To wystaw w końcu tę opinię i tyle. A nie smęcisz o tym [samym] od X lat, jak Ci tam źle niczym nieszczęśliwie zakochana nastolatka ;) To jest po prostu nudne.

 

Cytat

A jak byś nie wiedział support jest wliczony w cenę usługi co możesz wyczytać na stronie OVH.

No, jest wliczony. I działa fatalnie. Wszyscy to wiemy. Co zmieni 5382 opinia od tej samej osoby na ten temat? Jaki masz w tym cel? Bo jeśli myślisz, że dzięki temu support zadziała lepiej, to mam złą wiadomość - nie zadziała.  A jak chcesz ostrzec innych, to ostrzegłeś, dziękujemy. Jak Ci tak bardzo to przeszkadza, to po prostu zmień firmę. Albo po prostu to zaakceptuj, cokolwiek.

Edytowano przez Kapitan_Bomba
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Kapitan_Bomba napisał:

Jak Ci tak bardzo to przeszkadza, to po prostu zmień firmę. Albo po prostu to zaakceptuj, cokolwiek.

Zastosuj się do swoich słów .... jesteś na otartym forum jak Ci nie pasują moje posty, to zgłoś je do administratora lub ustaw IGNORE.

 

BTW - właśnie klient szuka hostingu pod nową usługę i zasugerowałem mu OVH  .... Odpowiedział, że całkowicie odpada, bo ma złe doświadczenia z BOK, gdyż z braku kontakt z BOK stracił domeny. Fajnie ? No nie fajnie ....Tyle na ten temat...

  • Zaskoczony 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Mion napisał:

BTW - właśnie klient szuka hostingu pod nową usługę i zasugerowałem mu OVH


Czyli podsumowując - nie polecasz OVH z uwagi na support i braki w dokumentacji, a jednocześnie polecasz swojemu klientowi hosting w OVH (pomijając już to że hosting w OVH według opinii wielu jest taki sobie)?

  • Lubię 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Kaziu
      Witam,
       
      Jakiś czas temu zakupiłem najtańszy VPS SSD w OVH, jestem bardzo z niego zadowolony, ale 20GB dysk robi się ciasny i chciałbym przejść na wyższy plan. Zastanawia mnie tylko jak po zmianie planu "rozszerzyć" partycję dyskową bez utraty danych. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale dostane dodatkowe 20GB nie przydzielonej przestrzeni dyskowej. Czytałem instrukcję OVH i niestety nie napawa mnie optymizmem zapis o utracie danych. Kiedyś dokupowałem dysk do VPS z Windows i tam nie było problemu rozszerzyłem partycję systemową na nieprzydzielony obszar. W Debianie jeszcze takiej operacji nie przeprowadzałem. Macie może jakieś doświadczenia z tym związane?
    • Przez Mesharsky
      Witam @OVH,

      Mam problem z waszym firewallem który już trwa dobre miesiące, jednakże zanim skontaktowałem się z wami zrobiłem masę testów dzięki którym mogę stwierdzić że mitygacja (Automatyczna) blokuje użytkownikom dostęp do strony WWW. (Serwer dedykowany korzystam jako Hosting WWW oparty o cPanel).

      Błąd podczas ataku: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      Najlepsze jest to że waszej mitygacji podczas ataku nie można wyłączyć a Firewall Rule's nie działają prawidłowo (Zgodnie z dokumentacją oraz zgodnie z modyfikacjami).

      Rozmawiałem wczoraj z technikiem który posiada u was 5-6 serwerów, i tutaj jego wiadomość po 3 godzinach pracy w SSH na moim serwerze



      Problem który widnieje przez użytkowników oraz mnie po wykonaniu "PING" na byle jaką domenę na moim serwerze:

      Ping request could not find host hostfox.pl. Please check the name and try again.

      Proszę bardzo check-host:
      https://check-host.net/check-report/bb9e7d5k897

      Zapytałem się również znajomego w Polsce, sprawdził mi całego firewalla, bo może faktycznie mogłem ja coś źle zrobić, i natychmiastowo kazał mi się do was zgłosić tutaj (Bo telefonicznie praktycznie nigdy nie otrzymałem od was pomocy, a na tickety czeka się kilka tygodni).

      Porty: 53 są otwarte zarówno UDP oraz TCP podczas ataku, komenda ping na adresy IP działa, SSH działa, tak jak w SS wyżej, jednakże nic innego nie działa, do póki atak się nie zakończy.
      Do tego chciałbym nakreślić że to nie jest wina konfiguracji mojego serwera gdyż nie używamy żadnego firewalla / iptables rules, ani nic z tych rzeczy.
      Tak samo dzieję się to na czystym serwerze dedykowanym jak i na tym obecnie, podczas ataku na adres IP mojego serwera, i gdy wy włączacie mitygację, strony nie odpowiadają.

      Prosiłbym o jak najszybsze rozwiązanie problemu...
       
    • Przez OVH
      Cześć,
       
      W tym wątku będziemy kontaktować się z Wami w celu przedstawienia informacji o wdrożeniach nowych usług, promocjach produktowych lub wydarzeniach (konferencje, szkolenia, webinary) na które będziemy chcieli Was zaprosić.
       
      Kilka słów o OVH:
       
      OVH to firma założona w 1999 roku we Francji, przez polską rodzinę Klaba. Obecnie zarządzamy 27 centrami danych w 12 lokalizacjach, na 4 kontynentach dostarczając innowacyjne rozwiązania technologiczne dla ponad 1 000 000 klientów na całym świecie. Działamy w oparciu o własną infrastrukturę, działy R&D oraz oferujemy wsparcie działu obsługi klienta 24h. W portfolio naszych usług możecie znaleźć:
       
                 Domeny: jedna z pierwszych usług, która została wprowadzona do naszej oferty. Obecnie proponujemy prawie 800 rozszerzeń do wyboru.             Hosting: proste i wydajne rozwiązanie dla osób tworzących blog, stronę WWW lub sklep internetowy.             VPS: zwirtualizowany serwer dedykowany, który stanowi kompromis pomiędzy elastycznością wirtualizacji a dowolnością konfiguracji serwera.            Serwery dedykowane: nasze maszyny umożliwiają tworzenie prostych infrastruktur jedno-serwerowych (np. w celu obsługi aplikacji) jak i zaawansowanych infrastruktur pod duże projekty.            Chmura publiczna: instancje Public Cloud to połączenie elastyczności i gwarantowanych zasobów dostępnych w przeciągu niecałej minuty.            Chmura prywatna: rozwiązanie Private Cloud oferuje skalowalność usługi Cloud na dedykowanej infrastrukturze sprzętowej. Wirtualizacja infrastruktury jest realizowana za pomocą technologii  VMware.     
                          Więcej informacji o nas i oferowanych przez nas usługach możesz znaleźć na stronie: www.ovh.pl.
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       
      Na początek chcielibyśmy zaprosić Was na webinar organizowany we wtorek, 17 lipca 2018 o godzinie 11.00!
       
      Będziemy rozmawiać o  e-sporcie oraz o związanych z nim zagrożeniach. Obecnie największym wrogiem e-sportu są ataki DDoS, dlatego w trakcie prezentacji skupimy się na omówieniu tego problemu. Poddamy analizie skuteczny system anty-DDoS w kontekście infrastruktury gamingowej, najczęściej spotykane rodzaje ataków, mechanikę ich działania oraz, co najważniejsze, jak się przed nimi ochronić. Wydarzenie poprowadzą Justyna i Kuba z naszego biura we Wrocławiu. Zapisz się tutaj: https://ovh.to/U5EpVyp
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ OVH Sp. z. o. o.
      ul. Szkocka 5 lok. 1 - 54-402 Wrocław
      NIP: 899-25-20-556
      www.ovh.pl
    • Przez Ponury Typ
      Hej, jak w temacie. Jeśli ktoś ma zalegający serwer z tej oferty (wersja ssd) to proszę o kontakt na pw.

    • Przez motorhead
      Korzysta ktoś może z poczty w ovh?
      Znajomemu kupiłem w ovh domenę, poprosił mnie żebym podpiął pod nią jedną skrzynkę firmową i teraz mam pytanie, czy ktoś korzysta z tej darmowej poczty którą dają do domen pl?
      Chodzi mi o "start10m" - konto 10mb na stronę i 5gb na pocztę? Jak działa? Są jakieś problemy, niedochodzące meile, spam?
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.