Skocz do zawartości
  • Cześć!

    Witaj na forum RootNode - aby pisać u nas musisz się zarejestrować, a następnie zalogować. Posty pisane z kont niezarejestrowanych nie są widoczne publicznie.

cron, backup i kopia przyrostowa roczna vs miesięczne


zlotowinfo

Rekomendowane odpowiedzi

jestem zielony w komendach i składniach linuxowych, dzięki waszej pomocy zrobiłem skrypt archiwizacji danych (załącznik)

aktualnie używam kopii przyrostowej rocznej, ale wiele takich kopii zajmuje mi za dużo miejsca
chciałbym robić więcej kopii przyrostowych ale miesięcznych, ich częstotliwość sobie ustawię w cron

problemem moim jest wyszukanie plików z aktualnego miesiąca nie z ostatnich 30dni

 

1. czy dobrze zrobiłem kopię przyrostu miesięcznego?

2. czy mogę dowolnie, zamiennie korzystać raz z $D innym razem z ${D}

3. czy $D będzie zawsze dwuznakowa, jeśli nie to jak ją naprawić


 

Y=`date +"%Y"`;       M=`date +"%m"`;       D=`date +"%d"`;

# roczna kopia
find $toarchfiles -newermt `date -r $year +%F` -type f | tar czf ${updatelast} --files-from=/dev/stdin --exclude-from=$homedir/domains/cron/archiwizer.no $logstat

#miesięczna kopia
find $toarchfiles -mtime -30 -type f | tar czf ${daylast} --files-from=/dev/stdin --exclude-from=$homedir/domains/cron/archiwizer.no $logstat

#kopia przyrostu miesięcznego
find $toarchfiles -newermt "$Y-$M-01 00:00:00" -type f | tar czf ${update}${D} --files-from=/dev/stdin --exclude-from=$homedir/domains/cron/archiwizer.no $logstat

#kopia przyrostu miesięcznego z zamienionymi $ na ${} i na odwrót
find $toarchfiles -newermt "${Y}-${M}-01 00:00:00" -type f | tar czf $update$D --files-from=/dev/stdin --exclude-from=${homedir}/domains/cron/archiwizer.no ${logstat}

 

 

 

 

archiwizer!.txt

Edytowane przez zlotowinfo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

find $toarchfiles -newermt `$Y-$M-01 00:00` -type f | tar czf ${update}_${D} --files-from=/dev/stdin --exclude-from=$homedir/domains/cron/archiwizer.no $logstat