Skocz do zawartości

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 14.07.2019 w Posty

  1. 17 punktów
    Dobra, jako że temat stał się 'medialny' i ktoś postanowił tu powylewać rozmaite brudy w dość niewybredny sposób, chciałbym wyjaśnić kilka spraw i zamknąć ten temat raz na zawsze. Również w odniesieniu do postów znajdujących się tutaj: https://tsforum.pl/temat/90-opinia-multigamingpl/?page=5 1. To nie jest forum dla dzieciaków zajmujących się pseudobiznesami, które nijak mają się do tematyki hostingowej dla dorosłego biznesu. Ponadto hostingi gier, ts'ów i innych tego typu mają swoje fora dyskusyjne, zaś to forum nie jest i nie będzie miejscem do takich dyskusji, głównie z uwagi na niski poziom tejże oraz z uwagi na wyciąganie jakichś prywatnych brudów bo ktoś komuś coś rzekomo zrobił. Wszystkie inne firmy hostingowe które rzeczywiście prowadzą jakikolwiek biznes typowo hostingowy zachowują pewien poziom kultury i określoną etykę biznesową, czego niestety zazwyczaj nie można powiedzieć o osobach powiązanych z branżą gier/teamspeak. 2. @SECUREBIZNESHOST LTD - o ile dobrze mi wiadomo, @Spoofy tak średnio może mieć pracowników, gdyż nie posiada działalności gospodarczej. Właścicielem multigamingu który wielokrotnie nazywasz jego działalnością jest zupełnie inna osoba. Nie wiem czy @Spoofy cieszy się z tego, że go tak awansowałeś, ale z całą pewnością jest to nieprawda. Z tego tytułu szczególnie zarzucanie że jego "pracownik" robił jakieś ddosy czy cokolwiek innego jest również nieprawdą. 3. Ponadto: nie wiem w jakim świecie żyjesz twierdząc, że @Spoofy nawet gdyby posiadał działalność i zatrudniał pracowników, miałby ponosić odpowiedzialność za swojego "pracownika". Czy te rzekome ddosy były działaniem zleconym przez właściciela firmy? Czy były choćby wykonywane na zlecenie lub w trakcie godzin pracy? Jeśli odpowiedź brzmi nie - wiązanie jakkolwiek właściciela firmy z działaniem pracownika jest w tym momencie łamaniem prawa i pomówieniem względem @Spoofy oraz właściciela multigaming, co mam nadzieję znajdzie swój finał w odpowiednim miejscu. 4. Jeśli masz wątpliwości i dowody na to że ktokolwiek komuś coś ddosował - masz pełne prawo i nawet obowiązek to zgłosić. Jeśli nie posiadasz a wyroki wydajesz na podstawie czyjegoś jęczenia na jakichś serwerach ts czy innych discordach - zamilcz, albo prowadź flame w miejscu gdzie Twój poziom dyskusji jest akceptowalny. 5. Jeśli już miałbym coś dodawać odnośnie ddosów - dziwnym przypadkiem po zablokowaniu użytkownika @XaNeZ otrzymałem dobre kilka alertów od providera dotyczących ddosów na maszynę na której stoi forum. Jak myślisz - powinienem tutaj jednoznacznie kogoś wskazywać i zgłaszać do prokuratury lub sprawić by ktoś "jutro poszedł na policję"? 6. Użytkownicy @XaNeZ oraz @SECUREBIZNESHOST LTD są permanentnie zbanowani na tym forum z uwagi na prowadzone tutaj działania, których szczegółów chyba nie muszę naświetlać. 7. Przez działania niektórych spośród w/w osób, została zmieniona polityka w zakresie możliwości edycji treści postów. 8. Posty mogące istotnie naruszać czyjeś dobra zostały ukryte i zachowane do celów procesowych. 9. Jest to ostatni temat na tym forum (przynajmniej za mojej kadencji tutaj) gdy prowadzone są takie dyskusje. Każda kolejna próba uruchomienia tego typu dyskusji zakończy się banem dla wszystkich którzy będą prowadzić taki flame jak tutaj. 10. Posty "firmy" @SECUREBIZNESHOST LTD odkrywam aby potencjalni klienci wiedzieli z kim mogą mieć do czynienia. Na tym kończę tą dziecinadę zamykając niniejszy temat. Co niektórym przypominam, że od poniedziałku zaczynają się ponownie lekcje online w szkołach, przygotujcie się i zróbcie prace domowe żeby móc zaliczyć kolejny rok szkolny. 😉
  2. 17 punktów
  3. 9 punktów
    Ceny utrzymania domen .pl (PLN netto / rok) Rejestrator .pl odnowienie .pl po terminie AuthInfo w panelu gnum.pl 39,57 100,00 TAK kru.pl 40,20 47,99 TAK seohost.pl 40,20 48,20 – vipower.pl 41,00 49,20 TAK hostinguj.pl 44,64 52,33 TAK ovh.pl 44,99 44,99 TAK forpsi.pl 45,00 45,00 TAK jdm.pl 47,97 56,10 TAK hitme.pl 47,97 67,97 – atthost.pl 58,53 89,00 – aftermarket.pl 59,95 69,95 TAK domeny.tv 69,00 69,00 – webd.pl 70,00 70,00 – cyberfolks.pl 79,00 79,00 – dhosting.pl 79,00 79,00 – kylos.pl 79,00 79,00 – cba.pl 79,90 99,90 – cal.pl 80,00 99,00 – dinfo.pl 89,00 97,90 – zenbox.pl 89,00 178,00 TAK LH.pl 90,00 90,00 – premium.pl 90,00 140,00 TAK domena.pl 100,00 100,00 – az.pl 120,00 195,00 – home.pl 120,00 240,00 – nazwa.pl 120,00 240,00 – .pl po terminie – koszt odnowienia w ciągu 30 dni od wygaśnięcia domeny AuthInfo w panelu – kod do transferu domeny dostępny w panelu Źródło danych: cenniki rejestratorów Gdzie najdrożej i dlaczego tak drogo? Spośród blisko 2,5 miliona zarejestrowanych domen .pl około milion nazw jest utrzymywana w dwóch firmach: home.pl i nazwa.pl. Jednocześnie to dwóch najdroższych na rynku partnerów NASK. Przedłużenie ważności domeny .pl kosztuje u nich 100 – 120 PLN netto za rok. To 2-3 razy więcej niż można płacić u konkurencji. Dlaczego więc wciąż przepłacamy za utrzymanie domen? Istotna jest tutaj nieznajomość rynku przez przeciętnego użytkownika Internetu. Liderzy branży domen to również liderzy wydatków na marketing w tym sektorze. Nie sposób przegapić ich wszędobylskich bannerów i linków reklamowych w Google. Reklama się opłaca, ale wysokie budżety reklamowe finansowane są z wysokich marż utrzymania domen w kolejnych latach. Panuje też przekonanie, że domena jest ściśle powiązana z usługą hostingową (utrzymania strony www), dlatego klienci posiadający serwery wirtualne w home.pl czy nazwa.pl niechętnie przenoszą swoje domeny do konkurencyjnych firm, chociaż wiedzą, że mogliby sporo zaoszczędzić. Odnowienie domeny .pl po jej wygaśnięciu Co w przypadku gdy zapomnę o opłaceniu odnowienia domeny w terminie? W takiej sytuacji usługa przestaje działać i domena przechodzi do tzw. kwarantanny. Okres ten trwa 30 dni od wygaśnięcia. W tym czasie domena nie działa, ale cały czas można ją odnowić. Przedłużenie ważności domeny .pl możliwe jest zarówno u rejestratora, gdzie jest obsługiwana, ale również u innego – wystarczy wykonać transfer domeny z jej jednoczesnym odnowieniem. Od 2010 roku rejestr .pl zaczął naliczać swoim partnerom dodatkową opłatę za odnowienie ważności usługi po jej wygaśnięciu. W przypadku domen .pl jest to 4 PLN netto. Na początku rejestratorzy nie przerzucili dodatkowych opłat na klientów. Jednak po jakimś czasie zauważyli, że może być to świetne źródło dodatkowego zarobku. Obecnie, zależnie od wybranej firmy, za odnowienie domeny .pl po terminie ważności, u niektórych rejestratorów nic nie dopłacimy. Usługa będzie kosztowała tyle samo co w przypadku terminowej płatności. W innych firmach opłata może wynieść od kilku do kilkudziesięciu PLN netto. Rekordzistami są nazwa.pl i home.pl, gdzie za odnowienie domeny .pl w ciągu 30 dni od jej wygaśnięcia trzeba zapłacić dodatkowo 120 PLN netto. Łączna opłata za odnowienie domeny .pl wyniesie 120 PLN netto + 120 PLN netto = 240 PLN netto. Dla porównania – u rejestratora ovh.pl ta sama usługa (przedłużenie ważności domeny .pl w 30-dniowej kwarantannie) kosztuje tylko 44,99 PLN netto. Czyli tyle samo, ile odnowienie domeny u tego rejestratora w terminie (brak dodatkowej opłaty karnej). Podobnie jest w forpsi.pl – cena 45 PLN netto za odnowienie .pl w terminie i w kwarantannie. Odnowienie domeny po terminie może przytrafić się każdemu. W natłoku spraw łatwo zapomnieć o opłacie. E-mail z przypomnieniem może zaginąć w gąszczu innych wiadomości. Codziennie kilkaset domen .pl jest odnawianych już w okresie kwarantanny. Dobrze więc obsługiwać domeny u takiego rejestratora, gdzie ta usługa również będzie tania. Jeśli natomiast zawsze opłacasz domeny w terminie to najlepsze dla Ciebie oferty będą miały następujące firmy: gnum.pl (39,57 PLN i 100,00 PLN po terminie) kru.pl (40,20 PLN i 47,99 PLN po terminie) seohost.pl (40,20 PLN i 48,20 PLN po terminie) vipower.pl (41,00 PLN i 49,20 PLN po terminie) Podane ceny netto, odnowienie domeny .pl o 1 rok. Utrzymanie domeny może kosztować mniej Przenoszenie domeny nie jest skomplikowane i jest bezpieczne. Nawet jeśli utrzymujesz swoją stronę w firmie X, a chciałbyś przenieść i płacić za utrzymanie domen w firmie Y, to nie ma to absolutnie wpływu na działanie twojego serwisu. Przy transferze domeny do innego rejestratora nie następuje też przerwa w działaniu, ani żadne inne niedogodności. Jedyna zmiana to niższa faktura za domeny przy opłacie kolejnego roku Do transferu domeny będziesz potrzebować tzw. kod AuthInfo (w przypadku domeny .pl). Co ciekawe – liczba transferów między rejestratorami systematycznie spada. Według statystyk rejestru NASK w 2011 roku wykonano ponad 200 tys. transferów. W 2019 było ich już tylko 137,5 tys., czyli średnio 377 transferów dziennie. Wpływ na to ma na pewno polityka największych rejestratorów. Do transferu domeny potrzebny jest kod AuthInfo. Żeby go uzyskać trzeba spełnić różne wymagania, które zależne są od konkretnego usługodawcy. Dwóch najpopularniejszych rejestratorów wymaga przesłania skanów lub papierowych wniosków na adresy korespondencyjne firm. Czasem w celu uwierzytelnienia potrzebne są dokumenty firmy bądź skany dowodów osobistych (bez danych wrażliwych). Te procedury mają na celu utrudnić i zniechęcić klientów przed zmianą operatora. Na szczęście coraz więcej firm udostępnia kody AuthInfo domen .pl w panelu administracyjnym, co znacznie ułatwia ich przenoszenie. Może być tanio, ale czy jest bezpiecznie? Wszystkie wymienione przeze mnie w tabeli firmy są akredytowanymi partnerami NASK (operatora domen .pl). Dzięki temu masz gwarancję, że twoje domeny są bezpieczne. W przypadku nieprawidłowości w działaniu któregoś z partnerów, NASK może wykonać konieczne kroki do zapewnienia ciągłości działania twoim domenom. W przypadku powtarzających się nieprawidłowości domeny mogą zostać przeniesione do innego rejestratora. Przy wyborze firmy, która będzie obsługiwała twoje domeny, warto też zwrócić uwagę na dostępność i jakość obsługi klienta (np. jak szybko odpowiada na e-maile, reaguje w przypadku zaistnienia problemu). Podsumowanie W zestawieniu porównałem oferty wybranych przeze mnie 26 rejestratorów domen .pl. Ceny są aktualne na dzień 1 czerwca 2020 roku. Rejestr NASK ma ponad dwustu partnerów (z Polski i zagranicy). Lista wszystkich usługodawców dostępna jest na stronie rejestru. Warto pamiętać, że większość firm oferujących rejestrację i przedłużenie domen oferuje zniżki przy utrzymaniu większej ilości domen. Rabaty mogą być już dostępne dla właścicieli 10-20 domen. UWAGA! Rejestracja domen w promocji oznacza zazwyczaj, że zanim przeniesiesz domenę do innej firmy, będziesz musiał przedłużyć domenę na warunkach danego rejestratora (czytaj: drogie odnowienie domeny). Lepiej więc dobrze sprawdzić warunki promocji, żeby potem nie być „przywiązanym” do drogiego usługodawcy. https://danieldryzek.pl/2020/06/04/nie-przeplacaj-za-przedluzenie-waznosci-domen-2/ DD
  4. 9 punktów
    Mimo że się nie znamy to również serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia w "byznesach" To jest pełne nagranie - pozwoliłem sobie tylko wyciąć swoje nazwisko - po prostu się rozłączyłem securebizneshost-lol.mp3
  5. 9 punktów
    Dwa małolaty robiące wałki w internecie z rozdmuchaną wyobraźnią i ego z kosmosu mnie nie dziwią, dziwi mnie czemu takie osoby jak wy, które mają już zapewne kilkadziesiąt lat na karku, powierzają ochronę swoich komercyjnych usług "firmie" (o ile w ogóle mieli DG, w co wątpię, bo nigdzie nie widzę NIPu), która z tego co zrozumiałem nie posiadała nawet strony internetowej, żadnych opinii klientów, czy jakichkolwiek mierzalnych osiągnięć. Pierwsze co bym zrobił to zmienił hasła do panelu administracyjnego, upewnił się, że nigdzie nie zostały nadane żadne dostępy, a potem zaorał ten serwer i postawił od zera. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której w ogóle serwer po takich "przejściach" można wystawić na świat. Drugie co bym zrobił to przemyślał swoje wybory życiowe.
  6. 9 punktów
  7. 8 punktów
    Najmocniej przepraszam, ale ostatni raz bawię się w tego typu elaborat dotyczący dzieci na tym forum. Niech posłuży on jako przykład i przestroga dla innych. Zacznijmy od początku... Jednym z projektów, którymi się zajmuję jest MultiGaming.pl. W ramach usług świadczonych przez firmę, często rozmawiam z naszymi klientami. Przy migracjach od innych dostawców, wysłuchujemy całej sterty bzdur, które kompletnie nas jako usługodawcę nie interesują, ale również odpowiadamy merytorycznie na zadawane pytania nakreślając działanie usług. Tak się składa, że często rozmawiamy szczerze i otwarcie z klientami, również omawiając sytuację na rynku hostingowym. Rozmawiamy na temat ceny usług, tłumacząc jak wygląda cały łańcuch dostawców, od czego jest on zależny i dlaczego świat i internet został skonstruowany tak a nie inaczej (taki roodnode junior ;)). Większość osób, które miało ze mną styczność wie, że jestem osobą otwartą i bezpośrednią, ale też zawsze staram się pomóc i wytłumaczyć możliwie najdokładniej aspekty techniczne. Taką wiedzą i spostrzeżeniami dzielę się zazwyczaj z każdym. W końcu ostatnim składnikiem utrwalającym wiedzę jest umiejętność jej przekazania i wytłumaczenia - dzięki temu mogłem w tak fajny sposób przez kilka lat dostarczać i pokazywać młodej społeczności jak tak na prawdę wyglądają usługi, które cieszą się tak dużą popularnością, przy okazji dementując niestworzone historie i wyprowadzając z błędu wielu początkujących użytkowników internetu. Cieszę się, że udało mi się wygrać z fantazjami i herezjami szerzonymi w tym zakresie, oraz tym, że również konkurencja zaczyna używać podobnych rozwiązań, które wdrażałem w ramach usług MultiGaming już od kilku lat. Niestety, w pewnym zakresie rozmowy przeze mnie toczone m.in. za pośrednictwem discorda rootnode, zaczęły być mocno prześwietlane przez grupę młodocianych, czego efekt finalny widzimy w tym temacie. Grupka młodych zaczęła dopytywać odnośnie "technologii AntyDDoS" i "rynku hostingowego", to też zdradziłem swoje spostrzeżenia m.in. odnośnie technologii z jakimi miałem styczność oraz opisywałem przykładowe rozwiązania, oparte m.in. o dostawców wymienionych w powyższym tekście, których z różnych względów postaram się nie wymieniać (mam nadzieję, że sentyment wypowiedzi dla nich nie będzie negatywny - to absolutnie nie jest celem tego posta). Historia nieletniego "specjalisty ds.hostingu komercyjnego i technologi AntyDDoS" - Xaneza. ( @Roberrt Ty już wiedziałeś co się święci, prawda? -,- ) Nasz małoletni, samozwańczy "szpeczjaliszta" zaczynał karierę dość klasycznie, jak każdy w tym ultra hakierskim świecie blackhat'ów i mafijnych dyrektorów hostingów wszelakich, w środowiskach interaktywnych "paintów" 3d w postaci gry zwanej Minecraft. Szybko jednak skorzystał wraz z kolegami z mojej otwartości, właściwie fascynując się tematami jakie przekazywałem. Niestety, Pan @Mesharsky natknął się na jego efekt. Tak więc "Prezes Dyrektor IT", wcześniej nazywający się "akcjonariuszem spółki" , tego projektu, którym to wcześniej nie chciał się pochwalić, zaczął wdrażać wszystkie rozwiązania, o których ode mnie usłyszał i o które tak namiętnie zabiegał wraz z kolegami. Xanez w rozmowach próbuje nawet naśladować mój „psuedo-inteligencki” styl wypowiedzi, gdzie luźno i prześmiewczo wrzucam tematyczne cytaty, lecz w jego przypadku wychodzi to bardziej jak pato-inteligencja. Jak widać, karykaturalna próba odwzorowania szeroko opisywanych przeze mnie rozwiązań, mimo tak jednoznacznych, oczywistych wskazówek i dostępnych źródeł w internecie, przerosła możliwości małoletniego Jakuba. Oto kilka skromnych przykładów: Cóż, wiele razy miałem styczność z cPanel i tak samo jak ktoś bardziej lubi psy lub koty, preferuję bardziej DirectAdmin'a, lecz to nie oznacza że cPanel jest na tyle zły, by nie móc zintegrować go z customowym niby-WAF'em Eh, dlaczego DB ma cokolwiek wspólnego z WAF'em? Percona jest świetnym projektem, ale pierw trzeba wiedzieć dlaczego i po co ją stosujemy W dużej mierze taką samą, a nawet lepszą wydajność możemy osiągnąć w MariaDB. Sam stosuję Perconę przykładowo przy TeamSpeak'ach, przy wielu tych samych strukturalnie bazach z tabelami innodb. Wystarczy zadać jedno pytanie, komukolwiek, dlaczego stosuje Percone zamiast Oracle'owskiego MySQL'a czy MariaDB i sam się wykłada Autor tematu, czyli @wright. w pierwszej kolejności przyszedł z prośbą o pomoc w kwestii "ataków" na swoje forum, to też podzieliłem się (wielce tajemną, nabytą w mitycznej twierdzy hakierów) wiedzą odnośnie nginx i testcookie, oraz podałem sposób na zablokowanie żądań z poszczególnych krajów. Mimo wyciągniętych informacji i przykładów configów, jak widać kilka miesięcy później, Jakub nie potrafił ustawić moim sposobem usług dla Pana i nie zdziwiłbym się gdybym w tej pseudo-konfiguracji znalazł wycinki configa którym się wtedy podzieliłem Autroski WAF, co? "Openresty" jest przede wszystkim wykorzystywane przy aplikacjach, do spinania backendu, mikroserwisów, zarządzaniem i manipulowaniem ciasteczkami, sesjami etc. etc. Ja akurat wybrałem Openresty i stworzyłem swoje rozwiązanie z bardzo prostej przyczyny, której @XaNeZ nigdy nie poznał. Tak naprawdę większą wydajność oferuje sam Nginx, niż procesowanie osobnych modułów lua by default Kwestia "niekompatybilności" spowodowana prawdopodobnie jest nieumiejętnymi przekierowaniami url_rewrite... cóż jak się proxuje to trzeba wiedzieć co i jak Smutne jest to, że właściwie całość materiałów, które przekazał @Mesharsky to tak na prawdę moje karykaturalne odpowiedzi na pytania Xaneza. Teraz czuję się jak w krzywym zwierciadle, jakbym czytał swoje przeinaczone wypowiedzi. Kwestia ATM'u i ich ochrony również była poruszana na tym forum. Ciekawy jest też wątek rozmowy z supportem, wykorzystanie protonmaila zamiast niby "służbowego" etc. etc. W przypadku tak bujnej wyobraźni, pseudologii, kłamstw i mataczenia, sugeruję fachową pomoc psychologiczną i to jak najszybciej. Powoływanie się na wyimaginowane kontakty, opluwanie ludzi i podmiotów przez małolata, eh i gdzie są rodzice ja się pytam, gdy ich dzieci tak się bawią, hm? Część historii można doczytać tutaj: https://mygo.pl/topic/11688-mygo-cafe-gadka-szmatka-o-wszystkim-i-niczym/?do=findComment&comment=43929 (pozdrawiam forum dawnego użytkownika WHT ) Doxowanie i stalking jakiego się dopuszcza m.in. poprzez wcześniej wspomniane wydzwanianie, nękanie mnie oraz projektu, który tworzę w czasie wolnym, chora, patologiczna wręcz fascynacja moją osobą jest tego najlepszym przykładem. Jak każdy, tak ja też miałem 17 lat, ale mając dużą dawkę pokory do swojej pasji, nie kłóciłem się z ludźmi, którzy mają więcej realnego doświadczenia niż lat żyję, a już na pewno nie starałem się udowadniać jaki jestem super, ściemniając o pracy w CloudFlare Wolę nie wiedzieć, jaki uraz psychiczny jest przyczyną takich oszustw, ale śmiesznie to wygląda. Prawie jak sendmail | emacs. Na temat innych małoletnich, sepleniących się, wrednych siusiumajtek, fluezdów czy innych glist i pokemoniastych gadów i płazów z tego grona młodocianych, które tak bardzo stara się w innych zakątkach internetu mnie oczerniać, wypowiadać się już nie będę, gdyż po nich samych oraz ich publikacjach widać z czym ma się do czynienia. Smród jaki czuć od nich na kilometr będzie już się za nimi ciągnął. W tym miejscu na całe szczęście wymagany jest pewien poziom kultury i netykiety, a im brakuje rozumu i elokwencji do dyskusji ze mną Przestrzegam wszystkich przed kontaktami, korzystaniem z bezprawnych, fałszywych usług, projektów czy też "pseudo-firm" wszystkich tego typu w/w osobników. Jedyne na co ich stać to puste słowa, tanie cwaniactwo, kradzież i kopiowanie cudzej pracy lub DDoSy za pomocą wykupionych tzw. "botterów" (lame skiddiez). Na całe szczęście, taki margines społeczny jest coraz częściej wypleniany wśród mądrzejszych rówieśników. Odnośnie Jakuba, mimo publicznego płaczu, nie zostanie on odblokowany z bardzo prostej przyczyny - wraz ze swoją klitą, dopuszcza się on czynów bezprawnych i obrzydliwych, za które odpowiadają jego rodzice/opiekunowie prawni, którzy prawdopodobnie nie mają bladego pojęcia co ich podopieczny wyprawia w internetach oraz jakich umów i zobowiązań w ich imieniu się podejmuje, tworząc swoje bajki i dziecinne "byznesy" na słupów. Treści zawarte w tym miejscu, dają gwarancję, że zostaną w niezmienionej formie na zawsze, dobrze się wypozycjonują i rozniosą po internecie, przestrzegając innych w środowisku. W przypadku chęci kontaktu ze strony rodziców/opiekunów, wszelkie zapytania prosimy kierować do administracji forum. Tu nie ma co wyjaśniać - takie osoby wyjaśniają się same, ja mogę co najwyżej pozamiatać # Koniec offtopu To be continued...
  8. 7 punktów
  9. 7 punktów
    Po pierwsze, nie dawałem Ci numeru telefonu. Po drugie, to Ty bawisz się w jakieś głupie gierki, podszywasz się pod potencjalnych klientów i wyciągasz ode mnie mój numer. Potem wypisujesz do mnie SMS'y i dzwonisz. Ani razu nie wyraziłem na to zgody i ani razu nie szukałem kontaktu do Ciebie. To Ty od jakiegoś czasu dobijasz się do mnie i od czasu Twojego SMS'a mam dziwne telefony od dzieci, które podszywają się pod naszych innych klientów. To jest dla Ciebie biznes i dojrzałe zachowanie? Podszywanie się pod innych ludzi, wyciąganie danych, później nękanie kontaktem i szukaniem tego kontaktu przez osoby trzecie? A potem wpadniesz na forum i będziesz płakał, że nie chcę z Tobą porozmawiać? Nie dawałem Ci swojego numeru a Ty z jakiegoś powodu zacząłeś się do mnie dobijać wszelkimi drogami. A na resztę nawet nie chce mi się już odpowiadać. Proszę pokazać wiadomość w której otrzymałeś mój numer prywatny. Proszę o e-mail z jakiego było wysłane zgłoszenie lub datę i godzinę kiedy. Wiesz dobrze, że w sposób bezprawny uzyskałeś mój numer prywatny. Straciłem na tę dyskusję już zbyt wiele czasu w dniu dzisiejszym i dalej nic z niej nie wynikło. Prosiłem o konkret i w żadnym punkcie go nie dałeś, dlatego zakończę ten żałosny i dziecinny offtop. Nie będę nawet czytać dalszej części, bo to nie ma sensu. Nie odpowiadasz na konkretne pytanie. Niestety Jakubie, ale WSZYSTKO CO TUTAJ PISZESZ NIE MA ABSOLUTNIE ŻADNEJ PODSTAWY. Na koniec posłużę się klasykiem, skoro już tak chętnie używasz cytatów: "Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu" @XaNeZ W Twoim przypadku, niestety dziecinada i kłamstwo przegrywa z prawdą. Wracając do tematu, jeżeli Pan @wright. chciałby skorzystać z usług realnej, istniejącej firmy, serdecznie zapraszam do kontaktu po indywidualną usługę.
  10. 7 punktów
    Zastanów się po co dawałeś klucz API dla dhosting? Ano po to, żeby można było zintegrować ich usługę z Cloudflare, czyli automatycznie zgłaszać wszelkie zmiany do Cloudflare. Że dhosting nie usuwa od razu stron i wpisów DNS? Norma w większości firm. Połowa klientów zapomina zapłacić, wraca itp. Jak chcesz żeby usunęli od razu to zgłoś to i upewnij się, że to zostało zrobione. Dhosting w końcu usuwa twoje usługi co przy okazji z automatu przez integrację usuwa wpisy z Cloudflare. Że w tym czasie zostały zmienione ręcznie? Peszek. Mam dla Ciebie kilka rad: 1) Naucz się ładnie rozwiązywać umowy z firmami i dwa razy zastanów się czy wszystkiego dopatrzyłeś i o niczym nie zapomniałeś. 3) Jak dajesz komuś hasło/dane autoryzacyjne to PAMIĘTAJ o tym i odbierz kiedy już nie potrzebujesz korzystać z jego usług. Po to te dane są poufne, żeby ich pilnować. Uważam, że 70% twojej winy, 30% dHosting, który już zresztą zapowiedział, że postara się na przyszłość przewidzieć jak nie skrzywdzić zapominalskich i nieświadomych.
  11. 7 punktów
  12. 6 punktów
  13. 6 punktów
    Cześć, postanowiłem dodać w tym temacie swoje trzy grosze, jako że miałem nieprzyjemność współpracy z Panem Jakubem, który wypowiadał się tutaj pod nickiem @XaNeZ i chciałbym przestrzec innych przed tą osobą i jej działaniami. Od razu wspomnę, że nie jestem doświadczony jeżeli chodzi o zabezpieczenia DoS/AntyDDoS i inne typy rodzajów zabezpieczeń. Wszystko zaczęło się od tego, że mój współpracownik miał za zadanie znaleźć firmę, która będzie w stanie zabezpieczyć nasze usługi przed różnymi atakami. Rozwiązanie podobne do CloudFlare z niestandardowymi narzędziami. Mój pracownik wpadł na CyberVio, czyli firmę, o której mówił @XaNeZ w tym wątku, a której nazwy nie chciał podać, dopóki niczego nie osiągną - co mnie wcale nie dziwi, jeżeli spojrzę na moją historię i historię współpracy z wyżej wspomnianą firmą. Jako, że ja się na tych sprawach nie znam, postanowiłem zaufać pracownikowi i pozwoliłem mu działać w tym zakresie. Chciałem oddać to w ręce profesjonalistów, żeby raz na zawsze zażegnać problemy, z którymi się borykaliśmy. Niestety, jak pewnie możecie się już domyślić, był to błąd. Działania z Xanezem przedłużyły start naszego hostingu o 3 miesiące i do teraz problemy nie zostały rozwiązane. A więc... Pan @XaNeZ prowadzi system AntyDDoS/CDN/WAF o nazwie CyberVio. Warto dodać, że jego współpracownikiem jest inny użytkownik tego forum - @#Gremsonkowy# Już na początku współpracy przechwalał się że jako 17 latek dostawał propozycję od prezesa CloudFlare by pracować u nich w firmie z tego powodu jaki on doświadczony jest, na początku mi to śmierdziało bardzo ale współpracownik w naszej firmie którą założyliśmy powiedział żebym zaczekał, no okej, w sumie początek współpracy to sobie darowałem pytania. Zaczęło się od tego, że mój współpracownik, zamiast otrzymać wynagrodzenie na 12 tysięcy złotych za pełne zakodowanie ich strony firmowej (wszystkie strony i podstrony), zrezygnował z tego, spuścił cenę do tysiąca złotych w zamian za ochronę AntyDDoS oraz WAF dla naszej firmy, jak i przystosowanie ich ochrony pod nasze środowisko (Cloud linux + cPanel), oraz ofertę WAF dla naszych klientów za cenę 20 dolarów na miesiąc a 200 dolarów na miesiąc dla biznes planów. Na początku współpracy po podłączeniu przez nich ochrony, nic nie działało, litespeed nie był kompatybilny z ich ochroną, to zaczęli wyzywać cPanel (Bo również nie był kompatybilny) jaki on jest ch****y oraz mówili że nikt z tego nie korzysta i mówili że na nginx by się przenieść, bo lepszy, również zamiast cPanelu to żeby na Plesk przejść..... Pan Jakub zaczął potem wyzywać oraz obrażać naszych techników że nie potrafią prostej konfiguracji litespeeda zrobić, gdyż CyberVio ponoć wspiera ją 100%, i ma światowych klientów. Co wyszło na koniec? Proszę bardzo: Potem sugerowali zamiast MariaDB dla naszych klientów byśmy przeszli na Percone, jednakże jaki sens jest przeniesienie się na Percone 8 gdyż jesteśmy Shared hostingiem, i nawet Percona nie działa z cPanelem..., i wątpie że Percona miałaby sens skoro jest to przystosowanie pod jeden raczej projekt (stronę) a nie dla wszystkich klientów. Gdy znaleźliśmy rozwiązanie, by połączyć cPanel z nginx, dostaliśmy informację, że wtyczka, za którą zapłaciliśmy także jest ch****a i niekompatybilna z ich ochroną i nie dadzą rady nam pomóc. Ich CEO Jakub S. ( @XaNeZ) zrobił nam zabezpieczenie serwerów DNS, jak to sam ujął, warte grube pieniądze. Poniżej zamieszczam screen pokazujący naszą rozmowę. Następnie rozmawiałem z osobą techniczną z tego forum, która odpowiedziała mi na te zarzuty: Na co otrzymałem odpowiedź od Pana Xaneza: Dalej... Pan XaNeZ chwalił się, że zna ludzi z OVH i ma tam swoich znajomych pracowników. Na początku współpracy oferował nam najlepsze rzeczy - support 24/7/365, potem gdy już w końcu zacząłem narzekać na ich niestabilność, Pan Jakub narzekał, że jego technicy i firma musi pracować nad naszym serwerem 150zł za godzinę i on im musi płacić za to. Sprawdziłem, że to tylko on wykonywał te pracę i do nikogo innego te pieniądze nie szły, bo tylko jedno IP było logowane na nasz serwer dedykowany, jednakże jeszcze wtedy też się wstrzymałem z komentarzem i dodatkowymi pytaniami... sam nie wiem czemu nic nie mówiłem. Kiedy miałem już dość tej współpracy i niepoważnego traktowania, postanowiłem podsumować wszystko na wspólnej grupie, żeby wszyscy to zobaczyli. Poniżej moja wiadomość: W odpowiedzi otrzymałem (nie skomentuję nawet poziomu wypowiedzi do mnie, jako do klienta firmy): Na jego wypowiedź przesłałem kolejną wiadomość, na którą nie otrzymałem już odpowiedzi: Chciałbym dodać że ludzie z łatwością omijali naszą ochronę AntyDDoS oferowaną przez nich, i nasze usługi były downtime ponad 60% czasu w miesiącu, po opłaceniu normalnego technika oraz odłączeniu się od cybervio, wszystko działa jak należy. Nie obyło się jednak bez problemów. Gdy zakończyłem współpracę z CyberVio, nagle zaczęły się ataki na serwery DNS, które sam konfigurował Pan Xanex na 3 IP failover (przypisane do naszego serwera dedykowanego - zamówione w OVH). Atak trwał przez równe 3 dni i 10 minut od zerwania z nimi współpracy. Podejrzane, prawda? Niestety prawdziwe. Dałbym sobie rękę uciąć, że to była jego sprawka. Jeden z pracowników CyberVio, czyli @#Gremsonkowy# ma admina na jakimś booterze do ataków pokroju Layer 7, więc byłem przekonany, że to oni atakowali nasze usługi. Jest tego wszystkiego dużo, a materiałów mam znacznie więcej. Na początku współpracy, gdy mówiliśmy, że nasz serwer ulokowany jest w OVH, Xanez zaczął mówić, że OVH trzyma serwery w jakimś syfie podobnym do piwnicy, że kablowanie jest ch****e. Później zaczął wyzywać ich jacy oni są nieprofesjonalni. Tak samo Atmana, że przy prostym ataku wysiadają, a następnie zaczęli oczerniać Hosteam, że również ich ochrona jest do d**y i że oni mają znacznie lepszą. Dodatkowo polecali nam Data Space, o którym też była mowa w tym wątku. Zaproponowali przenosiny do nich. I co? Po 3 miesiącach przenieśli się do OVH, bo DataSpace miał jakiś problem. A wcześniej mówili jakie to OVH jest ch****e itd. Wiadomości na facebooku mam niezliczoną ilość i nie ma sensu przywoływać ich wszystkich w tym miejscu. Podrzucam wybrane screeny, w których to krytykowane są rozwiązania innych, Pan Xanez przechwala się swoją za*********ią, a także przekazuje małe smaczki, które mają udowodnić jego wiedzę i to jakim jest ekspertem i jak wiele wie na temat rynku. Niestety screeny trzeba czytać od dołu do góry - bardzo proszę zwrócić na to uwagę, żeby sens wiadomości został zachowany. Tutaj zadałem pytanie Jakubowi, z czystej ciekawości: Jego odpowiedź: Następne materiały i przechwałki: No i przechwałek ciąg dalszy i potwierdzenie odnośnie propozycji od CloudFlare, o której wspominałem wyżej: Myślę, że nie ma sensu przesyłać więcej materiałów, bo moja wiadomość jest już wystarczająco długa. Jeszcze taka nawiązka na koniec, cytując słowa Xaneza czemu ich ochrona w pełni nie działała przy naszej współpracy: "cpanel to gó**o i nie możemy go wspierać".` A tak na poważnie jako Firma która trafiła na takiego pajaca zastanawiamy się by nie pociągnąć tego stroną prawną, nie zdziwiłbym się gdyby na naszym serwerze dedykowanym było coś ukrytego, bądź coś złośliwie zostawionego(Backdoor etc..) Dość że osobnik utrudniał odpięcie swojego oprogramowania to z łaską to zrobił na końcu (Jak nie okłamał). Tak więc zachęcam do omijania wspomnianych usług i bajkopisarstwa Pana Jakuba. Pozdrawiam serdecznie, Mesharsky
  14. 6 punktów
    Panowie, pomyślcie o reakcji autora tematu jak już zobaczy Wasze "porady" 😃
  15. 6 punktów
    Kolejne święto dla naszej społeczności 'rootnodowej', a mianowicie na forum pojawił się 1000, słownie tysięczny wątek/temat! Nasza społeczność liczy niemal 950 zarejestrowanych użytkowników, którzy napisali prawie 11 tysięcy postów. Minęło ok. 18528 godzin od powstania naszego forum, co daje nieco ponad 2 lata, 1 miesiąc i kilka dni jego 'życia'... ale nasza społeczność wcale nie jest taka młoda, nie tylko w sensie wieku jego uczestników, ale przez pryzmat ich doświadczenia i wspólnych relacji na przestrzeni przynajmniej kilkunastu lat. Za nami już IV Meeting Rootnode, zorganizowany ponownie w Katowicach, a przed nami kolejne tysiące postów, wspólnych zjazdów, dzielenia się wiedzą techniczną i doświadczeniem związanym z branżą, choć nie tylko, czego wyrazem jest wiele ciekawych wątków na platformie DISCORD, gdzie również zapraszamy wszystkich chętnych. Możemy się również pochwalić platformą top100 - https://top100.rootnode.pl/, która obecnie dysponuje bazą 2144276 'aktywnych domen polskich'. Dziękujemy wszystkim, za to że jesteście, za to że wspomagacie i rozwijacie naszą społeczność. 949 użytkowników | 1000 tematów | 10986 postów | 772 dzień istnienia forum
  16. 6 punktów
    A ja chciałem oświadczyć, że "najlepsi tylko z nazwy" to najlepsze i najprawdziwsze motto dla tej firmy z jakim się do tej pory spotkałem, powinni je sobie przywłaszczyć i wrzucić pod logo
  17. 6 punktów
    Dla mnie ciekawostką jest fakt, że nazwa.pl, po przesłaniu pytania przeze mnie, oficjalnie odcina się od szeptanki z poprzednich stron. Dostałem w odpowiedzi, że żadne działania marketingu szeptanego na tym forum nie są prowadzone, a dodatkowo nie mają wiedzy na temat linków, które wstawiłem na wcześniejszej stronie, gdzie prowadzony był marketing na jakichś forach o owulacji itp. Dobry mamy rynek w Polsce, klienci sami chwalą usługi i dodatkowe benefity w jednym czasie w wielu miejscach 🙂 Życzę wszystkim firmom w Polsce takich klientów.
  18. 5 punktów
    Mamy server w Hitme.pl od kilku lat. Hitme.pl to firma warta zaufania. Bardzo szybka obsluga zgloszen, uslugi na najwyzszym poziomie i traktowanie klienta bardzo indywidualnie, a nie korporacyjnie jak inne firmy hostingowe. Takze Hitme.pl to firma na 5 gwiazdek, godna polecenia malym i duzym serwisom internetowym.
  19. 5 punktów
    Panie @zagzag vel @NORMALNY - kolejne multikonta zakładane w celu szkalowania tej czy innej firmy będą blokowane z automatu, a wypowiedzi będą usuwane.
  20. 5 punktów
    Użyłeś bardzo dobrego cytatu, tylko sobie pewnie sam z tego nie zdajesz sprawy.
  21. 5 punktów
    Dla mnie DevOps to generalnie hybryda administracji i developmentu, a konkretnej administracja zorientowana na development. Zwykła administracja (jak np. zarządzanie serwerami WWW czy bazami danych) zamienia się w administrację zorientowaną na development, wydajność i wdrażanie docelowej architektury. M.in dlatego w wymaganiach devopsa często przewija się temat CI/CD, Dockera, Linuxa, Gita, jak i wszelkiej maści innych narzędzi do wdrażania, kontroli wersji, automatyki około-developmentowej oraz zarządzania architekturą wdrożeniową. Nie ma jasnej, sprecyzowanej definicji kim jest, a kim nie jest DevOps - może to być zwykły programista specjalizujący się w architekturze rozwiązania software'owego, może to być wdrożeniowiec, a może to też być administrator, który umie nieco więcej niż skonfigurować stack WWW. Na pewno nie jest to zwykły programista (którego niezbyt interesują rzeczy związane z architekturą, automatyką czy CI/CD, skupia się na pisaniu funkcjonalności biznesowej) ani zwykły administrator (DevOps na ogół ma bardzo niewiele wspólnego ze stawianiem serwerów jako takich, serwer to tylko narzędzie do tego co potrzebuje osiągnąć, a nie główna rzecz, którą zarządza). Wszelkie sub-kategorie devopsów (jak np. net, sec) to w zasadzie tylko nakierunkowanie głównych obowiązków. Nieco inaczej wygląda praca devopsa skupiającego się na zabezpieczeniu docelowej architektury danego rozwiązania, od devopsa skupiającego się na komunikacji pomiędzy serwerami je tworzącymi. Na ogół jest to po prostu devops, który się zna lepiej na konkretnym segmencie devopsowania, bo nie ma speców od wszystkiego.
  22. 5 punktów
    Zapomniałem jeszcze dodać... Osoby te prowadzą / są powiazane z securebizneshost.eu - w styczniu chronili ten hosting a po wypłynięciu tego szamba odpięli się od cybervio To może potwierdzać to co napisałem Gratis - kiedy właściciela serwera minecraft nazywasz prezesem i dyrektorem generalnym
  23. 5 punktów
    Cześć, już spieszę z odpowiedzią, tym bardziej że chciałem jeszcze wyedytować temat o wątek bez offtop'u. Otóż w innym miejscu *wrednych siusiumajtków*, zarzuca mi się, że odpowiedziałem merytorycznie na zadane pytanie, podając "na szybko" cenę za setup HA. Prawda jest taka, że w przypadku TeamSpeak'ów niestety nie jest dobre rozwiązanie, ale mimo to, nie znam ani jednej osoby, która przy zdrowych zmysłach byłaby w stanie wydać 3000 zł / mc za utrzymanie serwera głosowego, nawet jeżeli byłby dzieckiem samego Billa Gates'a albo tak zarabiała na swoim projekcie. Let's face it - to samo tyczy się wszystkich providerów, stosujących ochronę AntyDDoS w standardzie. Usługi tego typu są najczęściej dostosowaniem przede wszystkim skali do ruchu wejściowego - a w przypadku jednego, dwóch a często nawet całej szafy serwerów - osiągnięcie czegoś takiego jest najzwyczajniej niemożliwe. W przypadku usług którymi administruję, wprowadzamy przede wszystkich ochronę L7, a jak wiadomo chociażby z rocznych raportów cert.pl, ataki wolumetryczne zaczynają być mocną rzadkością w porównaniu do ataków aplikacyjnych. Sam TeamSpeak jest niestety strasznie dziurawą i podatną na anomalie sieciowe aplikacją, to też niestety mimo kilku większych zmian w protokole, nie da się w pełni przewidzieć, jakie podatności mogą się pojawić przy zamknięto-źródłowej aplikacji, dlatego też to nie od providera zależy czy aplikacja będzie stabilna a od producenta danego oprogramowania. Pamiętajmy również o tym, że w przypadku zmiany/przerzucania ruchu, użytkownicy takiego teamspeak'a będą zawsze dostawać drop'a - to może tyczyć się właściwie większości tego typu rozwiązań, bo na tym one polegają. Żaden provider nie będzie też przejmować się aplikacjami, za które klienci nie są w stanie zapłacić odpowiedniej ceny - zwyczajnie nie opłaca się łatać takiej aplikacji. Dla mnie osobiście, protokół TeamSpeak'a, podobnie jak Quake3 (hehe) był dobrym polem treningowym do tworzenia tego typu rozwiązań. Chciałbym jeszcze zdementować jedną rzecz - w przypadku usług głosowych, tak na prawdę od bardzo dawna nie widziałem "średniej" czy nawet "średnio-małej" wielkości ataków typu DDoS - a takie obserwuję bardzo często w innych miejscach, zatem problem nie leży po tej stronie. Problem w jednej w/w lokacji dotyczy łącz operatorskich, ale prawdopodobnie problem nie leży na wejściu lecz.... na wyjściu do konkretnych operatorów, realizujących połączenie do ISP. Niestety, będę musiał wyprowadzić Cię z błędu - jeżeli oczekujesz że ktoś zrobi customową ochronę za 500-600 /mc, z umową na dzierżawę miesięczną, to możesz liczyć tylko na takie scamy jak @XaNeZ. Spróbuję podnieść troszkę merytorycznie wartość tego tematu. W pierwszej kolejności, chciałbym ażebyście pomyśleli o wszystkich tych biednych osobach, które muszą odpowiadać na tego typu zgłoszenia. Powoływanie się na kontakty z nimi, czy wyuczona terminologia nie są wyznacznikiem wiedzy, zatem gdy wiemy że kolega zakupił bottera i bawi się bo ma taką ochotę to nie zakładajmy że wiemy więcej niż support do którego zwracamy się o pomoc. Jest mi strasznie żal m.in. w/w podmiotów i osób które zmuszone są obsługiwać podobne zgłoszenia - trust me, wiem coś o tym. Pomyślmy teraz o "Openresty" jako o WAF'ie, otóż swego czasu, podczas akcji stopacta2, wykorzystałem go do podmiany html'a w locie w podobny sposób: body_filter_by_lua ' replacestr = "<body class=\\"home page-template page-template-template-front page-template-template-front-php page page-id-4\\"><div class=\\"footer\\"><p>#321EUOfflineDay #StopACTA2 #OpBlackout<p><a href=\\"https://saveyourinternet.pl\\" rel=\\"nofollow\\">SaveYourInternet</a> | <a href=\\"https://www.stopacta2.org/pl/\\" rel=\\"nofollow\\">StopACTA2</a></div><div class=\\"overlay\\"></div>" replacestr2 = "<style>* {margin:0;font-family:\\"Open Sans\\", sans-serif;font-weight:bold;} .footer {position:relative;background-color:#f6d213padding:80px;font-size:25px;text-align:center;background-size:50% 100%;background-position:right;background-repeat:no-repeat;background-color:#6a6a6a;background-image:url(https://i.imgur.com/EObdeBg.png);z-index:2;padding:40px;} .footer a {font-size:20px; text-decoration: none; color:#981212 !important;} .overlay {background: rgba(0,0,0,0.8) !important; position: fixed; top: 0; bottom: 0; left: 0; right: 0; z-index:1;}</style></head>" ngx.arg[1] = ngx.re.sub(ngx.arg[1],"<body class=\\"home page-template page-template-template-front page-template-template-front-php page page-id-4\\">", replacestr) ngx.arg[1] = ngx.re.sub(ngx.arg[1],"</head>", replacestr2) '; Teraz można zdać sobie sprawę, w jaki sposób możemy ogarniać request'y za pomocą lua - cała magia! Bardzo chętnie podzielę się pełną wiedzą odnośnie moich rozwiązań, opisując szeroko wszystkie aspekty, podając je publicznie ażeby każdy mógł sobie skomponować własnego WAF'a, tak ażeby w przyszłości podobne @XaNeZ 'y nie miał za dużo do roboty, tym bardziej że zobowiązuje mnie do tego licencja samego Nginx'a W przypadku samych ataków typu DDoS - już czasów "smerfów" ataki tego typu były wykorzystywane w zupełnie innych celach. W chwili obecnej, każdy może wziąć pieniądze np. od swojej babci i zakupić przykładowego bottera, lecz najczęściej mają one dość krótkie interwały w których mogą "uderzać" w dany cel, gdyż permanentny atak prawdopodobnie tak czy siak będzie zneutralizowany na niższym poziomie Ataki tego typu w "innych" przypadkach często nie są celem a środkiem - np. do tego ażeby ukryć w logach "inne", groźniejsze pod kątem bezpieczeństwa akcje lub uniemożliwić działanie parsera i podjęcie odpowiedniej akcji - ot czar prysł. Tak więc, zdajmy sobie sprawę z tego, że serwer przy atakach DDoS najczęściej nie będzie długo niedostępny - czy na prawdę chcemy płacić 2000x więcej za to, żeby nie odejść na 5-10 minut zrobić sobie herbaty? A może warto byłoby pomyśleć nad ważniejszymi, również pod kątem prawnym kwestiami bezpieczeństwa danych, hm? Z tą myślą zostawiam was moi drodzy DDoSerzy. Miejmy nadzieję, że koronawirus niebawem wykończy się sam
  24. 5 punktów
  25. 5 punktów
    Przed chwilą otrzymałem następującego maila od LetsEncrypt: Sprawa dotyczy niektórych certyfikatów, które zostały wygenerowane na więcej niż jeden adres. Certyfikaty takie zostaną unieważnione w dniu jutrzejszym. Wrzucam tutaj, bo niektórych może mail ominąć i będą jutro zaskoczeni 🙂 Więcej informacji: https://community.letsencrypt.org/t/revoking-certain-certificates-on-march-4/114864 Narzędzie do sprawdzania czy Wasze certyfikaty są objęte sprawą: https://unboundtest.com/caaproblem.html
  26. 5 punktów
    Nazwa.pl rozdaje nagrody. https://biuroprasowe.nazwa.pl/84821-to-oni-czynia-polski-internet-lepszym-miejscem-firma-nazwapl-przyznala-4-wyroznienia
  27. 5 punktów
    Dowolny hosting www - "dorzucasz" 30-300 na rok, masz profesjonalny support, kopie zapasowe i dane w normalnie działającej firmie
  28. 5 punktów
    Hej Tłumaczenie do DA 1.59.4 Evolution - https://github.com/regdos/DirectAdmin-Evolution-PL/releases/tag/v1.59.4 Enhanced - https://github.com/regdos/directadmin-enhanced-pl/releases/tag/v1.59.4
  29. 5 punktów
    Administrator Systemów Linux Miejsce pracy: Rzeszów Masz doświadczenie w administrowaniu systemami i wiążesz swoją przyszłość z Linux'em? Daj sobie szansę na rozwój i dołącz do lidera technologicznego w branży usług hostingowych! W pracy będziesz zajmował się: instalacją, konfiguracją i administracją systemami operacyjnymi rozwiązywaniem problemów napływających do działu, tworzeniem dokumentacji technicznej wdrażanych rozwiązań, prowadzeniem monitoringu systemów IT, optymalizacją zadań, procesów oraz aplikacji, tworzeniem, projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań. Oczekujemy, że: Masz min 1 rok doświadczenia w administrowaniu systemami oraz znajomości Linuxa pozwalająca na samodzielne zarządzanie codziennymi wyzwaniami. Znasz narzędzia systemowe oraz potrafisz je wykorzystać do monitorowania, konfiguracji oraz optymalizacji parametrów pracy. Masz doświadczenie w pracy z oprogramowaniem: Nginx, MySQL, PostgreSQL,Dovecot, LDAP, Couchebase, Openstack, GIT, LXC, KVM. Potrafisz administrować serwerami WWW, Apache, SMTP, FTP, DNS, IMAP, Postfix. Masz doświadczenie w pracy z Nagios, Grafana/Graphite. Potrafisz tworzyć skrypty w Bash/Python/Perl. Znasz zagadnienia sieciowe związane z protokołem TCP/IP oraz zagadnień switchingu/routingu (OSPF/BGP4 Dołączając do nas, możesz liczyć na: zgrany zespół nastawiony na wzajemną wymianę wiedzy i ciągłe jej poszerzanie, elastyczne podejście do czasu pracy, ciekawe szkolenia i konferencje, rozwój w obszarze, w którym będziesz czuł się mocny, przez okres wdrażania się możesz liczyć na mentora IT z bogatym doświadczeniem, który ułatwi Ci adaptację, możesz liczyć także na szereg materiałów, które pomogą Ci w nauce systemów, będziesz miał wpływ na wykonywanie obowiązków. otrzymasz pakiet benefitów pracowniczych wsparcie w relokacji i możliwość pracy częściowo zdalnej Jeżeli uważasz, że to właśnie Ty jesteś odpowiednią osobą na to stanowisko i chcesz dołączyć do naszego zespołu prześlij nam swoją aplikację poprzez Formularz aplikacyjny Prosimy o dodanie poniższej klauzuli w każdej wysłanej aplikacji: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy przez nazwa.pl sp. z o.o. dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie danych Osobowych Dz. U. nr 133 poz. 883). Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych także po zakończeniu tego procesu, dla potrzeb kolejnych prowadzonych rekrutacji".
  30. 5 punktów
    Cześć Mateusz, rzuciliśmy ekipę do pilnego zweryfikowania tego, co piszesz. Od razu napiszę, że nie robimy nikomu na złość i absolutnie nie kasujemy ludziom żadnych danych, nie jesteśmy tacy małostkowi. Tym bardziej, że w tej branży dobra opinia jest wszystkim, a takie rzeczy szybko wychodzą na wierzch. To byłoby wbrew naszym zasadom i zupełnie nieprofesjonalne. Tak się nie robi i my tego nie robimy. W skrócie, zostawiłeś integrację i autoryzację CF, zaparkowane domeny na swoim koncie, nie dałeś znać, że rezygnujesz. Strasznie smutna sprawa, ale do rzeczy, ustalmy fakty: miałeś u nas konto z przypiętymi domenami, miałeś ustawioną integrację z CF przez nasz dpanel.pl (czyli konto CF było spięte z naszym systemem), nie mamy od Ciebie żadnej informacji, że rezygnujesz z naszych usług, po prostu „spakowałeś” się i poszedłeś gdzie indziej (i ok, masz takie prawo), system o tym nie wie, nie wyrzucamy nikogo od razu, dlatego, że nie płaci, znamy życie, więc konto cały czas było aktywne, na koncie zostały zaparkowane domeny i autoryzacja z CF, zmiany DNS są synchronizowane ze strefą w CF, dlatego u nas dokonuje się zmian w strefie DNS, cyklicznie, co jakiś czas systemy wykonują resynchronizację strefy DNS domen u nas z tymi w spiętym koncie, w celu wykrywania błędów/problemów, które powinny być naprawione, w wyniku tej resychronizacji danych wpisy, których nie miałeś w strefie DNS u nas dla tych 8 domen zostały nadpisane automatycznie, absolutnie standardowa procedura. Mateusz – podsumowując, oczywiście możesz bez poinformowania nas zrezygnować z usług i iść gdzie indziej. Natomiast zabrakło jednej rzeczy - odparkowania przez Ciebie domen w zakładce Domeny. Pozostawiając je + nie odpinając integracji z CF, nasze systemy słusznie nadal uważały, że korzystasz z ustawień strefy DNS przez dhosting.pl. Do tej pory nie mieliśmy żadnego takiego przypadku, prawdopodobnie dlatego, że domeny zwyczajowo są odparkowywane przez naszych klientów lub usuwana integracja z CF, gdy klient rezygnuje z usług. Natomiast zastanowimy się jak przewidzieć taką sytuację i dodatkowo zabezpieczyć klienta, gdyby zapomniał tego zrobić. Natomiast żeby była jasność - nie chciałbym mówić o naszej winie w tej sytuacji. Natomiast nie zamykamy się, żeby takie rzeczy usprawniać i próbować przewidywać sytuacje, które mogą być pewnym zagrożeniem. Mateusz, zdzwońmy się i pogadajmy o tym, postaramy się to dalej wyjaśnić. Dasz na priv do siebie kontakt i zgadamy się?
  31. 5 punktów
    Informuję, że w naszej forumowej hierarchii awansowali: - @mrViperoo na stanowisko administratora, aby mógł wprowadzać jeszcze więcej udogodnień i urozmaiceń dla społeczności - @Adam Szendzielorz oraz @Spoofy na moderatorów Gratuluje awansu i życzę udanej pracy 🙂
  32. 5 punktów
    Jeśli ich księgowość ma minimum oleju w głowie to powinni odmówić z uwagi na ustawę dot. prania brudnych pieniędzy, nie można wypłacać środków pieniężnych na cudze konta przez firmy trzecie, to tak w skrócie (m.in dlatego mamy wszelkiej maści weryfikacje). Ale z racji, że nazwa robi wszystko nie tak jak trzeba, to pewnie ktoś tam przyklepie na zasadzie "no wreszcie". Nie oczekiwałbym od nich znajomości takich rzeczy, tam dział prawny jest zajęty śledzeniem użytkowników piszących niepochlebne opinie o ich firmie .
  33. 5 punktów
    Ostatecznie zawsze można podać konto jakiegoś PAH albo jakiejś innej fundacji
  34. 5 punktów
    Wg domena.pl( https://www.domena.pl/pomoc/hosting/jak-dokonac-delegacji-domeny) strefą DNS możesz zarządzać w zaawansowanych i masz dostępne takie wpisy: A, MX, NS, CNAME, TXT, SRV, AAAA. Dla stron WWW (domen i subdomen) musisz dodać wpisy A lub CNAME tak żeby wskazywały na adresy IP odpowiednich usług w nazwa.pl Dla poczty musisz dodać wpisy MX. Ich wartość musisz ustalić w nazwa.pl. Z tym że to będzie pół sukcesu bo dobrze jest dodać także wpisy SPF, DKIM (i DMARC), żeby jako tako uwiarygodnić swoją pocztę. Poczta dla domen i subdomen musi być najpierw uruchomiona w nazwa.pl Niektóre firmy nie pozwalają na użycie wielu rzeczy, jeśli nie zaparkujesz domeny u nich. Wiem, że tak np. działał home.pl, że bez zaparkowanej domeny u nich wyłączał obsługę poczty. Nie wiem jak nazwa.pl, ale to nie najprzyjaźniejszy dla użytkownika dostawca. Wydaje się, że nie do końca wiesz co czynisz, więc może być Ci trudno to skonfigurować samemu, szczególnie z nazwa.pl jako hostingiem. Rozumiem, że połakomiłeś się na domenę za 0 zł i pewnie jakiś supertani pakiet z nazwa. To teraz będziesz się męczył, a za rok płakał.
  35. 4 punkty
    dd if=/dev/zero of=/dev/sda
  36. 4 punkty
    Koronawirus jak ferie i wakacje, dzieciarnia za biznesy sie bierze
  37. 4 punkty
    Thank you for the mention of our company. I would just like to say that we have released a new update for our Teamspeak3 protection on 09/04 and if anyone wants a trial server please let me know.
  38. 4 punkty
    Edytowane komentarze ale nie chce mi się sprawdzać co zostało zmienione. Widać kiedy zostały napisane - 14 tyogdni temu... Poprosiłem o testowe ip/domene chronioną przez xaneza i nie otrzymałem nic, jeszcze lepiej - to ja mam napisać do niego żeby łaskawie je otrzymać i testować za darmo I teraz dziwi się, że gdy nie udostępnił nic do testów dla osób z większym iq i mniejszym ego od jego osoby to jesgo "usługi" nie są dobre. Czyli mówisz, że dla hostingu (innych też) w dodatku shareda polecasz zmianę ip którego nie będą w żaden sposób kontrolować? - inteligentne Też nie jestem specjalistą, ale jednak dostrzegam pewne problemy z takim rozwiązaniem Jednak gdy uświadomiłem waszego klienta, że nawet softowy csf będzie działał lepiej niż wasza ochrona to bullshit się chyba odwrócił? ehh... No ja nie wiem, uszczypnijcie mnie... To czy pisał do mnie xanez z pretensjami nie chce mi się szukać, tyle chyba wystarczy
  39. 4 punkty
    Dziękuję za polecenie @Matix8981 , lecz niestety w tym temacie będę musiał wypowiedzieć się z perspektywy usługodawcy, na którym Pan @wright. się zawiódł. W skrócie - od kilku dni, z powodu koronawirusa, młodzież w przypływie braku ambicji postanowiła się głupio zabawiać. Korzystamy z konkretnych rozwiązań i m.in. lokujemy cześć usług w dwóch dc, których dotyczą problemy z tym związane. W pierwszym przypadku, mówimy o usłudze TeamSpeak, która niestety jest dość "wrażliwa" i jedno z datacenter "nie domaga sieciowo", zaś w drugim przypadku, mówimy o problemach VAC'a w Polskim OVH. Niestety, z powodu koronawirusa support OVH nie funkcjonuje, także problemy związane z ochroną próbujemy blokować we własnym zakresie, co już przyniosło pozytywny skutek. Nie będzie tajemnicą jak powiem, że większa część providerów korzysta z podobnych rozwiązań, lecz my zawsze dodajemy swój własny, sekretny "sos", który sprawdza się całkiem dobrze. Niestety, w przypadku globalnych problemów, irytacja również z mojej strony potrafi sięgać zenitu. Dziwi mnie jednak fakt, że przy usłudze w takiej cenie jaką oferujemy, oczekiwania są tak wysokie. W przypadku podanych przez Pana @wright. widełek, można już się pokusić o usługę indywidualną. Wypracowane metody działania z naszej strony, gwarantują najlepsze możliwe w tym zakresie wyeliminowanie czynników, mogących wpływać na niedostępność usług, lecz niestety nie są one idealne. Non stop rozwijamy swoje własne rozwiązania, które mamy nadzieję wyeliminują tego typu problemy i uniezależnią nas od nich w przyszłości. Panie @wright., proszę mi wierzyć że większość rozwiązań na rynku europejskim jest mi znana i nie radzę popełniać np. błędu pakowania TeamSpeak'a w tunel z włoch czy holandii. Być może poszukanie innego rozwiązania będzie dla Ciebie pewną drogą którą musisz przejść, zanim uświadomisz sobie jak to na prawdę wygląda, lecz życzę Ci żebyś nigdy nie musiał być zależny od dużej ilości czynników, na których nie masz wpływu. Jeżeli jednak chciałbyś uzyskać informacje oraz przedyskutować, tym razem bezpośrednio, (a nie na różnych forach publicznych...) odnośnie usług tego typu i poszukania wspólnie rozwiązania problemów wszelakich, serdecznie zapraszam do kontaktu.
  40. 4 punkty
    Jeśli sobie nie życzysz więcej niż jednej osoby w tickecie to nie widzę żadnej przeszkody w tym, żeby taką prośbę w tym tickecie zamieścić. To jest standardowa praktyka, że na tickety odpowiada osoba, która akurat jest w obecnej chwili za to odpowiedzialna, wraz z N innymi osobami, i jeśli Twój ticket wisi w oczekiwaniu na odpowiedź, to zostanie obsłużony najszybciej jak to możliwe, niekoniecznie przez tą samą osobę co wcześniej.
  41. 4 punkty
    Fajnie, ale te firmy nie wyraziły zgody na przesyłanie im wiadomości marketingowych, więc taka baza jest do niczego...
  42. 4 punkty
    Czyli po prostu kółko wzajemnej adoracji poprzydzielało sobie różne nagrody
  43. 4 punkty
    Firmy hostingowe maja dedyki i oferują zasoby w postaci VPS'ow. Wiec się możesz dorzucić ....
  44. 4 punkty
    Panowie - bez wycieczek ad persona. Jeżeli chcecie coś wyjaśnić między sobą, to nie w tym miejscu. Jeżeli serwer "padł", polecałbym przebudowanie wszystkiego od nowa lub reinstalację i przywrócenie kont z backup'u.
  45. 4 punkty
    Zapraszamy wszystkich na czwarty, jubileuszowy zlot RootNode, który odbędzie się już 14.09 w Katowicach. Na tym zlocie będziemy świętować drugie urodziny naszej społeczności, dlatego warto przyjechać 🙂 Lokalizacja i czas: Drzwi Zwane Koniem Katowice ul. Warszawska 37 Start: 14.09.19 17:30 Bardzo proszę o zgłaszanie się osób, które się pojawią, abyśmy zagwarantowali odpowiednią ilość miejsc i fantów 🙂 Osoby, które potwierdziły obecność: @theqkash @mrViperoo @mars83 @szarik @Adam Szendzielorz @smarthost @nrm @kentucky @mariaczi Reprezentacja firmy Aruba Cloud FAQ: Q: Dlaczego Katowice? A: Sporo osób z południa kraju przyjeżdża na zlot, Katowice wydają się być dobrym miejscem z przyczyn logistycznych, ale także dlatego, że mamy sprawdzone miejscówki. Q: Dlaczego nie Kraków? A: 🙂 Q: Czego się spodziewać na zlocie? A: Spodziewać się należy wielu osób powiązanych z branżą, reprezentantów firm hostingowych. Z benefitów: wymiana doświadczeń, branżowa atmosfera, dobre piwo i gadżety 🙂 Q: Czy zapewniacie nocleg? A: Nie, ale kilka przyjezdnych osób będzie rezerwowało nocleg w pobliskim hotelu, wszystko zależy od ilości zainteresowanych osób i tego jak się ze sobą dogadają. Zgłoś się w temacie lub na naszym discordzie jeśli potrzebujesz noclegu.
  46. 4 punkty
    https://biuroprasowe.nazwa.pl/71973-zabezpieczenia-anty-exploitowe-na-hostingu-w-nazwa-pl AFAIK, znacznie częściej następuje włamanie via dziura w wordpressie, niż przez jakieś FTPy. Zresztą, wiele osób w ogóle nie korzysta z FTP jeśli ma takiego wordpressa, bo i po co?
  47. 4 punkty
    Hej Tłumaczenie do DA 1.58.1 Evolution - https://github.com/regdos/DirectAdmin-Evolution-PL/releases/tag/v1.58.1 Enhanced - https://github.com/regdos/directadmin-enhanced-pl/releases/tag/v1.58.1
  48. 4 punkty
    Tymczasem: https://www.pb.pl/nazwa-pl-tnie-zatrudnienie-967495 (art z gazety w załączniku) https://biuroprasowe.nazwa.pl/67393-oswiadczenie-zarzadu-nazwa-pl-w-sprawie-opublikowania-nieprawdziwych-informacji https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,953322
Tablica liderów jest ustawiona na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Korzystając z forum, wyrażasz zgodę na: Warunki korzystania z serwisu, Regulamin, Polityka prywatności.